Volledige versie bekijken : Windows Mediaplayer 11



Yvan
9 November 2008, 21:52
Halllo,

Na lang zoeken vind ik de oplossing niet, het is het volgende ik probeer muziek of te spelen met WMP11en krijg steeds dezelfde opmerking

"Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren."

Wanneer ik datzelfde geluid laat afspelen via VLC dan heb ik wel geluid.
Ik heb geprobeerd met verschillende soorten bestanden (mp3, wav, enz), windows mediaplayer heeft steeds dezelfde fout en Vlc speel alles zonder fout af.
Filmpjes openen met mediaplayer is geen probleem, maar klank is er niet bij.

Weet iemand hiervoor een oplossing (ik heb WMP11 ook al opnieuw geinstalleerd):wall:

Dank bij voorbaat
Yvan

Jule
9 November 2008, 22:40
Welke geluidskaart heeft u? Deze problemen komen voor bij een High Defenition chipset waar Xp niet echt op voorzien is. Indien u Vista draait: helpt het als u de drivers van uw geluidskaart herinstalleert?

dannyma
9 November 2008, 23:06
heb je k-lite al op je pc staan ? hier kan je het vinden : http://www.free-codecs.com/download/K_lite_codec_pack.htm voor je alles instaleert eerst alles goed naschecken wat je aanvinkt .

Yvan
9 November 2008, 23:17
Welke geluidskaart heeft u? Deze problemen komen voor bij een High Defenition chipset waar Xp niet echt op voorzien is. Indien u Vista draait: helpt het als u de drivers van uw geluidskaart herinstalleert?

Hallo,
Ik werk met Xp pro en de geluidskaart is
C-Media CMI8738/C3DX Audio Device PCI

Dank voor je reactie
Yvan

Jule
10 November 2008, 12:25
Ik heb even gegoogled op uw geluidskaart en u bent niet de enige met dit probleem. Dan blijkt er nog eens een fout in de driver te zitten die men ter beschikking stelt? :damn: Voorlopig werken met vlc zeker? Het is geen slechte player. Anders, als er een geluidschipset op uw moederbord aanwezig is, kan u eens uw geluidskaart verwijderen en werken met deze? Maar dit is geen goede oplossing want uiteindelijk heeft u wel voor uw geluidskaart betaald!

Aangezien er meerdere zijn met uw probleem, zal er misschien een ander forumlid een opgelost probleem vinden. Ikzelf kan niet alle google resultaten aflopen ... :good:

Yvan
10 November 2008, 15:09
Hallo,
Ik heb en had al heel heel wat mogelijkheden uitgetest, maar niks lijkt te helpen.
De audiokaart is zeker een veel besproken kaart, maar de aangeboden oplossingen hebben geen resultaat.
Mochten er mensen zijn die nog raad weten, dan is dat met veel dankbaarheid meegenomen.
Ik denk eraan eens te proberen met een andere geluidskaart

Van mijn kant hou ik jullie zeker op de hoogte
Groeten
Yvan

dannyma
10 November 2008, 17:25
als je dan toch gaat voor nieuwe geluidskaart raad ik je creative sound kaart aan die zijn fantastisch in geluid .

Yvan
11 November 2008, 11:04
Hallo,
Ik wil jullie laten weten,dat het na veel zoekwerk me gelukt is opnieuw muziek te laten afspelen via windows mediaplayer 11.
Na het verwijderen en terug installeren van de driver kreeg ik er oorspronkerlijk geen beweging in en niks mocht baten, geen muziek.
Ik had wel muziek met een andere mediaplayer, zoals die van Nero, VLC, enz.
Deze morgen dacht ik ik zal nog maar eens alles overlopen en met verse moed begon ik nog eens voor de zoveelste maal een controle uit te voeren voor het stuurprogramma van ;
C-Media CMI8738/C3DX Audio Device PCI

Ik zag dat deze nu plots data begon te downloaden en te installeren en ik kan na de installatie niet nalaten van direct muziek proberen af te spelen via WMP11 en wonder boven wonder, alles werkt opnieuw normaal.
Nochtans bij de controle van het stuurprogramma stond vooral aangegeven dat alles normaal werkte.
Raar maar waar, misschien een nieuwe update van het stuurprogramma, ik weet het niet, maar het werkt nu in ieder geval.

Dank voor jullie medewerking
Yvan