Volledige versie bekijken : AVG Problemen



Juisterr
10 November 2008, 14:07
Lees dit bericht zorgvuldig door.

http://www.xs4all.nl/~wankytan/avg.html

arthurke
10 November 2008, 14:26
Ik heb de laatste tijd last van een vervelende fout :

Als ik mijn laptop toe doe, en ik doe hem weer open dan krijg ik een bleu screen met :

Stop 0x000000CE

Daarna kan ik hem weer gewoon opstarten, maar dit gebeurt niet elke keer als ik hem toe doe... Ik heb dit eergisteren voor het eerst voor gehad en ik heb toen een systeemherstel gedaan, en dat mijn systeem terugging naar 30 oktober..

Is dit ook dezelfde fout ?

PeterN
10 November 2008, 15:34
Ik heb het probleem hier op twee pc's, een laptop en een desktop van mijn ouders. Met een orginele xp cd (wel niet die waarmee de laptop is geïnstalleerd want die heeft een recovery set) heb ik de user32.dll al terug gekopieerd, maar zonder succes tot nu toe. Kopieren heeft hij gedaan maar opstarten doet hij nog steeds niet :(

Juisterr
10 November 2008, 15:40
Op dit moment kan ik alleen maar adviseren om de berichten nauwkeurig te volgen via de aangeboden link.

CorsaBBoomer
10 November 2008, 15:52
Ik heb er al 6 kunnen gaan oplossen met dit probleem.
Dank u AVG... Maar ja, het is free zeker...:damn:

PeterN
10 November 2008, 15:53
En de telefoontjes beginnen toe te komen van mensen met hetzelfde probleem :p
Dit gaat verder dan enkel een klein foutje, er zijn velen met het probleem, mensen die niet veel van pc's afweten en dan zoiets voorkrijgen. Dit gaat AVG niet goed doen denk ik zo ;)
Nu eerst eens proberen het opgelost te krijgen ;)

PeterN
10 November 2008, 15:53
Ik heb er al 6 kunnen gaan oplossen met dit probleem.
Dank u AVG... Maar ja, het is free zeker...:damn:

Idd, ik heb de betalende avg en die heeft het blijkbaar niet, of toch nog niet gezien.

CorsaBBoomer
10 November 2008, 15:54
Ik heb de laatste tijd last van een vervelende fout :

Als ik mijn laptop toe doe, en ik doe hem weer open dan krijg ik een bleu screen met :

Stop 0x000000CE

Daarna kan ik hem weer gewoon opstarten, maar dit gebeurt niet elke keer als ik hem toe doe... Ik heb dit eergisteren voor het eerst voor gehad en ik heb toen een systeemherstel gedaan, en dat mijn systeem terugging naar 30 oktober..

Is dit ook dezelfde fout ?

http://support.microsoft.com/kb/327643/nl

Die moet je eens lezen, er is al iets voor maar moet enkel op de geinfecteerde pc uitgevoerd worden. ;)

Juisterr
10 November 2008, 16:11
Geld voor elke avg , betaald of niet betaalde versie.

Grove update fout en het advies is om NU een nieuw AV update te doen die het probleem zou moeten teckelen, maar of dat het probleem oplost voor de pc's die al gescant hebben vrees ik.

ghost
10 November 2008, 16:14
En de telefoontjes beginnen toe te komen van mensen met hetzelfde probleem :p
Dit gaat verder dan enkel een klein foutje, er zijn velen met het probleem, mensen die niet veel van pc's afweten en dan zoiets voorkrijgen. Dit gaat AVG niet goed doen denk ik zo ;)
Nu eerst eens proberen het opgelost te krijgen ;)

Peter ik heb niet de origenele cd omdat die pc dus van u ooit kwam .
En ik had ook opstart problemen , en ik heb gewoon de cd gepakt die van mij af kwam en deze regel ingevoert via herstelcontrole copy d:\i386\user32.dl_ c:\windows\system32\user32.dll let op de spaties en die ene user32.dl. is dus juist niet dat je daar user32.dll er van hebt gemaakt;)

Dopey
10 November 2008, 16:32
Ik heb hier ook de betalende AVG en heb ook geen last gehad hoor :)

Juisterr
10 November 2008, 17:33
Ik heb hier ook de betalende AVG en heb ook geen last gehad hoor :)

Mazzelaar.

Dopey
10 November 2008, 17:43
Mazzelaar.
Lol, mag ik ook eens????:p:lol::rofl:

Rosty
10 November 2008, 18:08
Ik heb hier ook de betalende AVG en heb ook geen last gehad hoor :)

Alles hangt er natuurlijk vanaf wanneer je je laatste update gedaan hebt!!! Als die automatisch gebeurd en je scant heb/had je prijs, moet je die manueel doen, zoals ik op mijn 2e pc ,dan heb je geluk als je het soms eens durft overslaan.

PeterN
10 November 2008, 18:14
1pc is gerepareerd. Zowel de user32.dll als de gdi32.dll en winsrv.dll heb ik moeten kopieren. Deze 3 bestanden moeten wel van dezelfde pc/cd komen anders gaat het niet ;)
Probleem dat ik ook had was dat de pc zijn hd niet herkende in de repair zone van windows. Ik heb dan deze even uitgebouwd en op een andere pc gestoken om deze bestanden te vervangen.

Nu nog 2 andere pc's beginnen ;)

EDIT: de betalende versie kan het mss ook hebben, maar mss is het omdat ik vista heb dat het geen prob gaf ;)

Juisterr
10 November 2008, 20:33
Ik heb vandaag ook een aantal pc's onder handen gehad met dit probleem. In vrijwel alle gevallen stond er nog een bruikbare kopie in 1 van de mappen onder c:\windows\$hf_mig$. De meest recente kopieren naar de \windows\system32 map loste in bijna alle gevallen het probleem ook op.
http://www.beginnersweb.nl/bgwBB3/viewtopic.php?f=7&t=994

arthurke
11 November 2008, 11:00
http://support.microsoft.com/kb/327643/nl

Die moet je eens lezen, er is al iets voor maar moet enkel op de geinfecteerde pc uitgevoerd worden. ;)

Daar staat niets ins ;-) maar ik heb het gevonden in het engels, maar wat betekent het juist? Ik heb helemaal geen tv tuner in mijn laptop :damn:...

Wat moet ik doen ?

sykke
11 November 2008, 11:41
draai hier de free avg8 en geen problemen

RichKE
11 November 2008, 12:02
Ik heb dit probleem ook voorgehad en heb de cd-rom weg gevolg maar een vriend heeft dit probleem ook voorgehad en hij heeft gewoon dit gedaan: opstarten in "veilige modus met netwerksuport" en AVG updaten opnieuw opstarten en het probleem was van de baan. Bij AVG waren ze op de hoogte van het probleem!
@ sykke: avg8 is idd de geudate versie van de 7....
Dus aan iedereen gewoon AVG updaten en alles is opgelost.

Sarana
11 November 2008, 13:37
:eek:Ik snap echt niet wat er de laatste tijd aan de hand is met programma's tegen spyware,anti-virusprog's, windowsupdates en browsers.

De laatste tijd zijn die dingen erger dan spyware op je computer!

Dat er eens een bug in een prog zit ok. Dat is normaal maar dit gaat me toch echt te ver. Je hele pc ligt plat omwille van een scanner die een verkeerde update heeft gedaan!

Hoe meer ze beloven dat het beter werkt hoe erger het wordt.:wtf:

Het is een wonder als je tegenwoordig nog een pc hebt die nog kan opstarten en een beetje werkt.

Je pc moeten binnen doen voor herstelling omwille van het draaien van een antivirusprogramma. Hoe ironisch!

scaldis
11 November 2008, 19:46
Het is toch maar gewoon in veilige modus opstarten en dan in AVG virusvault de ... .dll terugzetten ? Valt nog mee.

ultddave
11 November 2008, 20:29
hehe is zelfs int nieuws geweest,,, ook weer 'goede' reclame voor avg :P

@ scaldis,, nja bij de 3 pc's die ik binnengekregen heb, starte hij niet eens in veilige modus op :P,, dus dan moet je weer met die windows cd zitten werken, en bij 1 van die pc's verhielp het kopieren van de dl_ file, de problemen niet omdat hij niet van dezelfde versie was,, raar :s. Uiteindelijk laten werken door de files van een werkende pc zonder dat probleem te kopieren en dan te plakken op de andere HD, gaat wel niet bij een laptop. :( =d

bubsy119
11 November 2008, 20:37
hehe is zelfs int nieuws geweest,,, ook weer 'goede' reclame voor avg :P

Zag het ook net verschijnen, wilt nog lukken ook dat het mijn vaste pc winkel was op tv :)

Zelf draai ik ook de gratis AVG versie op verschillende pc's die elke dag ge-update worden maar geen problemen hier. (Nog niet, zal maar niet te hard roepen)

CorsaBBoomer
11 November 2008, 20:38
Het is toch maar gewoon in veilige modus opstarten en dan in AVG virusvault de ... .dll terugzetten ? Valt nog mee.

In veilige modus opstarten gaat niet als user32.dll er niet is ;)

Ben aan de 6de bezig en zit nu met het probleem dat ik de winsrv en gdi32 moet hebben maar de servicepackfolders zitten er niet op...
Dus weer eens met de nodige creativiteit proberen op te lossen...

Bij AVG zullen ze zich er weinig van aantrekken, ze zijn tenslotte niet aansprakelijk en met de update is alles in orde... Buiten de "goeie" reclame natuurlijk :evil:

Juisterr
11 November 2008, 21:08
Weer een reden om een andere antivirusscanner te nemen.
bv. Avast , of Antivir. Gratis notabene

Mosquitos
11 November 2008, 21:14
hehe is zelfs int nieuws geweest,,, ook weer 'goede' reclame voor avg :P

@ scaldis,, nja bij de 3 pc's die ik binnengekregen heb, starte hij niet eens in veilige modus op :P,, dus dan moet je weer met die windows cd zitten werken, en bij 1 van die pc's verhielp het kopieren van de dl_ file, de problemen niet omdat hij niet van dezelfde versie was,, raar :s. Uiteindelijk laten werken door de files van een werkende pc zonder dat probleem te kopieren en dan te plakken op de andere HD, gaat wel niet bij een laptop. :( =d


Zag het ook net verschijnen, wilt nog lukken ook dat het mijn vaste pc winkel was op tv :)

Zelf draai ik ook de gratis AVG versie op verschillende pc's die elke dag ge-update worden maar geen problemen hier. (Nog niet, zal maar niet te hard roepen)
Kan al raden welke winkel het was en 50€ per PC om te repareren??? :wtf:
Heb het verkeerde beroep gekozen :wall:
Ze zouden bij vtm beter uitzenden hoe de mensen dit zelf zouden kunnen oplossen zoals de link die Juisterr heeft gegeven (y)

En de juiste informatie geven want ze hadden het over gratis terwijl je ook een betalende AVG hebt en NOD32 is ook betalend...

Wist zelfs niet dat NOD32 dit probleem ook had.
Klopt die info wel?

http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/index_opgeknipt.php?20081111_194607_3G_VIRUSSCANNE R

compuchrisje
11 November 2008, 23:15
'k Ben dus even die dans ontsprongen (ff hout vasthouden), scan was gepland net voor die bewuste update en was dus al gebeurd. Updaten gebeurt wel dagelijks, scannen niet, dàt is mss mijn geluk geweest?

speedy
12 November 2008, 00:05
Bij mijn schoonouders hadden we prijs op 2 pc's. User32.dll was weg op alle 2 de pc's en heb het kunnen herstellen met de originele cd via herstel en daarna Copy.
Ik heb er ook dadelijk AVG afgesmeten en Avast opgezet.

serna
12 November 2008, 03:20
Staat in het laatst nieuws dat er problemen zijn met de gratis versies van AVG en Nod32

vdhee
12 November 2008, 10:52
Mogen we er van uitgaan dat enkel Win XP hier last van heeft?
Of zijn er ook voorbeelden bekend van Vista?

slipknot
12 November 2008, 12:34
ik heb avg pro 8.5 en ben redelijk tevreden geeft nog geen fouten aan alleen dat hij al 3 dagen aan het scannen is en ik de scan niet meer klan stoppen

baronvonkneukel
12 November 2008, 12:38
mss is deze link nuttig, zoniet verwijderen het bericht.
http://www.xp-helpdesk.nl/index.php/tips-a-tricks-windows-xp/225-oplossing-voor-het-user32dll-probleem.html

Mosquitos
12 November 2008, 13:01
mss is deze link nuttig, zoniet verwijderen het bericht.
http://www.xp-helpdesk.nl/index.php/tips-a-tricks-windows-xp/225-oplossing-voor-het-user32dll-probleem.html

Is dezelfde tutorial als die van Juisterr hoor maar toch bedankt :good:
Alleen die van nucia en de link van Juisterr zijn iets meer uitgebreid...

Je kan er nu ook lezen dat AVG zelf met een oplossing komt.

AVG heeft inmiddels zelf een oplossing op hun website geplaatst. Zij raden aan een, door hen samengestelde oplossing, op CD te branden of op USB-stick te zetten. De instructie is beschikbaar in de Engelse taal op de volgende pagina: False positive "user32.dll" - fix tool (http://free.avg.com/faq.num-1577).
Tot wij zeker weten dat deze instructie ook werkt op alle Nederlandse PC's laten wij onderstaande instructies staan. Deze zijn bewezen effectief op het meerendeel van de PC's. Evengoed kun je de AVG-instructie uitvoeren wanneer je de Engelse taal machtig bent.

baronvonkneukel
12 November 2008, 13:22
gisteravond juster zijn post gelezen, dit kwam ik vanochtend tegen.
Was nog vroeg hé ;)

ultddave
12 November 2008, 14:22
hehe ik vind die warning al veelbelovend :P

WARNING: take care to do the next step only when you are located on the flash drive. Doing the step on the local disk can DESTROY BOOT FILES ON YOUR HARD DRIVE!

dannyma
12 November 2008, 14:35
stond vandaag in de gazette dat 500 pc's prijs hadden .

Dopey
12 November 2008, 14:45
Denk niet dat Vista er last van had. Alléz, ikke toch niet lol

dannyma
12 November 2008, 14:50
Denk niet dat Vista er last van had. Alléz, ikke toch niet lol ik ook niet want ik heb het al jaren achter mij laten liggen vanwege te traag te zijn voor nieuwe gevallen en soms iets door laat en niet herkende als gevaar .
en ik was en profosionele gebruiker dus ik betaalde er dan nog voor ;).

Mosquitos
12 November 2008, 15:20
hehe ik vind die warning al veelbelovend :P

WARNING: take care to do the next step only when you are located on the flash drive. Doing the step on the local disk can DESTROY BOOT FILES ON YOUR HARD DRIVE!
Tja dat is om uw usb te kunnen laten booten.
Die makeboot.bat moet je dan wel uitvoeren in uw USB en niet op de C: :)
Ik denk niet dat ik dat bij mijn USB moet doen want heb dat al eens gedaan voor een ander USB LiveCD.

CorsaBBoomer
12 November 2008, 16:28
stond vandaag in de gazette dat 500 pc's prijs hadden .

500 in ons land dan toch :D Zal uiteindelijk wel ietske meer zijn.

Ik ben nog met 1ne aan het sukkelen, dan ben ik normaal rond met den hoop waarvan ik weet dat ze AVG hebben.
En dan kunnen we weer het "normalere" werk hervatten :wtf:

enjoy
12 November 2008, 21:00
Als ik het goed begrijp, komt dit enkel voor als AVG een scan uitvoert van de PC. Ik heb dus weeral geluk gehad want ik scan mijn PC nooit. Als er geen vuiligheid opzit hoef je dat naar mijn gedacht niet te doen. Enkel scannen wat binnenkomt, zit er daar bazar tussen direkt eraf zwieren, en een proper systeem blijft proper.

R3G
12 November 2008, 21:27
blijkbaar xp probleem, zowel vista als 2000 draait (tot hiertoe) probleemloos.

Clioke16V
12 November 2008, 22:24
Idd, ik heb de betalende avg en die heeft het blijkbaar niet, of toch nog niet gezien.

heeft volgens mij puur te maken wanneer je geupdate hebt.

Maten van me hadden "prijs" en dit is zondags morgend gebeurt, dus opstaan, pc opzetten updaten en gedaan ermee.

Ik slaap meestal tot 12 uur en later ( zeker met die brugdagen etc. ) en had het niet aan de hand omdat avg de file al had vervangen door de nieuwe.

annyway, spijtige zaak en ze lopen denk ik veel klanten mis nu. Maar fouten kunnen gebeuren en al bij al is het simpel op te lossen, zelfs zonder hun tooltjes.

witte mug
12 November 2008, 23:03
ga eens een kijkje nemen op de site van www.computeridee.nl (http://www.computeridee.nl) , daar heeft men het er over en ook de oplossing.

Peter.B
13 November 2008, 06:59
gisteren pc hersteld van nicht via de link van Juisterr.
heel erg bedankt :good:
in enkele minuten was het geregeld.de pc winkels zullen terug mooi en gemakkelijk geld verdiend hebben :rolleyes:
50€ voor enkele minuutjes werk :eek:

PeterN
13 November 2008, 09:55
ga eens een kijkje nemen op de site van www.computeridee.nl (http://www.computeridee.nl) , daar heeft men het er over en ook de oplossing.
Als je de eerste post van dit draadje leest moet je niet zoeken ;)

teken
13 November 2008, 21:27
Lees dit bericht zorgvuldig door.

http://www.xs4all.nl/~wankytan/avg.html


Een vraagje ,

Een computer met Vershilende users , Steeds als m'n op een user klikt, dan reboot de computer.

Welke optie moet ik Gebruiken van de Link Hierboven ?
thnx alvast

Rosty
14 November 2008, 18:07
heeft volgens mij puur te maken wanneer je geupdate hebt.



Inderdaad, en dit had ik trouwens ook al gepost in dit topic. Het was één, maar één teveel, slechte update van AVG en de update erna was het euvel verholpen. Dus als je de slechte gemist hebt, bij toeval zoals ik, ga je er geen probleem van hebben.