Volledige versie bekijken : welke grafische kaart de sims 2?



supernikje
4 November 2008, 17:39
Hallo, ik speel veel met de sims 2 en heb ook verschillende uitbreidingspaketten, maar sinds appartementsleven loopt het heel traag.
Ik gebruik een grafische kaart Asus geforce4 mx 4000 ram 128mb. Deze is naar mijn weten niet T&L compatible (heb daarvan iets gelezen dat dat het best zou zijn). Voor de rest voldoet mijn pc aan de systeemvereisten.
Ik zou binnenkort een nieuwe grafische kaart willen kopen, maar zie het bos niet door de bomen :unsure:
Welke kaart koop ik best zodat het spel vlot loopt (ook het schakelen tussen buurten enzo...), maar zonder meer uit te geven dan nodig???

Bakel
4 November 2008, 18:59
Hey supernikje,

Als je computer traag is en vooral bij het spelen van de sims 2 kan dat aan allerlei factoren liggen natuurlijk..
Nu kan je hierbij ook even vermelden wat er allemaal in je computer zit zodat we een beter beeld krijgen over dit probleem..
Als je niet goed weet wat er in je computer zit kan je altijd SiSoftware Sandra gebruiken waar je vervolgens een hardware overview aanvraagt en doorstuurt in een volgend berichtje..
Nu als je enkel Sims 2 en geen varianten speelt zoals Call of duty 4, Far Cry 2 en dergelijke andere zware games hebt u ruim genoeg met de ATI HD3850..
Voor dit kaartje zal je zo'n 80 tot 120 EUR moeten betalen valt natuurlijk wel te zien waar je het aanschaft maar alles bij elkaar genomen is dit niet echt een extreem dure prijs voor dit kaartje..

supernikje
4 November 2008, 19:12
De verdere gegevens van mijn PC heb ik hier nt bij de hand, daar ik op internet via ander pc moet (gn internet op eigen pc).
maar mijn broer heeft mijn ram-geheugen wel al eens uitgebreid, en naar zijn mening voldoet de rest wel aan de vereisten.
Zal eens rondkijken voor die ene kaart dat je aanraadt ; alvast bedankt!
Maar vroeg me enkel nog af als de sims3 uitkomen zou ik het dan met diezelfde grafische kaart ook nog kunnen spelen, of best meteen een zwaardere kopen, en de welke dan? Ik geloof dat de systeemvereisten van de sims 3 nog nt bekend zijn zeker?

djeet
4 November 2008, 19:17
Supernikje, mag ik je ook meedelen dat je best even kijkt welke slotten je moederbord heeft? PCI, AGP, PCI-E enz..
Anders kan het zijn dat de videokaart een ander slot gebruikt dan dat je moederbord heeft.

In feite voor de sims raad ik je aan om een processor die toch wel boven de 2.5Ghz zit en voor minimum 1Gig ram te gebruiken.

Mvg DJeet

dannyma
4 November 2008, 21:14
256 mb zou het normaal moeten beter gaan .

carl
6 November 2008, 00:29
Je hoeft je niet blind te staren op die megabytes. Gezien het feit dat je zo een oude kaart heb vermoed ik dat het AGP is, je kan dit ook even nakijken met het progke everest.
Als het enkel voor the sims 2 is voldoet zowat alles wat je kan vinden. Ik zou ge een 6600GT of X1600pro aanraden (AGP!). Wanneer je ook wat andere games wil gaan spelen, zoals far cry 2 enz, volstaat de rest van je pc waarschijnlijk neit meer, en is die 3800 dus overkill ....

supernikje
18 November 2008, 00:04
Hallo,
ik heb alles even nagecheckt en ondertussen een nieuwe grafische kaart gekocht (msi 7600 ofzo), spijtig genoeg loopt alles nog even traag. Was ook niet zo goedkoop daar ik idd enkel over een agp slot beschik en geen pci-express. Nu ben ik van plan om het ram-geheugen uit te breiden (ddr400) na wat zoekwerk heb ik een winkel gevonden waar ik voor 27euro 1Gb kan kopen en dan kom ik aan 1,5 gb waar ik nu maar over 750mb beschik (265 vervangen door 1gb, andere kaart is 512mb ; beschik maar over 2 sloten).
Maar nu vraag ik me af ; ik heb een AMD sempron 3000+, en dit zou overéénstemmen met een 2,0Gz of ik enkel met dat ramgeheugen voldoende zou hebben. Blijkbaar heb je maar 1,8Gz nodig voor appartementsleven, maar wanneer ik taakbeheer aanzet tijdens het spelen zie ik dat mijn CPU op volle toeren draait.
Volgens m'n broer zou het veel kosten om de cpu te vervangen (oudere stukken moeilijk vindbaar) en ook pracktisch nt evident.
Hoop dus dat het ramgeheugen vervangen voldoende is maar zijn er anders nog mogelijkheden om de prestatie's van mijn CPU te versterken zonder te vervangen (overklokken ofzo, of de bios aanpassen)?

carl
18 November 2008, 19:58
Overklokken is inderdaad een optie, maar i kdenk niet dat het veel zal uithalen. Je kan wel eens proberen om je systeem 'op te schonen'; herinstalleren, nieuwe drivers, .... Wanneer je nieuw ram koopt ben je best eerst zeker dat het daaraan ligt.

supernikje
3 December 2008, 17:37
Tja, nu weet ik het echt nt meer...
Heb mijn geheugen geupgraded naar 1,5 Gb, en heb nu zwaardere grafische kaart, maar nog steeds geen verbetering
Cpu blijkt dus het probleem te zijn. Enkel blijken er geen cpu's meer te koop te zijn voor mijn pc (spirit 3000+) en kan ik er enkel nog tweedehands aan te geraken.
Mijn moederbord kan uitgebreid worden tot 3Gb, maar volgens mijn broer gaan de cpu die op m'n moederbord passen maar tot 2,2Gb (dus maar 0,2Gb meer) en dan loop ik nog het risico als ik die vind en tweedehands koop dat die uit een overklokte pc komen en dus minder lang gaan meegaan.
Iemand nog raad?
Durf nt overklokken ben bang ivm koeling enzo.

g_man
3 December 2008, 17:52
Tja heel veel kan je niet meer doen met een socket A hé... maar die sempron's zijn wel heel traag. Je kan eens proberen voor een 'Athlon' erin te duwen of een 'FX'. Welk moederbord heb je eigenlijk?
Voor 'minder lang' meegaan moet je geen angst hebben, elke CPU, nieuw of 2dehands, kan het begeven. En dat gebeurt toch zelden hoor. :) ;)
Je zou ook kunnen opteren om van socket te veranderen. Overgang naar 754 of 939 is mogelijk denk ik zonder al te veel moeite en ook niet al te veel kosten als je 2dehands gaat. Wat is je budget eventueel ?

supernikje
3 December 2008, 19:42
kosten is moeielijk te zeggen ; heb er al een140euro in geïnvesteerd en wil nt veel meer spenderen. Maar zou toch als ik nog iets uitgeef zeker willen zijn dat het dan betert.

Zo weinig mogelijk, zit nu al over de 140 euro, maar ja als ik nog investeer wil ik zeker zijn dat het lukt. Maar ik dacht dat m'n cpu nu 1Gz is, en het hoogste 2,2gz. Zijn die athlons dan toch sneller?
Moederbord weet ik nt vanbuiten heb geen internet thuis en kan het nt direct nachecken

supernikje
3 December 2008, 19:55
Weet nt direct welk moederbord ik heb, heb gn internet thuis maar zal het eens opzoeken. Maar zijn die athlons dan beter dan semprons, want volgens m'n broer is de snelste die er in past maar 0,2Gz sneller dan m'n huidige cpu.
Zou nt teveel meer willen investeren zit al over de 140 euro, maar als 't kan helpen natuurlijk...

supernikje
3 December 2008, 23:17
Tja heel veel kan je niet meer doen met een socket A hé... maar die sempron's zijn wel heel traag. Je kan eens proberen voor een 'Athlon' erin te duwen of een 'FX'. Welk moederbord heb je eigenlijk?
Voor 'minder lang' meegaan moet je geen angst hebben, elke CPU, nieuw of 2dehands, kan het begeven. En dat gebeurt toch zelden hoor. :) ;)
Je zou ook kunnen opteren om van socket te veranderen. Overgang naar 754 of 939 is mogelijk denk ik zonder al te veel moeite en ook niet al te veel kosten als je 2dehands gaat. Wat is je budget eventueel ?
http://www.fic.com.tw/product/motherboard/AMD/k7m-400a.aspx

g_man
4 December 2008, 00:06
Voilà, ge kunt bv. de Athlon XP 3200+ (barton core) erop zetten. Zal zonder meer beter presteren dan die sempron. Wil je meer, dan zal je een nieuw moederbord moeten kopen (s754 of s939) en een daarbijhorende CPU. Zal zo gek veel niet kosten denk ik.

supernikje
4 December 2008, 00:16
Voilà, ge kunt bv. de Athlon XP 3200+ (barton core) erop zetten. Zal zonder meer beter presteren dan die sempron. Wil je meer, dan zal je een nieuw moederbord moeten kopen (s754 of s939) en een daarbijhorende CPU. Zal zo gek veel niet kosten denk ik.
Zou dat veel verschil uitmaken 0,2 gz verschil? Zal alleszins eens rondkijken waar ik die nog kan vinden.

g_man
4 December 2008, 10:15
Zou dat veel verschil uitmaken 0,2 gz verschil? Zal alleszins eens rondkijken waar ik die nog kan vinden.Tja, die Athlon zit op 400MHz, die sempron op 333Mhz. Met het juiste moederbord (nforce 2) draait je geheugen dual channel. Mja ben mss hardop aan 't dromen, 't zal de sop niet waard zijn!
Volgens mij is de beste keuze nog altijd Mobo+cpu in andere socket.
En een Gforce TI4200 bv. heeft wél al T&L aan boord.
Je zit gewoon met een oeroud systeem...dat is een feit. Mag ik vragen waaraan je die 140€ heb uitgegeven?

supernikje
4 December 2008, 14:07
Tja, die Athlon zit op 400MHz, die sempron op 333Mhz. Met het juiste moederbord (nforce 2) draait je geheugen dual channel. Mja ben mss hardop aan 't dromen, 't zal de sop niet waard zijn!
Volgens mij is de beste keuze nog altijd Mobo+cpu in andere socket.
En een Gforce TI4200 bv. heeft wél al T&L aan boord.
Je zit gewoon met een oeroud systeem...dat is een feit. Mag ik vragen waaraan je die 140€ heb uitgegeven?

Heb eerst met een nieuwe grafische kaart gekocht : MSI NX7600GT 114euro, en dan later ramgeheugen uitgebreid met 1gb (iets van een 25euro) zodat ik nu aan 1,5gb zit ipv 760mb.

carl
4 December 2008, 15:03
volgens mij ben je best af als je overstapt naar een pentium 4/D platform (of een athlon X2 zoals vermeld). Maar een moederbord vinden met AGP, DDR400, en de juiste socket, zal heel wat zoekwerk kosten. Ik geloof dat je om en bij de 70-100 eur zal extra uitgeven dan.
Als je in hete begin had vermeld wat voor een cpu erin zat, en dat er 100% CPU usage was zou ik je onmiddelijk hebben afgeraden om een nieuwe grafische kaart te kopen, maar aangezien je vraag was "welke grafische kaart" en niet "welke upgrade" moet ik kopen om the sims 2 beter te laten draaien heb ik er niet echt bij stil gestaan.

Je kan nog altijd eens proberen om je pc 'op te schonen' zoals ik zei, en zoveel mogelijk achtergrondtoepassingen en services uitschakelen.