Volledige versie bekijken : PC blijft herstarten



Kevin
9 November 2008, 22:18
Ik kom net terug van vrienden en die hebben een serieus probleem.

Als ze hun pc opstarten gaat die tot aan het windows logo en dan wordt de slaapstand geactiveerd, enkele seconden later start de pc gewoon opnieuw op. Ik geraak wel in BIOS. Ook opstarten in veilige modus geeft het zelfde effect. Misschien een virus? Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden zonder een format?

Dopey
9 November 2008, 22:36
Systeemherstel? Tijdens de start op F8(?) duwen, kan je toch herstellen?

Kevin
9 November 2008, 23:02
Vergeten te zeggen dat ik dat al heb geprobeerd maar zonder succes.

BenH
9 November 2008, 23:03
Hallo Kevin,

Het lijkt erop dat de zijkant van de kast (klep of deur of zijwand) niet goed dicht zit of dat de kast-schakelaar die daar zit niet (goed) meer werkt. Het is een geval dat ik wel eerder ben tegen gekomen. In de software van de computer zit een klein stukje programma dat checked of de klep dicht zit, zoniet gaat hij in slaapstand of reboot.
Dit stukje software werkt echter pas als windows door het eerste opstart deel heen is.

Dus check of zij ook een scwitchje hebben die de kast-dicht situatie meet.

Gr.

PeterN
11 November 2008, 14:12
Zoals zovelen zal dit ook met de fout in AVG virus scanner te maken hebben.
Zie : http://www.minatica.be/showthread.php?t=57783

Kevin
11 November 2008, 22:19
Zoals zovelen zal dit ook met de fout in AVG virus scanner te maken hebben.
Zie : http://www.minatica.be/showthread.php?t=57783

Dit was inderdaad het probleem.
Merci voor de hulp:)

Merel
11 November 2008, 22:26
Was vanavond op het TV nieuws ....
Tientallen PC's werden binnengebracht bij een PC boer ergens in de Limburg.

Allemaal dankzij ... AVG die zich als malware heeft gedragen.

Alle Virussen Gratis ?

compuchrisje
11 November 2008, 22:54
Don't shoot the pianist, zou 'k zo zeggen. Hier is de update zonder problemen verlopen (voorlopig toch). Maar was er niet een soortgelijk precedent door een nogal gerenommeerde Anti-virus maker?

PeterN
11 November 2008, 23:47
Was vanavond op het TV nieuws ....
Tientallen PC's werden binnengebracht bij een PC boer ergens in de Limburg.

Allemaal dankzij ... AVG die zich als malware heeft gedragen.

Alle Virussen Gratis ?

Dit voorval zal geen goed doen aan het imago van AVG. Langs de andere kant zijn er ook al problemen geweest met andere anti virus producten van andere makers. Doordat AVG ook in een free versie te krijgen is (er is immers ook een uitgebreidere betalende versie) heeft het een grotere inpackt gehad dan bij andere makers. Het maakt van AVG ook geen slecht product, er werd met die update enkel ineens ten onrechte een virus herkent. Dit had niet mogen gebeuren...
AVG deed dus enkel zijn werk, een virus verwijderen, weliswaar was er geen virus :s

btw het is niet 'de Limburg', maar gewoon 'Limburg' :) ;)

Fakke_Berto
12 November 2008, 20:06
Stuur de rekening van de pc-boer maar naar AVG :D.

Merel
12 November 2008, 23:52
PeterN , Dit terzijde : Sorry voor 'de' Limburg. Ik weet dat men een beetje touchy is in Limburg over het gebruik van dit voorzetsel. Het waarom ontgaat me echt ! Immers je rechtzetting gaat vermoedelijk niet echt over de grammaticafout maar eerder over het gebruik van die ergerlijke "de" , waar bijna iedereen tegen zondigt. Ik zou echt niet weten welke negatieve bijbedoeling de Limburgers hier achter gaan zoeken of veronderstellen. Wel eigenaardig :shocked:

Terzake : De uitleg op het TV joernaal was dat Windows blijft zoeken naar een bestand dat er niet meer is (als ik kan volgen .. door AVG in quarantaine geplaatst) en om die reden maar blijft herstarten in eindeloze loop.

Het detecteren van een (valse) viruscode is wel iets dat ook bij andere AV software wel eens kan gebeuren.

wdv
14 November 2008, 20:05
nie naar my e die rekening