Volledige versie bekijken : geen verbinding met router na WEP beveiliging



biep
10 November 2008, 11:01
Ik heb een router van het merk
Model : SMC2804WBRP-G - PART 751.7887
Sedert enkele dagen heb ik problemen en valt de verbinding na internet regelmatig uit en vooral na slaapstand (ik heb VISTA op mijn laptop en een netwerkkaart van Ralink.
Gisteravond alles opnieuw ingesteld en plots werkte het weer als een liertje maar....ik moest nog de beveiliging instellen
Wanneer ik dus die instellingen op de site van mijn router ga instellen is er plots weer geen verbinding meer, nochtans is alles correct ingesteld : Wep sleutel en alles.
Nu staat mijn verbinding open en lukt alles, maar het is wél niet de bedoeling natuurlijk. Weet iemand waaraan dit kan liggen ?:rolleyes:
Alvast bedankt.
Biep

arthurke
10 November 2008, 11:14
je moet ook op je pc instellen dat het om een wep verbinding gaat ;-)

biep
10 November 2008, 11:48
Heb ik nu gedaan en het werkt wonderwel. Is de eerste keer dat ik draadloos ben, dus het is voor mij verschrikkelijk zoeken.Begin nu één en ander te begrijpen van dat draadloos en die routers.
alleen snap ik iets nog niet zo goed. op pc kon ik alleen bij de beveiliging instellen : "gedeeld" en "WEP" en dan het nummer ingeven.
Op mijn pc heb ik een xirrus wi-fi monitor ingesteld en als ik daar kijk zie ik nu dat het om een WEP shared key gaat. Is dat nu goed ? het werkt wel, maar is mijn verbinding nu degelijk beveiligd ?
Bedankt alvast arthur.

PeterN
10 November 2008, 20:18
Wep is een beveiligingssleutel dus dit is goed. Je kan dat ook eenvoudig zien als je naar beschikbare draadloze netwerken scanned. Je zal dan uw draadloze verbinding zien maar met een sleuteltje voor als teken dat het beveiligd is ;)

osa
15 November 2008, 19:28
je moet eerst bekabeld alles instellen en das pas je laptop loskoppelen en draadloos werken.

je doet ook liever een andere beveiliging dan WEP, want die is het makkelijkst te kraken. Liever een WPA2 beveiliging

biep
15 November 2008, 20:21
deze mag op slot, bedankt