Volledige versie bekijken : Windows versus vista



durumke
6 November 2008, 18:08
Vraagje,

ik heb windows xp op mijn pc staan. Nu heb ik verleden week een nieuwe partitie gemaakt op mijn harde schijf en daar vista opgezet.
Deze ista beviel mij niet en heb de partitie verwijdert. Nu, telkens als ik mijn pc opstart, krijg ik steeds te te zien dat ik kan kiezen tussen windows xp en vista. Hoe krijg ik dat opgelost zodat mijn pc weer opstart zoals vroeger.?

Ignace93
6 November 2008, 18:34
Rechterklik op Deze Computer => Geavanceerde Instellingen => Tabblad Geavanceerd => onder het kopje Opstart- en herstelinstellingen => instellingen => dan het bovenste op je XP zetten en het vinkje uitschakelen van besturingssystemen weergeven bij opstarten.:)

durumke
6 November 2008, 19:19
Bedankt voor jou reactie maar het probleem is hier niet mee opgelost. Heb gedaan zoals je beschreven hebt maar bij het opstarten blijft het probleem hetzelfde.

dannyma
6 November 2008, 22:07
hier is je oplossing met progje easybcd : http://neosmart.net/gallery/v/neosmart/EasyBCD/1_70/Manage+Bootloader.png.html
en progje freeware downloaden hier : http://neosmart.net/dl.php?id=1

Dopey
6 November 2008, 22:39
Je kan ook opstarten in de recovery mode van xp, en daar het commando "Fixmbr" ingeven. Deze herschrijft je opstartsector, zodat de dualboot wordt gewist.

Peter.B
7 November 2008, 07:27
ik heb ook eens een dualboot gemaakt xp en vista,enkel fixmbr lukte niet.
ik moest fixmbr en fixboot ingeven en telkens op enter drukken.je zal waarschijnlijk ook nog enkele keren op ja of "j" moeten klikken.

Dopey
7 November 2008, 09:07
Het verschil tss de twee: fixmbr creert een nieuw boot record, fixboot creeert een nieuwe partitie boot sector. Uiteraard moet je na het ingeven van het commando op enter duwen en bevestigen.

gabriel
8 November 2008, 16:35
hoe je het draait of keert de optie komt steeds terug ......
2 opties : msconfig -- boot.ini - - vista boot loader verwijderen
boot.ini - openen met kladblok , verwijder de vista rommel en sla het op als : boot.ini ................. maar er kan een adder onder het gras zitten : hall.dll , of ntldl.dll word nie gevonden , zorg dus maar dat je die bij de hand hebt , verder zal je geen probs hebben