Volledige versie bekijken : Carrefour, open of toe?



Dopey
10 November 2008, 17:39
Vandaag heeft de direktie van Carrefour weer een staking laten breken via gerechtelijke weg. Het dispuut draait nog steeds om de arbeidsvoorwaarden die de nieuwe werknemers kregen in het nieuwe filiaal in Brugge. Deze heeft men ondergebracht in een ander paritair comité, zodat ze niet alleen tot 250 euro(!) minder verdienen dan hun collega's in andere vestigingen, ze worden ook verplicht om x aantal zondagen per jaar te werken. De winsten van Carrefour stijgen, het loon van de CEO ook, de werknemers krijgen minder, hoewel zij het wel zijn die op het terrein werken en ervoor zorgen dat de kaderleden hun vette leven kunnen blijven leven. De nieuwe werknemers verklaarden voor de camera dat ze dit helemaal niet erg vonden dat ze mindere arbeidsvoorwaarden kregen. Veel geloof moet je hier echter niet aan hechten, het zijn per slot van rekening nieuwe werknemers, niemand haalt het daar in zijn hoofd om te gaan klagen, uit vrees voor z'n job. Het probleem is hier tweeledig: kan een werkgever zomaar de arbeidsvoorwaarden veranderen (hoewel het om een zelfde soort aktiviteit betreft), en worden stakingen op deze manier beslecht?
Men schept hier een aantal precedenten, die het in de toekomst voor vakbonden moeilijk maakt om nog actie te voeren. Want wat is het drukkingsmiddel van een vakbond? Juist,....een staking. Afgaande op de reakties van de klanten, hoeft men hier niet op erg veel begrip te rekenen, wat ik spijtig en vrij asociaal vindt. De klant wil enkel winkelen, de rest intresseert hem niet. Moest het hun overkomen, zou de reaktie natuurlijk anders zijn. Men vindt het tegenwoordig normaal om op zondag te kunnen winkelen. En dat is het dus niet. Heb het ooit nog al aangehaald, maar voor iemand die op zondag (of zaterdag) moet werken, betekent dit een zware belasting op het gezinsleven. Weekend werken, ok,...maar dit moet dan deftig vergoed worden. Ik ben in c niet tegen zondagwerk, maar dan wel voor iedereen. Dan wil ik zondag ook naar de bank kunnen gaan, papieren halen op het gemeentehuis of een andere officiële instantie..... Dit zou niet meer dan fair zijn,......kandidaten gezocht dus :lol:.
Voor mijn part houden ze die winkels dicht, tot iedereen terug gelijk voor de wet is.

dannyma
10 November 2008, 17:48
ik ga met je instellingen voledig akkoord .
( dit gebeurd ook niet alleen in deze sector alleen ) blijkbaar willen ze de bonden een hak zetten en mensen op elkaar zetten wat triestig verhaal is toch .
natuurlijk weten ze ook wat wij weten dan de bonden niet zo veel slagkracht niet meer hebben als vroeger en wordt dan ook misbruik van gemaakt .
minder verdienen betekent ook minder koopkracht maar ik hoop dan dat hun euro is valt . alles wordt duurder en minder loon geven is geen goede oplossing en net de crisis zich en beetje stabieler wordt mogen we ons verwachten aan resesie dus houd de portomonee maar goed in het oog .

Jule
11 November 2008, 01:45
Een kleine aanpassing van de titel is beter? Wat zullen de bestuursleden van Carrefour International op het bord krijgen?: Carrefour Belgium: EXIT OR NOT??

Renault ging ook zwaar moeten boeten voor hun vetrek uit België. Kent u hun Belgische omzetcijfers eens ze hier vertrokken waren? Dan weet u, hoe zwaar ze hebben geboet ...

Wat uw koopkracht betreft: Er ligt momenteel een Europees voorstel op tafel die in de toekomst 80 % van de nu reeds sterk ingekorte lijst met toegelaten pesticiden gaat doen afnemen. Gevolg: massale voedselproductie wordt voor de landbouwer onmogelijk gemaakt. (Wij gebruiken pesticiden met een reden. Niet omdat we geld op overschot hebben.) Als men dit voorstel doordrukt en het in een Europese regelleving giet, gaan we allemaal honger lijden. Maar van dit voorstel ligt niemand wakker. In de eerste instantie wordt toch enkel de boer geschaad?? :shy: :wtf:

Kokki
11 November 2008, 18:02
Ik ben het niet eens met die stakingen. De mensen die in die winkel in Brugge gaan werken wisten, voordat ze aangenomen werden, wat de voorwaarden zijn. Als ze er niet mee akkoord gaan, dan moeten ze dat werk ook niet aannemen. Het lijkt me dus duidelijk dat iedereen die er werkt ermee instemt. Ik begrijp de ongerustheid van de vakbonden, maar ik vind dat ze pas moeten gaan staken als Carrefour effectief de loonvoorwaarden in de andere winkels wil veranderen.
En wat de recessie betreft: wat gebeurt er als Carrefour besluit om Belgie te verlaten? Een hoop mensen op straat en een hoop extra mensen waar de werkende mens voor kan betalen.

dannyma
11 November 2008, 18:12
carrefour is frans bedrijf als ze weg willen gaan zou ik zeggen go-ahead dan krijgen belgische bedrijven terug en kans om iets nieuw te beginnen en kunnen de ex-werknemers terug aan de slag in een belgisch bedrijf met belgische voorwaarden ;).

Kokki
11 November 2008, 18:49
Ja, de Belgische bedrijven zullen wel profiteren, daar twijfel ik niet aan. Ik betwijfel wel of alle Carrefour-werknemers een plaatsje zullen vinden. Een aantal ja, maar niet allemaal.

Jule
11 November 2008, 19:24
Aan werk voorlopig geen gebrek. Alleen als het zware arbeid is, vindt je niemand. Ook al zijn er 10.000 werkelozen... :cry:
We gaan de gedachtengang van Dannyma volgen? België is een doorvoerland en haalt vooral winst door producten een meerwaarde te geven. Als alles in het buitenland mag blijven ....

Dopey
11 November 2008, 20:13
Ik ben het niet eens met die stakingen. De mensen die in die winkel in Brugge gaan werken wisten, voordat ze aangenomen werden, wat de voorwaarden zijn. Als ze er niet mee akkoord gaan, dan moeten ze dat werk ook niet aannemen. Het lijkt me dus duidelijk dat iedereen die er werkt ermee instemt. Ik begrijp de ongerustheid van de vakbonden, maar ik vind dat ze pas moeten gaan staken als Carrefour effectief de loonvoorwaarden in de andere winkels wil veranderen.
En wat de recessie betreft: wat gebeurt er als Carrefour besluit om Belgie te verlaten? Een hoop mensen op straat en een hoop extra mensen waar de werkende mens voor kan betalen.De mensen die in Brugge gaan werken hadden geen andere keuze dan die voorwaarden te aanvaarden. Voor velen onder hen is het het enige soort werk dat ze kunnen vinden, niet iedereen heeft een bachelor opleiding of master of.... Enne,...Jule...niet iedereen is in staat om fysiek zwaar werk aan te kunnen. Maar je mag het ook niet onderschatten, het kan heel stressy zijn om een hele dag met klanten om te gaan (zijn zéér rare beestjes hoor). Die vlieger van "ze hebben er voor gekozen" gaat dus echt niet op. Je moet het zo ook eens bekijken.....wat als je baas je overplaatst naar een andere vestiging van de firma, en plots verdien je 250 euro minder. Ik wil er ook op wijzen dat veel van deze werknemers jong zijn, en spreekwoordelijk geen haar op hun tanden hebben.Velen zijn blij dat ze werk hebben.Wat er gebeurt als Carrefour wegtrekt? Geloof me, Delhaize en Colruyt zullen het gat wel opvullen, of Albert Hein komt naar hier,of....Mogelijkheden zat, de economie draait niet op Carrefour alleen hé. Trouwens, wees eerlijk....als klant heb je keuze genoeg om te gaan winkelen, en voor de centen moet je zeker niet naar Carrefour gaan.

Pruneau
11 November 2008, 20:40
Tja, solidariteit bestaat zowiezo nog nauwelijks bij jan modaal. Daarvoor moet je empathie hebben, en dat is iets dat je alleen kan opbrengen als je zelf tekorten hebt gekend. En steeds minder mensen kennen tekorten.

Hoe je het ook draait of keert, sinds mijn jeugd is comfort meer en meer een normale zaak, een verworvenheid, en jongeren -ook mijn kinderen- vinden het maar normaal om alles te hebben, alles te kunnen kopen. En ja, dan kweek je dus geen empathie, jammer maar helaas. Ik zit hier niet op de jeugd van tegenwoordig te kappen, het is gewoon de aard van het beestje.

Bovendien zitten we bovenaan de curve, op weg naar beneden. Dan krijg je een mix van weinig empathie en 'ieder voor zich', omdat er slechtere tijden lijken aan te komen. Pas als de slinger weer helemaal zal zijn doorgeslagen in de andere richting, en de bevolking gaat inzien dat solidariteit de enige manier is, gaan de mensen terug beseffen dat ze slachtoffer zijn van de verdeel en heers strategie van de elite.

Zelfs Jean Marie Dedecker, toch niet echt een linkse rat, ziet in dat de vakbonden, hoe lastig ze ook kunnen zijn voor ons comfort, de enige rem zijn om te voorkomen dat we binnen 10 jaar terug in toestanden à la 1850 leven. Aan de andere kant, een paar jaren uitbuiting, en de solidariteit zal wel terug op gang komen.

Jule
11 November 2008, 20:55
Dopey, als het hard genoeg nijpt, kan er veel!! Natuurlijk heb je verwende jongeren die nog liever sterven dan één hand te moeten werken, maar dit is niet hun schuld!

Pruneau, ik heb verleden week zware arbeid verricht. Ik kon het zweet in straaltjes uit mijn laarzen gieten. Degene die mij zijn komen helpen, deden dit "gratis"... Hoezo, er is geen emphatie? Het gratis staat tussen haakjes, omdat zij dit doen voor wederhulp wanneer zij het lastig hebben. En ja, soms ben ik de enige jongere die zo'n zware arbeid wil verrichten. Ik kreeg enkel hulp van zestigplussers ...
Eén keer heb ik geholpen om een huis te verbouwen voor een jong koppel. Ik kreeg het zwaarste en ondanksbaarste werk, maar ik deed het zonder morren. Tegenwoordig krijg ik niet eens een goedendag niet meer van dit koppel. Deze zullen ook rap staken, moest het op het werk er tegen zitten, ik kan het u verzekeren!

Als men staakt, moet er een grondige reden zijn. Deze mis ik volledig!!

dannyma
11 November 2008, 21:39
als je het nog niet gezien hebt trekken de bonden er zich niet veel van aan wat andere dus als fout aanzien .
je weet dat ze eigenwijs zijn en zoeken konstant naar deze mensen en zullen ze vinden ook dat wordt gegarandeerd .
zelfs als er maar eentje is en maak je geen illusie die kan evenveel verwezenlijken als zelfs ben je met velen zolang het doel maar wordt bereikt .
wordt de strijd verder gezet en worden deze verwijdert zullen andere hun plaats in nemen je kan ons dan ook en soort noemen dat niet uitroeibaar meer is dat zal met bloed dan wel geschreven worden want ik wil de mensen die vroeger hun leven of bijna hun leven hebben gegeven niet komen vertellen dat ze alles niets voor niets hebben gedaan en tot heden op onze steun en respect kunnen bouwen .

compuchrisje
11 November 2008, 23:08
De vakbonden hebben sinds de oprichting bewezen dat ze van groot belang zijn voor werknemers, probleem is dat ze soms niet meer wisten waar de grens naar de waanzin lag.
Ooit werd op Boelwerven een vlag verbrand door een vakbondsafgevaardigde... Hij was de eerste die buiten lag. In hun triomftocht zijn de vakbonden de werknemers voorbijgeschoten, en die zijn op hun beurt weer de dupe van de historie.
Wat eigen keuze of geen keuze betreft; er is altijd een keuze. Ze kunnen ook kiezen voor een opleiding om een beter loon te kunnen verdienen elders dan bij Carrefour.
Eerlijk gezegd, nadat diverse GB-warenhuizen zijn overgeheveld naar Carrefour, ga ik er gewoon niet graag meer winkelen. Het is een warboel waar je elke week met een gps je gerief moet vinden. Ik zie hier terug een kans voor de kleine winkels, het beeld dat we vroeger in een straat hadden, een kruidenier, een slager, een bakker... Laat die maar terugkomen hoor! Veel persoonlijker, aangenamer en altijd in de buurt, wat ik van Carrefour niet kan zeggen. (23 km vanaf woonplaats)
Wat weekendwerk en vooral zondagswerk betreft: NO! Ik had het er als verpleegkundige al zo moeilijk mee om mijn kinderen om de andere week te moeten vertellen dat een uitstap niet kon doorgaan, of dat ze maar met de buren of familie mee moesten. Maar ik had wél bewust gekozen voor dit beroep en heb er altijd een mouw aan kunnen passen. Winkelen deed ik toen trouwens ook in de week, waarom moet dat nu persé op zondag ook? Als ik alles in huis heb, hoef ik écht geen tweede keer meer die week, dus gun die mensen ook hun weekend.

Jule
11 November 2008, 23:43
wordt de strijd verder gezet en worden deze verwijdert zullen andere hun plaats in nemen je kan ons dan ook en soort noemen dat niet uitroeibaar meer is dat zal met bloed dan wel geschreven worden want ik wil de mensen die vroeger hun leven of bijna hun leven hebben gegeven niet komen vertellen dat ze alles niets voor niets hebben gedaan en tot heden op onze steun en respect kunnen bouwen .In het verleden was er geen minimumloon gegarandeert, was er geen maximale werktijd van 11 uur, ... De mensen die in het verleden hebben gestreden, zouden u waarschijnlijk op hun knie leggen voor uw verwaandheid? U wil meer koopkracht, maar u kan mij niet eens vertellen welke essentiële dingen u te kort komt? De laatste keer dat ik van mijn hoeve ben geweest, ben ik gegaan naar de Gentse feesten. Alle terrasjes zaten vol (één conumptie kostte er 2 euro. Een arme boer als ik vind dit veel geld.), alle eetgelegenheden zaten stampvol, toen ik wandelde van het éne optreden naar het andere, heb ik er goed opgelet: 1 op 2 was met zijn gsm bezig. Ik heb er meerdere (dure) smartphones gezien. Hoezo meer koopkracht??? De mensen smijten het geld nu reeds buiten door ramen en deuren? Dit is wel goed voor de economie, maar deze mensen moeten ook begrijpen dat het ook eens met minder kan wanneer het moet?

Wat eigen keuze of geen keuze betreft; er is altijd een keuze. Ze kunnen ook kiezen voor een opleiding om een beter loon te kunnen verdienen elders dan bij Carrefour.Bijgevolg zijn de huidige acties compleet overbodig?
Ik zie hier terug een kans voor de kleine winkels, het beeld dat we vroeger in een straat hadden, een kruidenier, een slager, een bakker... Laat die maar terugkomen hoor! Veel persoonlijker, aangenamer en altijd in de buurt, wat ik van Carrefour niet kan zeggen. (23 km vanaf woonplaats)Ook deze moeten aan de regelleving voldoen en kunnen bijgevolg niet concureren in prijs met grootwarenhuizen. U bent dus bereid meer te betalen?
Wat weekendwerk en vooral zondagswerk betreft: NO!Mogen wij dit allemaal zo doen? Want waarom deze acties? Iedereen is volgens de actievoerders zogezegd gelijk voor de wet. Voor mij is iedereen gelijk voor de wet als het hem of haar goed uitkomt ...

compuchrisje
12 November 2008, 00:00
Arme boer, juist ja, net de grootste villa's hier in de gemeente werden gezet door 'arme' onteigende boeren... Eén ervan wordt zelfs de JR van het dorp genoemd.
Als die mensen hebben gekozen om het werk daar aan die voorwaarden aan te nemen hadden ze misschien hun redenen. Carrefour staat erom bekend dat ze mensen optrommelt als het druk is en ze durft naar huis te sturen na een uurtje ook, om verder op de dag nog een keer of twee te moeten oprukken. Als je dan op 25 km van je werk woont... héb je een keuze. Of niet soms? Trouwens, degenen die daar al gaan solliciteren hebben al min of meer een keuze gemaakt.
Wat je opmerking betreft over zondagsdienst, er zijn nu eenmaal beroepen waarbij je geen snipperdagen kunt afknippen, zoals dokter, verpleging, dierenarts, vele chemische bedrijven, luchthavenpersoneel... zovelen die hiervoor ook gekozen hebben.
En ja, laat die detailzaken maar terug groeien, dan moet ik tenminste niet elke keer mijn auto van stal halen om mijn boodschappen te halen. Het enige wat hier in overvloed staat zijn bankfilialen (5 stuks), daarnaast 1 bakker en 1 kruidenier... àl de rest vraagt al transport.

dannyma
12 November 2008, 00:17
wat de mens doet met zijn geld is hun zaak en de mensen dit kunnen kopen betekent welvaart . ja met minder dat heb ik nog geen werkgever horen zeggen over zijn loon wel dat van zijn werknemers .ik ken werkgevers die rijden met de duurste auto's en etentjes en feestjes bouwen tot ze er bij neervallen en vakantie's naar vere oorden kunenn veroorloven en wij simpele mensen zouden dan moeten met minder doen hmmm wat denk je ;) .
voor elk wat je zegt kan iets tegen gezegd worden aan de andere kant ook .( ik wil niet iedereen over de zelfde kant gaan scheren want er zijn er wel die oprecht zijn ) dus m.a.w het kaf van de koren verwijderen ;).
wat vroeger was is nu niet meer en kan ook niets met vergeleken worden dan waar we nu in leven .
waarom is dan de vraag als ze al wisten dat met zonne energie electriciteit kon opgewekt worden waarom zolang wachten ? zeker rijke mensen die inspraak hebben en dit tegen houden vanwege ze veel zouden verliezen dus wat denkt u van ons gewoon volk dat wij dit leuk zouden vinden ;).

Dopey
12 November 2008, 14:41
Ook deze moeten aan de regelleving voldoen en kunnen bijgevolg niet concureren in prijs met grootwarenhuizen. U bent dus bereid meer te betalen?Dit is wat men noemt, appelen met peren vergelijken. Bij een zelfstandige betaal je sowieso meer, maar daar staat dan wel een degelijk kwaliteitsverschil tegenover. Ik heb als slager meerdere malen vervangingen gedaan in de grote ketens, en ik kan je zeggen......brol, brol en nog eens brol!
Ik daag je uit om bij eender welke keten een dunne lende, zesrib, of dergelijke te kopen, ga daarna naar je plaatselijke slager en koop daar hetzelfde. Bak die stukken vlees maar eens op, en doe gerust een blinde smaaktest. Indien de papillen in je mond nog een beetje werken, zal je het verschil duidelijk merken. En dit gaat niet enkel op voor rundsvlees hoor. De gehele verse rayon kan je zo op de rooster leggen. Natuurlijk kan een zelfstandige nooit aan de prijs komen van een grootwarenhuis, ten eerste speelt kwaliteit dus een grote rol ( een supermarkt verkoopt bijv enkel stierenvlees, een slager zal op zijn minst een vaars binnenhalen, de prijs schilt enorm), ten tweede speelt kwantiteit ook een rol (hoe meer je binnenpakt, hoe lager je prijs).µ


Carrefour staat erom bekend dat ze mensen optrommelt als het druk is en ze durft naar huis te sturen na een uurtje ook, om verder op de dag nog een keer of twee te moeten oprukken. Als je dan op 25 km van je werk woont... héb je een keuze. Of niet soms? Trouwens, degenen die daar al gaan solliciteren hebben al min of meer een keuze gemaakt.Die praktijken komen heus niet aan bod tijdens de sollicitatie hoor. Ik blijf er bij, velen hadden geen keuze, wellicht zitten er een aantal mensen bij gestuurd door de RVA (=geen keuze dus). Niet iedereen komt in aanmerking voor een opleiding op iets hoger niveau. Zelf heb ik hemel en aarde moeten bewegen om een opleiding informatica te kunnen volgen, enkel en alleen door mijn achtergrond als slager (hoewel ik toch ook een diploma humaniora kon voorleggen). Ik wil maar zeggen, soms is een keuze geen keuze.

Jule
12 November 2008, 15:10
Werkgevers en werknemers hebben één ding gemeen: zolang ze zich inzetten voor hun bedrijf zijn ze tevreden en gelukig. Zolang hun verdienste hen voorziet om te voldoen aan alle levensnoodzakelijke middelen met enig overschot voor goedkope vrije tijdsbesteding, hebben ze geen reden tot klagen. Tenzij je effectief de rijkste persoon op aarde bent, is er altijd iemand die meer heeft dan u. Dat is geen reden om een ander zijn geluk en tevredenheid niet te gunnen. En daarover gaan de acties bij Carrefour ... Bepaalde mensen hebben het verkeerde idee dat alleen voldoende geld, tot tevredenheid en het zich gelukkig wanen, leidt .... Wat Dopey vertelt, gaat trouwens niet op. Iemand die bij een bedrijfsleider komt en meteen duidelijk maakt dat hij enkel komt omdat hij gezonden is van de rva ... Tja, mag blij zijn als ie aangenomen wordt, ook al verdient ie 30 % minder. Werknemers die liever lui zijn dan moe, brengen niks op!! Je stelt niet iemand te werk als financiële aderlating.


Als Carrefour zo'n slechte werkgever is, is het aan de werknemer om zijn ontslag te nemen. Anderen hebben het recht niet om deze werknemer daartoe te dwingen!


Compuchrisje, de rest is oftopic. Maar denkt u gerust maar eens aan uw “rijke” schoonbroer ... :shy: :D :p

Kokki
12 November 2008, 17:05
Als Carrefour zo'n slechte werkgever is, is het aan de werknemer om zijn ontslag te nemen. Anderen hebben het recht niet om deze werknemer daartoe te dwingen!


Awel se, daar ben ik het nu helemaal mee eens.

Als ze door de RVA gestuurd worden, dat wil dat toch al zeggen dat ze toch al een aantal maanden werkloos zijn. Ik ben van mening dat als je wil werken, dan vind je wel wat. Al is het maar ergens aan de band. Een job bij Carrefour lijkt me dan ook zo slecht nog niet. Ok, aan de kassa kan je onvriendelijke, ambetante klanten tegenkomen, maar is dat niet zo voor iedereen die met mensen in contact komt? Zelfs de bandwerker kan ambetante collega's hebben die hem het leven zuur maken.
Ik kan me erger werk voorstellen dan kassierster bij Carrefour.

Dopey
12 November 2008, 22:29
Als Carrefour zo'n slechte werkgever is, is het aan de werknemer om zijn ontslag te nemen. Anderen hebben het recht niet om deze werknemer daartoe te dwingen!


Niemand doet dat toch?


Als ze door de RVA gestuurd worden, dat wil dat toch al zeggen dat ze toch al een aantal maanden werkloos zijn.

Euh, heb vorig jaar ontslag moeten nemen wegens medische redenen, één week later lag er een brief van de RVA in de bus.


Ok, aan de kassa kan je onvriendelijke, ambetante klanten tegenkomen, maar is dat niet zo voor iedereen die met mensen in contact komt? Zelfs de bandwerker kan ambetante collega's hebben die hem het leven zuur maken.
Ik kan me erger werk voorstellen dan kassierster bij Carrefour.

Ni voor het een of ander, maar elke klant is potentieel een moeilijke klant.
Het respect voor de mensen die in supermarkten werken is volledig verdwenen. Ik kan de keren niet tellen dat ze mij de huid hebben volgescholden voor iets onbenullig. Het zinnetje "klant is koning" ligt op de lippen van elke klant. Ik stel voor dat je eens een week in de voeding komt werken, je zal je ogen niet geloven, en tegen het einde van de week, kan je er een triologie over schrijven. En elke keer dat je denkt, dit was het summum, slagen ze erin je steeds weer te doen verbazen lol. Ik beweer niet dat een caissiére een hondenjob heeft, maar ze krijgen toch telkens weer de zonden van de wereld over zich heen gegoten. En dan moet je blijven lachen....want de klant heeft zogezegd altijd gelijk. De klant van tegenwoordig is zo verwend, en verwacht dat je alles onmiddellijk levert én in voorraad hebt. Wat (zeker in de verse voeding, gezien de houdbaarheid van de waren) logistiek onmogelijk is.

compuchrisje
12 November 2008, 23:18
Als ik die laatste replies lees, vraag ik me af: waarom stonden ze daar dan te staken?

Jule
12 November 2008, 23:49
Trouwens, wees eerlijk....als klant heb je keuze genoeg om te gaan winkelen, en voor de centen moet je zeker niet naar Carrefour gaan.
Niemand doet dat toch?U gaat de economische schade die bovenstaande heeft veroorzaakt dus volledig vergoeden?? De advocaten van Carrefour zullen dit met plezier voor u verrekenen en u dit laten betalen tezamen met hun loonbriefje om deze berekeningen te maken. :lol: :D :p Als Carrefour voldoende economische schade oploopt door deze acties, gaat ie weg uit België? Deze acties verplichten dan bijgevolg om hun werknemers te ontslaan zodat deze verplicht worden ander werk te zoeken?? Of ze kunnen een tijdje in onze sociale hangmatcultuur verblijven, maar dan het liefst op de kosten van de actievoerders!


Als ik die laatste replies lees, vraag ik me af: waarom stonden ze daar dan te staken?Angst?? We leven in luxe (Iedere Belg heeft gemiddeld 28 en zoveel duizend euro staatsschuld?), het kan alleen maar bergaf? En voor degene die nu 30 % minder verdient, het kan er alleen maar beter op worden?

Kokki
13 November 2008, 17:52
Niemand doet dat toch?

En waarom niet? Je gaat toch niet tegen je goesting ergens blijven werken? Als het er slecht is, dan zou ik er niet blijven. Om die reden heb ik al ontslag genomen, en dat heb ik geen moment betreurd. Zelfs al had ik geen ander werk en wetende dat ik niet kon gaan doppen. Dan maar ergens aan de band gaan staan om toch een inkomen te hebben. Beter dat dan ergens tegen je zin blijven.




Euh, heb vorig jaar ontslag moeten nemen wegens medische redenen, één week later lag er een brief van de RVA in de bus.

Dan zijn ze bij jou wel erg rap geweest. Hebben we het nu over de vdab of over de rva. De vdab geeft toch minstens een maand.
Maar effe terzijde: ontslag moeten nemen owv medische redenen? Was er dan niet met je baas te babbelen?

Sarana
13 November 2008, 20:42
Gaan werken is meer dan alleen brood op de plank brengen.
Een belangrijk aspect van je werk is toch ook dat je je er goed in voelt. Dat je er het gevoel hebt gerespecteerd te worden en dat je meer bent dan een nummer.

Dat mensen staken als werkgevers ineens andere loonwetten invoeren op basis van de plaats waar je werkt vind ik maar normaal.
30% minder verdienen omdat je in Brugge werkt!
Komaan als een werkgever daar mee wegraakt waar dient de wet dan nog voor?:shocked:
Ik dacht dat een paritair comité nog altijd cao's opstelt? Collectieve arbeidsovereenkomsten zijn toch bindend voor de hele sector waarin je tewerkgesteld wordt.
Als een werkgever van een keten je doodleuk mag onderverdelen onder een heel ander paritair comité (met lagere lonen) gewoon omdat je op een andere plaats werkt waar slaat dat nog op?

Nu de financiële crisis gaan aangrijpen en stellen dat die mensen zich maar tevreden moeten stellen dat ze tenminste nog een loon krijgen vind ik echt grof.
Ook de hele heksenjacht op werklozen is vaak echt te vergaand. Ik heb al verhalen gehoord van een ingenieur die ontslagen werd omdat hij al ouder was en verplicht werd door de rva om voor de vuilkar te werken. Ik wil dit beroep niet met de vinger wijzen maar voor een ingenieur is dit toch wel een hele aanpassing!
Het ging hier dus niet om een "profiteur" die graag werkloos wilde blijven want de man soliciteerde erg vaak maar werd telkens geweigerd door zijn leeftijd!
Dit vind ik echt niet kunnen. Iedereen heeft recht op een job die hem gelukkig maakt en het is niet omdat je al enkele maanden werkloos bent dat dit je eigen fout is. Mag een mens niet een beetje kwaliteit van zijn job verwachten?

Als werknemers gaan herleid worden tot slaven die moeten werken en zwijgen en moeten content zijn dat ze nog iets krijgen voor hun jobke dan vrees ik voor de gevolgen.
Dokters en psychiaters mogen zich alvast in de handen wrijven: de volgende lading zwaar depressieven is op komst.

Jule
13 November 2008, 23:44
En waarom niet? Je gaat toch niet tegen je goesting ergens blijven werken? Als het er slecht is, dan zou ik er niet blijven. Om die reden heb ik al ontslag genomen, en dat heb ik geen moment betreurd. Zelfs al had ik geen ander werk en wetende dat ik niet kon gaan doppen. Dan maar ergens aan de band gaan staan om toch een inkomen te hebben. Beter dat dan ergens tegen je zin blijven.Mijn kozijn is een soort professionele jobhopper. Hij heeft reeds 8 bazen gehad. Eerst dachten we dat dit uit luiheid was, maar nu blijkt dat alle bazen hem direct terug willen te werk stellen. Ze waren zeer tevreden over de geleverde arbeid. Alleen vond hij van zichzelf dat hij meer (verantwoordelijkheid; veronderstel ik) aankon ...

Gaan werken is meer dan alleen brood op de plank brengen.
Een belangrijk aspect van je werk is toch ook dat je je er goed in voelt. Dat je er het gevoel hebt gerespecteerd te worden en dat je meer bent dan een nummer.Daarom gaat men jobhoppen? Om werk te vinden dat op eigen lijf geschreven staat?


Dat mensen staken als werkgevers ineens andere loonwetten invoeren op basis van de plaats waar je werkt vind ik maar normaal.
30% minder verdienen omdat je in Brugge werkt!
Komaan als een werkgever daar mee wegraakt waar dient de wet dan nog voor?:shocked:
Ik dacht dat een paritair comité nog altijd cao's opstelt? Collectieve arbeidsovereenkomsten zijn toch bindend voor de hele sector waarin je tewerkgesteld wordt.
Als een werkgever van een keten je doodleuk mag onderverdelen onder een heel ander paritair comité (met lagere lonen) gewoon omdat je op een andere plaats werkt waar slaat dat nog op?Dan moeten de vakbonden dit juridisch aanvechten. Dat lidgeld dient toch voor iets? Staken mag (heeft hier zelfs een goede reden.), maar het blokkeren van de toegang voor de werkwilligen en eventuele klanten is een brug te ver!


Nu de financiële crisis gaan aangrijpen en stellen dat die mensen zich maar tevreden moeten stellen dat ze tenminste nog een loon krijgen vind ik echt grof.Als de crisis ernstig genoeg is, moeten niet enkel de bedrijven voor de kosten opdraaien, maar moeten ook de werknemers een duit in het zakje doen, willen we het voor iedereen leefbaar houden?

Ook de hele heksenjacht op werklozen is vaak echt te vergaand. Ik heb al verhalen gehoord van een ingenieur die ontslagen werd omdat hij al ouder was en verplicht werd door de rva om voor de vuilkar te werken. Ik wil dit beroep niet met de vinger wijzen maar voor een ingenieur is dit toch wel een hele aanpassing!
Het ging hier dus niet om een "profiteur" die graag werkloos wilde blijven want de man soliciteerde erg vaak maar werd telkens geweigerd door zijn leeftijd!Diploma zegt weinig of niks. Vond hij zichzelf te schoon om dit soort werk te doen? Met ingenieurs kun je tegenwoordig de straten vleien. Ik kom vaak genoeg in contact met ingenieurs en ik loop niet hoog op met dit soms wereldvreemde volkje. Natuurlijk zitten er nog altijd goede appels tussen de overwegend rotte.

Dit vind ik echt niet kunnen. Iedereen heeft recht op een job die hem gelukkig maakt en het is niet omdat je al enkele maanden werkloos bent dat dit je eigen fout is. Mag een mens niet een beetje kwaliteit van zijn job verwachten?Terwijl hij achter die vuilkar liep, kon hij toch nog soliciteren? Wat houdt een [-]48[/-] 38 uren werkweek in? En intussen voelde hij zich tenminste nuttig?


Als werknemers gaan herleid worden tot slaven die moeten werken en zwijgen en moeten content zijn dat ze nog iets krijgen voor hun jobke dan vrees ik voor de gevolgen.
Dokters en psychiaters mogen zich alvast in de handen wrijven: de volgende lading zwaar depressieven is op komst.Tja, dan zijn ze pas evenveel waard als een boer. Wat een ramp ... :shy: :p

Sarana
14 November 2008, 15:15
Boeren hebben nog bescherming tegen mislukte oogsten door subsidies.
De gewone werkmens krijgt niks, noppes, nada als er iets fout loopt en wordt ook nog eens bedreigd zijn werkloosheidsvergoeding te verliezen als hij niet snel genoeg werk vindt.
Je zou je beter eens verdiepen in het leven van deze mensen in plaats van vanuit jouw visie als boer.

Ik zie je eerlijk gezegd nog niet achter een vuilkar aanlopen hoor Jule. Ik denk dat je dan ook zou steigeren.
Waarom moet een mens nog naar school dan? Als je éénmaal 50 bent vinden ze je te oud om de job te doen die je zo graag deed en waarin je ondertussen echt specialist was geworden.
Op je 50 keren ze je plots buiten als een stuk vuil en dan wordt je nog eens met scheve blikken aangekeken omdat je niet op 1 2 3 ander werkt vindt. Welke baas wil nog iemand van 50 aannemen. Je bent voor hen te duur!

Jou keren ze niet buiten omdat je ouder bent hé. Stel dat ze jou van de ene dag op de andere je boerenleven afpakken en in een fabriek aan de band zetten of achter de vuilkar doen lopen tot aan je pensioen. Ik zou eens willen zien hoelang je dit zonder depressie zal uithouden.
Hoe goed je ook je best zal doen om het braaf vol te houden je geest zal afgestompt raken en je doodgewoon ziek maken. Dat houd je niet tegen hoor.

Het is makkelijk van op afstand te oordelen dat je het zelf allemaal veel beter zou aanpakken. Zo denken sommige van onze politiekers ook maar ze zouden beter eens de praktijk aan den lijve ondervinden en dan hebben ze pas voluit recht te oordelen.

dannyma
14 November 2008, 15:22
ter info ze hebben toch voor elkaar gekregen dat ze meer verdienen daar in brugge en ik hoop dat de mensen die zich daar hebben voor ingezet hebben ook is en dank woordje krijgen .
van hier uit hartelijk dank voor jullie inzit ( en collega ) .
de profiosionele akoorden zijn volop bezig en er zullen harde noten gekraakt moeten worden voor ze toegevingen zullen doen .
zo als je waarschijnlijk ziet zijn we voledig bezig met een come-back want we zijn het getalm kots beu dat de gewone mens hier altijd de dupe van is .

Jule
14 November 2008, 23:37
Boeren hebben nog bescherming tegen mislukte oogsten door subsidies.Subsidies?? Laat me lachen ... Hoeveel voorbeeldjes wenst u? Ik geef u er alvast één: subsidie voor 1 ha groenbemester: 50 € Aankoop zaaizaad voor één ha groenbemester: 50 €. We steken nog ons werk toe! :cry:

Wist u dat ik een uitzondering onder de landbouwers ben? Ik beweeg me meestal niet in landbouwkringen. De landbouwgemeenschap is volgens de gewone burger een vrij gesloten iets. Op deze manier breng ik daar verandering in. Bijgevolg heb ik veel vrienden buiten de landbouw. Maar ze hebben wel interesse in wat ik doe. Daarom laat ik ze vrijwillig meewerken op het bedrijf. Ik ga daar zeer ver in: men mag zelfs de boekhouding inkijken. Zo zien ze hoeveel er te verdienen valt over meerdere jaren met een bepaalde teelt waarin ze die dag hebben gewerkt. Weet u dat ze mij zot verklaren? Ze hebben, naar hun zeggen, enorme fysieke inspanningen geleverd en het blijkt dat ze slechts 2 € per uur hebben verdiend. Geen enkel van hen die protesteert als ik hen vertel dat ze rotverwend zijn. U hoeft mij niet eens te geloven; ik ben bereid om u met een van deze vrienden in contact te brengen. Wenst u een mail adres via pb? (Ik zal dit wel eerst met hen bespreken, of zij dit wensen te doen. Daarom moet u het mij duidelijk laten weten of u dit wenst!) :thx:
Vanochtend ben ik om 4.30 h opgestaan om slachtrijp vee te laden. Ik ben om 21.20 h gestopt met werken en heb nog wat papieren in orde gebracht. Nu ben ik voor mijn hobby op dit forum. Na het heropstarten in Windows om Phil O'Sophe zijn Sudomina te plaatsen, ga ik slapen. Graag zou ik u uitnodigen om eens één dag mijn leven te leven. Nee, het is niet altijd zo druk. Maar 10 uur werken per dag, is voor mij weinig. Ook op zondag ....

Dannyma,
Ook ik ben tevreden dat er een akkoord is. Ik heb graag dat de mensen tevreden zijn.

Dopey
15 November 2008, 23:31
Dees gaat nen boterham worden lol.......

Mijn kozijn is een soort professionele jobhopper. Hij heeft reeds 8 bazen gehad.8????? Euh.....durf mijn CV ni te laten zien als je dat veel vindt lol. Dit heeft wel echter tot gevolg ik mijn job wel tot in de puntjes kende. Veel werkgevers = verschillende manieren van werken = veel ervaring (mss vooral hoe het niet moet maar allez lol)

En waarom niet? Je gaat toch niet tegen je goesting ergens blijven werken? Als het er slecht is, dan zou ik er niet blijven. Om die reden heb ik al ontslag genomen, en dat heb ik geen moment betreurd. Zelfs al had ik geen ander werk en wetende dat ik niet kon gaan doppen. Dan maar ergens aan de band gaan staan om toch een inkomen te hebben. Beter dat dan ergens tegen je zin blijven.
Ik wil ze niet te eten geven, diegenen die niet gelukkig zijn in hun job. Niet iedereen is in staat om zomaar onstlag te nemen, er zijn mensen die hun gezin moeten kunnen blijven onderhouden, leningen afbetalen, hypotheeklasten, kan nog wel effe doorgaan. En niet iedereen kan een indrukwekkend cv voorleggen waardoor ze direkt op een ander kunnen beginnen.

Als de crisis ernstig genoeg is, moeten niet enkel de bedrijven voor de kosten opdraaien, maar moeten ook de werknemers een duit in het zakje doen, willen we het voor iedereen leefbaar houden?Toch vreemd dat zelfs tijdens een crisis veel bedrijven gigantische winsten boeken. Terwijl de koopkracht van hun werknemers zakt. En als de winst zakt, zet men personeel buiten om de winsten op hetzelfde peil te houden. Ik denk qua duiten dat het deel wel gegeven wordt.


Maar effe terzijde: ontslag moeten nemen owv medische redenen? Was er dan niet met je baas te babbelen? Tja, da is je dank dan voor je flexibiliteit en inzet. Als dan puntje bij paaltje komt, telt de eigen zak nog altijd eerst. Maar ik sta er echt ni bij stil hoor. Het leven gaat gewoon door ;)


(Iedere Belg heeft gemiddeld 28 en zoveel duizend euro staatsschuld?)Staatsschuld????? Dat noemen ze in Belgie een solidariteitsbijdrage :lol::p:lol:;)


U gaat de economische schade die bovenstaande heeft veroorzaakt dus volledig vergoeden??Als ik mijn belastingsbrief bekijk, hoeven ze van mij niet te klagen :lol:

maar het blokkeren van de toegang voor de werkwilligen en eventuele klanten is een brug te ver!Mss had een blokkade van de distributiecentra beter geweest. Dat zou meer effect hebben gehad. Je kan niets verkopen als er niets in de rekken ligt hé.....


Graag zou ik u uitnodigen om eens één dag mijn leven te leven."Elk huisje draagt zijn kruisje", dat hing bij mijn grootmoeder aan de muur. En het is een waarheid als een koe. Ik durf bijna te wedden dat de gemiddelde huisvrouw meer stress heeft dan jij ;) (no offence hé :lol:). Opstaan, zichzelf en de kroost klaarmaken (en hopen dat ze wat willen meewerken lol), eten geven, lunchpakketten klaarmaken, kroost droppen op school of opvang, gaan werken, kids terug ophalen, eten maken, klaarmaken voor de sportaktiviteiten van je bende (want dat kan je hen toch ook niet ontzeggen),...... en dan zijn we nog maar halverwege hé lol.


Subsidies?? Laat me lachen ... Hoeveel voorbeeldjes wenst u? Ik geef u er alvast één: subsidie voor 1 ha groenbemester: 50 € Aankoop zaaizaad voor één ha groenbemester: 50 €. We steken nog ons werk toe! :cry:Nog eentje van bij de grootmoeder: "Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd".....Again,....I rest my case :lol:;):p

Jule
16 November 2008, 03:10
Dees gaat nen boterham worden lol.......Smakelijk!! :good: :D

8????? Euh.....durf mijn CV ni te laten zien als je dat veel vindt lol. U bent ook nog geen 25? :lol: :D Maar hij heeft wel reeds een aardig stukje van de wereld gezien.
Ik wil ze niet te eten geven, diegenen die niet gelukkig zijn in hun job. Zolang ze betalen, is het voor mij goed dat ze eten? :lol: :D Welke zijn de oorzaken van deze ontevredenheid?
Niet iedereen is in staat om zomaar onstlag te nemen, er zijn mensen die hun gezin moeten kunnen blijven onderhouden, leningen afbetalen, hypotheeklasten, kan nog wel effe doorgaan. Dat zijn keuzes die je zelf maakt?? Als je wil beginnen met alles, ben je reeds verkeerd?
En niet iedereen kan een indrukwekkend cv voorleggen waardoor ze direkt op een ander kunnen beginnen.Werk willen en zien volstaat dikwijls?

Toch vreemd dat zelfs tijdens een crisis veel bedrijven gigantische winsten boeken. Terwijl de koopkracht van hun werknemers zakt. En als de winst zakt, zet men personeel buiten om de winsten op hetzelfde peil te houden. Ik denk qua duiten dat het deel wel gegeven wordt.Vertelt u dit ook aan de baliebediende van het Fortiskantoor? :D ;) Hoeveel miljard euro kwam Ford verleden jaar weer tekort? Winsten maken in moeilijke tijden, is dit geen teken van een goed management? Als u denkt dat er één baas is die u gaat betalen om verlies te maken, heeft u het verkeerd voor. Tenzij u werkt voor onze overheid onder de vleugel van één of andere ... U weet wel?
Tja, da is je dank dan voor je flexibiliteit en inzet. Als dan puntje bij paaltje komt, telt de eigen zak nog altijd eerst. Maar ik sta er echt ni bij stil hoor. Het leven gaat gewoon door ;)Hoeveel kinderen onderhoudt u bij Fosterparents als u anders bent? ;)
Als ik mijn belastingsbrief bekijk, hoeven ze van mij niet te klagen :lol:
Mss had een blokkade van de distributiecentra beter geweest. Dat zou meer effect hebben gehad. Je kan niets verkopen als er niets in de rekken ligt hé.....Krijgt Carrefour meer belastingsgeld dan dat ze er betalen?
"Elk huisje draagt zijn kruisje", dat hing bij mijn grootmoeder aan de muur. En het is een waarheid als een koe. Ik durf bijna te wedden dat de gemiddelde huisvrouw meer stress heeft dan jij ;) (no offence hé :lol:). Opstaan, zichzelf en de kroost klaarmaken (en hopen dat ze wat willen meewerken lol), eten geven, lunchpakketten klaarmaken, kroost droppen op school of opvang, gaan werken, kids terug ophalen, eten maken, klaarmaken voor de sportaktiviteiten van je bende (want dat kan je hen toch ook niet ontzeggen),...... en dan zijn we nog maar halverwege hé lol. Kijk, klagen doe ik niet. Ik maak alleen maar de vergelijking. Wat die huisvrouw betreft: hoeveel stress doet die zichzelf aan?? Ik kan ook in paniek slaan van zodra er een onbekende auto op mijn hoeve komt. Wie weet welke controleur daar nu weer is? Ik kan probleemloos van die typische stresspijn oproepen in de hartstreek, gewoon denken aan wat er allemaal van mij verwacht wordt. Dat doe ik dus niet want dit heeft geen enkel nut. Vertelt u dit maar aan een gewone huisvrouw. Ik mag toch komen eten op uw begrafenis, mocht zij u hardhandig aanpakken? :lol: :D :p
Nog eentje van bij de grootmoeder: "Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd".....Again,....I rest my case :lol:;):pDaarmee ga ik volledig akkoord. Als u daarmee ook akkoord gaat, was die staking aan de Carrefour volledig overbodig? :D :p ;)

Dopey
16 November 2008, 11:48
U bent ook nog geen 25? :lol: :D Maar hij heeft wel reeds een aardig stukje van de wereld gezien. Net iets ouder, lol. Maar geloof me, voor mijn 25 had ik er al meer dan 8 versleten lol


Welke zijn de oorzaken van deze ontevredenheid? Mijn glazen bol is net in reparatie......zal het je laten weten als ik hem terug heb :lol:


Als u denkt dat er één baas is die u gaat betalen om verlies te maken, heeft u het verkeerd voor. Nee, maar aan dat verlies kan de werlnemer toch niets aan doen? Maar ik zal uw opmerking doorspelen aan die Fortisbediende.:evil::lol:


Werk willen en zien volstaat dikwijlsDikwijls, maar dus niet altijd.....


Dat zijn keuzes die je zelf maakt?? Als je wil beginnen met alles, ben je reeds verkeerd?Wie heeft het hier over beginners? Er zijn genoeg 30-40-50 jarigen die die lasten dragen.


Hoeveel kinderen onderhoudt u bij Fosterparents als u anders bent?Deze heb ik niet echt? Wat heeft FosterParents te maken met mijn visie op de gebeurtenissen in mijn leven?


Krijgt Carrefour meer belastingsgeld dan dat ze er betalen?Aan het einde van de rit is het toch de consument die de prijs betaalt, niet? Dat is een feit dat je moeilijk kan ontkennen....verlies wordt gecompenseerd met prijsstijgingen en ontslagen.


Wat die huisvrouw betreft: hoeveel stress doet die zichzelf aan??Glad ijs hoor , beste Jule :lol::lol:;) Als je zo redeneert kan ik die vraag gewoon terugkaatsen naar jou lol. Vertel dat maar eens tegen een alleenstaande moeder met twee kinderen. Stuur dat kaartje van die koffietafel al maar naar mij...:rofl:

Daarmee ga ik volledig akkoord. Als u daarmee ook akkoord gaat, was die staking aan de Carrefour volledig overbodig? :D :p ;)Het ging hier om een extraatje waar jij recht op hebt, iets wat de werknemers bij Carrefour dus niet hadden

Jule
16 November 2008, 17:53
Net iets ouder, lol. Maar geloof me, voor mijn 25 had ik er al meer dan 8 versleten lolIedere keer zelf ontslag genomen of twee linkerhanden?? Ik gok op het eerste ... :D :p ;)
Nee, maar aan dat verlies kan de werlnemer toch niets aan doen? Maar ik zal uw opmerking doorspelen aan die Fortisbediende.:evil::lol:Dus wordt ie ontslagen om zo recht te hebben op een werkloosheiduitkering. Zou het beter zijn, mocht ie voort gaan werken en niet betaald worden eens het geld op is? De kapitaalsinvesteerders zullen hun winst blijven eisen. Of u wenst geen rente op uw spaargeld?
Dikwijls, maar dus niet altijd.....Tja, als u solociteert om Didier Bellens te vervangen bij Belgacom zal dit wellicht niet volstaan?
Wie heeft het hier over beginners? Er zijn genoeg 30-40-50 jarigen die die lasten dragen. Op die leeftijd bent u reeds een tijdje aan het werk en heeft u reeds enige reserve?
Deze heb ik niet echt? Wat heeft FosterParents te maken met mijn visie op de gebeurtenissen in mijn leven?U verwijt anderen hopen geld te verdienen, zonder medelijden te hebben met hun werknemers. U verdient hopen geld in vergelijking met de gemiddelde Afrikaan. Hoeveel Fosterparentskindjes zou u een beter leven kunnen geven moest u soberder gaan leven?
Aan het einde van de rit is het toch de consument die de prijs betaalt, niet? Dat is een feit dat je moeilijk kan ontkennen....verlies wordt gecompenseerd met prijsstijgingen en ontslagen.Daarom ga ik ook nooit winkelen bij Carrefour. Aan een verdienste van 2 € per uur is dit ook niet aangeraden?
Glad ijs hoor , beste Jule :lol::lol:;) Als je zo redeneert kan ik die vraag gewoon terugkaatsen naar jou lol. Vertel dat maar eens tegen een alleenstaande moeder met twee kinderen. Stuur dat kaartje van die koffietafel al maar naar mij...:rofl:Mijn buurvrouw is weduwe met drie kinderen. Ze heeft draadloos internet van telenet voor haar laptop. Iedereen heeft een gsm. Ze ziet graag tv, dus heeft ze ééntje van meer dan 40 inch. Ze klaagt niet bij mij. Ze zou niet durven. Als ik tijdens de zomer op het veld werk, zie ik haar regelmatig een hele namiddag liggen zonnebaden. En nee, ze is geen secretaresse bij een zekere Koekelberg of zo, maar verpleegster. Moest ze nu het advocatenkantoor van Jef Vermassen betalen om haar vechtscheiding te regelen ...

Het ging hier om een extraatje waar jij recht op hebt, iets wat de werknemers bij Carrefour dus niet haddenDat extraatje houdt gewoon extra werk in onder de benaming millieuzorg. Wanneer komt u uw extraatje halen? :thx:

Dopey
16 November 2008, 22:02
Op die leeftijd bent u reeds een tijdje aan het werk en heeft u reeds enige reserve?

Hoeveel Fosterparentskindjes zou u een beter leven kunnen geven moest u soberder gaan leven?

Een ander zijn rekening kan je niet maken hé. Tegenslagen zijn er altijd, de ene al wat zwaarder dan de andere. Ik ben al blij dat ik mijn kinderen kan eten geven en af en toe nieuwe kleren ;)


Tja, als u solociteert om Didier Bellens te vervangen bij Belgacom zal dit wellicht niet volstaan?
Die zal met zijn cv wel niet aan de vuilkar moeten gaan werken, toch?


U verwijt anderen hopen geld te verdienen, zonder medelijden te hebben met hun werknemers. U verdient hopen geld in vergelijking met de gemiddelde Afrikaan

Ik verwijt niemand iets, ik stel alleen vast dat de werknemers onderschikt zijn aan de jaarbalans. Terwijl we allemaal toch weten dat een goede wisselwerking van groot belang is.


Wanneer komt u uw extraatje halen? :thx:
Het enige extraatje dat ik heb zijn 2 gezonde kinderen en een schat van een vrouw :D (Yep, I'm blessed)


Iedere keer zelf ontslag genomen of twee linkerhanden?? Ik gok op het eerste ... :D :p ;)

Zelf, maar ben dan ook een die-hard jobhopper hé lol:bow:

dannyma
16 November 2008, 23:36
je kunt er nog veel over verder lullen dus ik zou zeggen laat het over aan de professionals ;).
we can change ------- yes we can ;).

Jule
17 November 2008, 01:42
Een ander zijn rekening kan je niet maken hé. Tegenslagen zijn er altijd, de ene al wat zwaarder dan de andere. Ik ben al blij dat ik mijn kinderen kan eten geven en af en toe nieuwe kleren ;)Hoeft ook niet. Ik constateer alleen maar? Mensen die "nu" leven en niet denken aan later, bestaan ook. Deze hebben veel vlugger een "zware" tegenslag. Alleen is de "zware" tegenslag voor mij soms een lachertje. (Lees: ze stellen zich aan. Voorbeeld: een PS3 kopen voor 600 € en klagen dat de schoolboeken die 300 € kosten te duur zijn.)
Die zal met zijn cv wel niet aan de vuilkar moeten gaan werken, toch?Als ie ontslagen wordt en hij vindt zichzelf te schoon om achter de vuilkar te lopen, moet hij geen uitkering krijgen ook? Hij heeft die uitkering sowieso niet nodig?
Ik verwijt niemand iets, ik stel alleen vast dat de werknemers onderschikt zijn aan de jaarbalans. Terwijl we allemaal toch weten dat een goede wisselwerking van groot belang is.U kan de markt manipuleren? Als het aan de fabrikanten ligt, blijven zij enkel en alleen groeien. Meer werknemers, meer winst, altijd meer ... Dit gaat niet? Het gaat met ups en downs. Als u als werknemer niet meer nodig bent, wordt u ontslagen. Als u uw werkgever niet meer nodig heeft, neemt u ontslag? Als u zelf welk werkgever worden, niemand houdt u tegen om zelfstandig te worden? Dan zal u beter beseffen waarom de acties aan Carrefour niet kunnen. Gerechtelijke stappen of gewoon staken zonder blokkades kan best wel.
Het enige extraatje dat ik heb zijn 2 gezonde kinderen en een schat van een vrouw :D (Yep, I'm blessed)Dit is u van harte gegund. U en uw gezin hoeven niks te kort te komen. Maar u mag niet verwachten dat u met een werknemersloon rijker wordt dan uw werkgever?

Dopey
17 November 2008, 09:10
Als u zelf welk werkgever worden, niemand houdt u tegen om zelfstandig te worden?

Wie zegt dat ik dat niet was? Geef je nog een spreekwoordje mee, eentje van de oude indianen " Never judge a man, untill you walked his shoes for a moon"


Hoeft ook niet. Ik constateer alleen maar? Mensen die "nu" leven en niet denken aan later, bestaan ook. Deze hebben veel vlugger een "zware" tegenslag. Alleen is de "zware" tegenslag voor mij soms een lachertje. (Lees: ze stellen zich aan. Voorbeeld: een PS3 kopen voor 600 € en klagen dat de schoolboeken die 300 € kosten te duur zijn.)

Idd, zo'n mensen bestaan ook, alleen heb ik de indruk dat jij gemakkellijk iedereen over dezelfde kam scheert. Das makkelijker natuurlijk, zo hoef je geen rekening te houden met andere feiten en gebeurtenissen. Er zijn veel mensen die niets opzij kunnen zetten voor later, en ze kunnen er zelf helemaal niets aan doen. Mss wordt het tijd dat je eens ECHT verder kijkt dan je neus lang is. We proberen allemaal onze weg te vinden in het leven, en de ene lukt daar al wat beter in dan de andere.


Als ie ontslagen wordt en hij vindt zichzelf te schoon om achter de vuilkar te lopen, moet hij geen uitkering krijgen ook? Hij heeft die uitkering sowieso niet nodig?

Je wijkt af hoor, de stelling was dat hij wel een indrukwekkend cv heeft, en dus niet bij de vuilkar aan de slag moet.

dannyma
17 November 2008, 15:59
vandaag gelezen in de krant 1 op de 5 gezinnen komen in de armoede terecht .
hahaha moet je daar mee lachen 'not' ik denk dus van niet .
ligt dat aan hun nee het ligt aan het slecht beheer van ons geld dat we met ze'n allen vetrouwen aan mensen die er niks van kunnen en daardoor ons in de problemen brengen.
en zij maar zeker dit spelletje blijft niet duren that's a promise .

compuchrisje
17 November 2008, 23:07
Een ingenieur die zich 'te schoon' voelt om achter de vuilkar te lopen... het loopt vol met ingenieurs achter die vuilkarren en de vuilkarmannen zitten in de regering. Omgekeerde wereld mss?
Ikzelf heb ooit gesolliciteerd voor een part-time job, interesse en plaats genoeg, alleen was mijn diploma te hoog. Die job ging dus niet door. Ook binnen een bedrijf kan men niet zonder geldige reden iemand tewerkstellen beneden zijn capaciteiten/studies/opleiding, of het zou om tijdelijke tewerkstelling moeten gaan, een interim bv.
In mijn familie zijn twee mensen op eenzelfde manier hun werk kwijt geraakt, faillissement van Cockerill Yards. De jongste is op zoek gegaan naar ander werk, omdat hij niet in aanmerking kwam om overgeheveld te worden naar Boelwerf. De oudste kwam in een zelfde functie op Boelwerf terecht, waar het liedje hetzelfde eindigde: faillissement. De persoon in kwestie was toen 49 en kon een nieuwe job vergeten.
De jongste maakte eenzelfde scenario mee in zijn zelf gezochte job, en kon alwéér nieuw werk zoeken.
Boer zijn is volgens mij de rustigste en stabielste job die er is, neem dat maar van mij aan, Jule. En eten heb je dan zeker altijd.

Jule
18 November 2008, 00:19
Wie zegt dat ik dat niet was? Geef je nog een spreekwoordje mee, eentje van de oude indianen " Never judge a man, untill you walked his shoes for a moon"Als u een nieuwe winkel opent en uw werknemers gaan akkoord met hun overeenkomst; hoe zou u zich voelen moesten er enkele vreemde kraaien de toegang tot uw winkel baricaderen? Shotgun? :D :p

Idd, zo'n mensen bestaan ook, alleen heb ik de indruk dat jij gemakkellijk iedereen over dezelfde kam scheert. Das makkelijker natuurlijk, zo hoef je geen rekening te houden met andere feiten en gebeurtenissen. Er zijn veel mensen die niets opzij kunnen zetten voor later, en ze kunnen er zelf helemaal niets aan doen. Mss wordt het tijd dat je eens ECHT verder kijkt dan je neus lang is. We proberen allemaal onze weg te vinden in het leven, en de ene lukt daar al wat beter in dan de andere. In mijn familie zijn er steenrijke mensen, maar ook straat arme. De steenrijke hebben hun tegenslagen gehad, maar hebben gevochten en geploeterd. De straatarme hebben hun tegenslagen gehad; tja, wat moet je doen? Het zij zo. De rijke wilden ooit de arme helpen. Nu helpen we nog enkel met kledij en voedsel; de rest heeft geen enkele zin. Iedereen heeft tegenslagen; hoe ga je er mee om? Iedereen heeft keuzes, op welke manier neem je je beslissing? Laat je je leiden of neem jezelf het hef in handen? Ja, ik trek mensen over dezelfde streep. Ik werd naakt geboren, hadden de rijken volgens u reeds een kostuumpje aan? De frituuruitbater waar ik het liefst ga, heeft les gevolgd in het bijzonder onderwijs. Hij heeft het zeer hard te verduren gekregen. Hij vond zichzelf minderwaardig en zocht ruzie voor een grassprietje. Toen hij na een half jaartje uit de bajes kwam, heeft hij het over een ander boeg gegooid. Nu is hij een graag gezien warme persoon met een zeer goed draaiende frituur. Als iemand uit het blo het kan, waarom mijn straatarme familie niet? Ze zijn niet meer ziek geweest dan iemand anders? Tja ...
Je wijkt af hoor, de stelling was dat hij wel een indrukwekkend cv heeft, en dus niet bij de vuilkar aan de slag moet.Zou hij er geen deugd van hebben?? Met zijn indrukwekkend cv kan hij niet eens een ei leggen?? cv is een papiertje, men hecht er de waarde aan die men wil?


vandaag gelezen in de krant 1 op de 5 gezinnen komen in de armoede terecht .
hahaha moet je daar mee lachen 'not' ik denk dus van niet .
ligt dat aan hun nee het ligt aan het slecht beheer van ons geld dat we met ze'n allen vetrouwen aan mensen die er niks van kunnen en daardoor ons in de problemen brengen.
en zij maar zeker dit spelletje blijft niet duren that's a promise .Tja, d' er gaan er nog bijkomen. Gezond boerenverstand zit verder weg dan ooit. Ze zien iets, willen het, kopen het en realiseren zich dan pas dat ze geen budget hebben. 1 op 5 in de armoede? Dat is toch zo slecht nog niet in vergelijiking met Kenia of Saoud Arabië? U als warm en sociaal rechtvaardig persoon, u beperkt zich toch niet tot Vlamingen alleen?


Een ingenieur die zich 'te schoon' voelt om achter de vuilkar te lopen... het loopt vol met ingenieurs achter die vuilkarren en de vuilkarmannen zitten in de regering. Omgekeerde wereld mss?
Ikzelf heb ooit gesolliciteerd voor een part-time job, interesse en plaats genoeg, alleen was mijn diploma te hoog. Die job ging dus niet door. Ook binnen een bedrijf kan men niet zonder geldige reden iemand tewerkstellen beneden zijn capaciteiten/studies/opleiding, of het zou om tijdelijke tewerkstelling moeten gaan, een interim bv.
In mijn familie zijn twee mensen op eenzelfde manier hun werk kwijt geraakt, faillissement van Cockerill Yards. De jongste is op zoek gegaan naar ander werk, omdat hij niet in aanmerking kwam om overgeheveld te worden naar Boelwerf. De oudste kwam in een zelfde functie op Boelwerf terecht, waar het liedje hetzelfde eindigde: faillissement. De persoon in kwestie was toen 49 en kon een nieuwe job vergeten.
De jongste maakte eenzelfde scenario mee in zijn zelf gezochte job, en kon alwéér nieuw werk zoeken.
Boer zijn is volgens mij de rustigste en stabielste job die er is, neem dat maar van mij aan, Jule. En eten heb je dan zeker altijd.Rustig?? Dan mag ik er een kruis over maken. Ik krijg mijn schulden nooit afgelost.

Dopey
18 November 2008, 14:23
Als u een nieuwe winkel opent en uw werknemers gaan akkoord met hun overeenkomst; hoe zou u zich voelen moesten er enkele vreemde kraaien de toegang tot uw winkel baricaderen? Shotgun? :D :pMoest ik een nieuwe winkel open doen, ik zou dezelfde arbeidsvoorwaarden hanteren als ik voor de anderen zou gedaan hebben. Klinkt verbazingwekkend logisch hé Gustje lol:lol:


Met zijn indrukwekkend cv kan hij niet eens een ei leggen??Als jij dat wèl kan, ga ik met jou onmiddellijk op de foor staan, en worden we samen rijk!!!!:rofl::rofl::crazy:


Ze zien iets, willen het, kopen het en realiseren zich dan pas dat ze geen budget hebben.
Ik krijg mijn schulden nooit afgelost.Euh......??????

Krikkie
18 November 2008, 20:58
Allemaal goed en wel, 't ligt aan de werknemers die onder die voorwaarden moeten werken, vrij keuze of niet... :wtf:
Daar kunnen jullie nog lang over heen en weer kletsen, allebei hebben een een stukje gelijk en ook ongelijk (en ik denk dat jullie dat ook weten :D)

Maar hier wordt met geen woord gerept over de houding van Carrefour die ineens zijn werknemers in een andere statuut duwt, gewoon omdat Carrefour dat kan!

Vakbonden hoeven dit niet te pikken, zij zijn er immers voor de werkende mens te beschermen tegen zulke praktijken.

Delhaize heeft trouwens al stappen ondernomen in dezelfde richting... (Dus domino-effect)

Persoonlijk vind ik, als de vakbonden daarop niet reageren, kan je ze beter afschaffen!
En dat de rechtbank het enige wapen van de vakbond (lees: vertegenwoordiger van de werkende klasse) afneemt, dan heeft diezelfde werkende mens geen houvast meer in strijd voor een "menswaardig" inkomen.

Dopey
18 November 2008, 21:56
Maar hier wordt met geen woord gerept over de houding van Carrefour die ineens zijn werknemers in een andere statuut duwt, gewoon omdat Carrefour dat kan!
Jawel hoor, in de allereerste post (als die nog terug te vinden is lol)


Het probleem is hier tweeledig: kan een werkgever zomaar de arbeidsvoorwaarden veranderen (hoewel het om een zelfde soort aktiviteit betreft), en worden stakingen op deze manier beslecht?

Krikkie
18 November 2008, 22:02
Ja, daar wordt ie even door jouw aangeraakt.
Voor de rest zitten jullie alleen maar op de kap van de werkmens te vitten, die wordt hier van links naar rechts gesleurd...
Ik vond gewoon dat Carrefour er gemakkelijk tussenuit kwam.
Waren jullie hem vergeten? En de rechtspraak ook? :eek:

compuchrisje
18 November 2008, 23:05
Ik wil hier nog iets aan toevoegen. Over Carrefour wordt hier nu steen en been geklaagd, kranten vol. Maar wàt met soortgelijke bedrijfjes zoals Unic, Profi, Aldi? Die doen nét hetzelfde, en zorgen ervoor dat ze zeker niet aan het nodige aantal personeelsleden komen om binnen die wetgeving te vallen. Wie gaat voor dié werknemers iets doen? En dit is al jaren bezig, heb er echter nog nooit iets van gelezen.

Jule
19 November 2008, 00:03
Moest ik een nieuwe winkel open doen, ik zou dezelfde arbeidsvoorwaarden hanteren als ik voor de anderen zou gedaan hebben. Klinkt verbazingwekkend logisch hé Gustje lol:lol:Nog maar eens een bewijs dat de werknemer veel geld op overschot heeft. Ik spreek van één winkel, Dopey opent meteen een hele winkelketen. Zou u het niet hanteren zoals andere winkels zoals Compuchrisje aanhaalt?? Eens rijk, wilt u enkel en alleen nog maar rijker worden? U bent rijk tegenover zo'n 4 miljard mensen op de wereld en u zal niet kwaad worden als u loonopslag krijgt?
Als jij dat wèl kan, ga ik met jou onmiddellijk op de foor staan, en worden we samen rijk!!!!:rofl::rofl::crazy:Mijn kiekens kunnen dat perfect. En met hun ontbrekende cv mogen ze niet eens achter de vuilkar lopen ...
Euh......??????Als je al beginnende landbouwer de dioxinecrisis moet doorspartelen, is het (dioxine)vet uit de pan. Maar ik betaal wel mijn lening verder af, ook al ligt mijn uurloon een stuk lager dan het uwe.


Ja, daar wordt ie even door jouw aangeraakt.
Voor de rest zitten jullie alleen maar op de kap van de werkmens te vitten, die wordt hier van links naar rechts gesleurd...
Ik vond gewoon dat Carrefour er gemakkelijk tussenuit kwam.
Waren jullie hem vergeten? En de rechtspraak ook? :eek:Vooral ik zit op de kap van de werkmens. Teveel gezien, teveel gehoord, ... Het beeld dat ik ophang is niet op iedereen van toepassing, maar sommigen zijn vergeten dat het met minder ook gaat. Wat Carrefour betreft: vraag eens online zijn handelsbalans op. Deze winkel presteert niet echt goed. De winkel in Brugge is geopent met nieuwe investeerders (geldschieters) en deze willen wel iets terug. Mogelijks slaat het concept niet aan (waarom zou het?), met de nodige financiele gevolgen voor Carrefour. Deze worden dan weer verhaalt met het ontslaan van werknemers. En zo geraak je in een soort vicieuze cirkel ... Werknemers zijn altijd het dupe. Een investeerder die zijn geld ziet verdampen is toch onmetelijk rijk. Vraag het maar bij Fortis aandeelhopuders ... :D :p

Krikkie
19 November 2008, 00:48
Vooral ik zit op de kap van de werkmens. Teveel gezien, teveel gehoord, ... Het beeld dat ik ophang is niet op iedereen van toepassing, maar sommigen zijn vergeten dat het met minder ook gaat. Wat Carrefour betreft: vraag eens online zijn handelsbalans op. Deze winkel presteert niet echt goed. De winkel in Brugge is geopent met nieuwe investeerders (geldschieters) en deze willen wel iets terug. Mogelijks slaat het concept niet aan (waarom zou het?), met de nodige financiele gevolgen voor Carrefour. Deze worden dan weer verhaalt met het ontslaan van werknemers. En zo geraak je in een soort vicieuze cirkel ... Werknemers zijn altijd het dupe. Een investeerder die zijn geld ziet verdampen is toch onmetelijk rijk. Vraag het maar bij Fortis aandeelhopuders ... :D :p

Das een mes dat snijd langs beide kanten.
De investeerders dit in deze Carrefour stapte wisten op voorhand dat er minder te rapen viel, anders had Carrefour dit wel op eigen houtje gedaan.
Conclusie: we gaan even de werkende mens uitmelken... Die kunnen toch met wat minder!

Ik ben één van de "gedupeerde" van het Fortisavonduur...
Ik heb Fortis gekocht bij zijn ondergang, ik dacht, zo'n firma kunnen ze niet op de fles laten gaan, mis dus, een gokje gewaagt en verloren, niet erg, een berekend risico. Wat ik niet door had, was dat mij financiële instelling ook en heel pakket Fortis had aangeschaft (tegen veel hogere prijs), die ben ik nu ook kwijt. Pech!
Daarboven op de beurscrach.
Dus slikken en verder gaan.
Verlies inkasseren en verder gaan, maar dit is niet met mijn loon, waarvan ik moet leven en rondkomen.
Hoever in de tijd moeten we terug gekatapulteerd worden om te mogen werken om te overleven...
Minder kan altijd.
Maar dan niet om de rijken alleen nog rijker te maken op de kap van de werkende mens, die tijden zijn voorbij, dacht ik toch.

Niet dus...

Dopey
19 November 2008, 10:22
Ik wil hier nog iets aan toevoegen. Over Carrefour wordt hier nu steen en been geklaagd, kranten vol. Maar wàt met soortgelijke bedrijfjes zoals Unic, Profi, Aldi? Die doen nét hetzelfde, en zorgen ervoor dat ze zeker niet aan het nodige aantal personeelsleden komen om binnen die wetgeving te vallen. Wie gaat voor dié werknemers iets doen? En dit is al jaren bezig, heb er echter nog nooit iets van gelezen.
_Je slaat de nagel op de kop. Zelf heb ik ooit voor een (intussen) grote keten gewerkt, waar steeds nieuwe nv's werden opgericht om de vakbond buiten te houden. Toen nog vanaf de vijftigste werknemer moest je de vakbond erbij halen. En wat deden deze slimmeriken? Vanaf werknemer nr 50, een nieuwe nv. Toen dat getal werd teruggebracht naar 25, is het aantal nv's gewoon verdubbeld lol.


Nog maar eens een bewijs dat de werknemer veel geld op overschot heeft. Ik spreek van één winkel, Dopey opent meteen een hele winkelketen. Zou u het niet hanteren zoals andere winkels zoals Compuchrisje aanhaalt?? Eens rijk, wilt u enkel en alleen nog maar rijker worden? U bent rijk tegenover zo'n 4 miljard mensen op de wereld en u zal niet kwaad worden als u loonopslag krijgt?Het gaat hier dan ook over een winkelketen. En ik zal je gauw nog eens iets vertellen, toen we zelf de winkel hadden, hadden wij ook 2 jobstudentes in dienst (allebei 16 jaar). Voor hun werk op zaterdag kregen zij (toen) 200 BF per uur. Indien ze op zondag kwamen werken, en dat was voor hun in een beurtrol, kregen ze 250 BF per uur. Je kan niet zeggen dat dat slecht betaald was, wel? Tijdens de middag kregen deze meisjes op zaterdag ook nog eens warm eten, op zondag waren dat pistolekes en koffiekoeken en mochten ze kiezen uit de toog wat ze gingen eten. In mijn hoedanigheid als chef voor verschillende ketens, heb ik met allerlei soorten mensen omgegaan, ben altijd voor hun rechten opgekomen, heb nooit geroepen tegen personeel, en met veel van die mensen heb ik nog steeds een heel goed contact. Niet iedereen is dus een geldwolf en uit op steeds meer gewin. Ik heb het nog gezegd, voor elk soort haar bestaat er een kam, jij blijft één en dezelfde kam gebruiken. Ben je dan echt zo kortzichtig of doe je je alleen maar zo voor? Je beweert dat je staat te werken voor 2 euro per uur, dan ben je niet alleen een sukkelaar, maar ook nog eens dom. Ik geloof daar juist geen bal van. En nee, ik kom niet tot daar om je boekhouding door te neuzen, je zou me toch alleen maar de officiele laten zien, en niet dat klein zwart boekje in de onderste lade van de kast :rofl:;)
Het grote gelijk gaat niemand hier halen, da zal al wel duidelijk zijn zeker?

Jule
20 November 2008, 01:11
Niet dus...Helaas niet. Veelal wordt de werknemer nog gezien als een noodzakelijk kwaad, die als een citroen mag uitgeperst worden. Of denkt u dat de ontslagen Fortistopmannen een deel van hun vroegere riante winstdeelname gaan benutten om de meer dan waarschijnlijk in de toekomst ontslagen werknemers te ondersteunen?? Dat zou pas valse hoop zijn. Er moeten vakbonden zijn en stakingen zijn soms nodig. Maar er zijn andere (beschaafder) manieren om te werk te gaan in plaats van de manier waarop men het deed bij Carrefour? Ik kan ook mijn mestkar op uw oprit komen plaatsen om u zo te verhinderen uw werk op te zoeken? 't Is ongeveer even cru.


Het gaat hier dan ook over een winkelketen. En ik zal je gauw nog eens iets vertellen, toen we zelf de winkel hadden, hadden wij ook 2 jobstudentes in dienst (allebei 16 jaar). Voor hun werk op zaterdag kregen zij (toen) 200 BF per uur. Indien ze op zondag kwamen werken, en dat was voor hun in een beurtrol, kregen ze 250 BF per uur. Je kan niet zeggen dat dat slecht betaald was, wel? Tijdens de middag kregen deze meisjes op zaterdag ook nog eens warm eten, op zondag waren dat pistolekes en koffiekoeken en mochten ze kiezen uit de toog wat ze gingen eten. Ik heb geen toog, maar ik geef wel warm eten op de middag. Ofwel betaal ik niks (wederdienst) ofwel betaal ik legaal (een kleine 12 € per uur waar de werknemer een kleine 8 € voor hem heeft, de rest is sociale bijdrage in korttijdig landbouwstelsel) Hier maak ik geen gebruik meer van.
In mijn hoedanigheid als chef voor verschillende ketens, heb ik met allerlei soorten mensen omgegaan, ben altijd voor hun rechten opgekomen, heb nooit geroepen tegen personeel, en met veel van die mensen heb ik nog steeds een heel goed contact. Niet iedereen is dus een geldwolf en uit op steeds meer gewin. Ik heb het nog gezegd, voor elk soort haar bestaat er een kam, jij blijft één en dezelfde kam gebruiken. Ben je dan echt zo kortzichtig of doe je je alleen maar zo voor? Dan ben ik kortzichtig. U betaalde slechts 250 Bef/uur voor zondagsdienst, maar van zodra het geld van de baas is, bent u minder zuinig?
Je beweert dat je staat te werken voor 2 euro per uur, dan ben je niet alleen een sukkelaar, maar ook nog eens dom. Ik geloof daar juist geen bal van. En nee, ik kom niet tot daar om je boekhouding door te neuzen, je zou me toch alleen maar de officiele laten zien, en niet dat klein zwart boekje in de onderste lade van de kast :rofl:;)
Het grote gelijk gaat niemand hier halen, da zal al wel duidelijk zijn zeker?Als alleenstaande heb ik geen tijd voor thuisverkoop. Ik wil u bijgevolg helpen zoeken naar dat kleine zwarte boekje. Verder ben ik ongelooflijk dom. Die 2 euro is correcter dan u vermoed. Maar ik kan u 5 lanbouwbedrijven in mijn onmiddelijke omgeving tonen die het nog slechter doen. Deze mensen kijken dan ook reikhalsend uit naar hun pensioen. Deze mensen zijn niet eens in staat om hun uurloon te berekenen. Ik zal eens uw ongeloof aanpakken. Mijn eerste jaar als landbouwer: 30.000 € mogen bijlenen om de dioxine crisis te kunnen overleven. Weet u meteen hoeveel ik verloren heb. (6 €/uur) Een virusinfectie in mijn veestapel die mijn toenmalige bedrijfsveearts compleet verkeerd heeft aangepakt. (Is achteraf gebleken) Meerdere oogsten (maïs, aardappelen, bonen en bloemkolen) vernietigd door overvloedige regenval. Slechte marktprijzen. Ik ben bestolen geweest door mijn voornaamste afnemer (handelaar) die met een vernuftig systeem de weegbriefjes vervalste. Ik stond er op te kijken en zag het niet. Ik moet dus wel ongelooflijk dom zijn. Kosten moeten maken om te voldoen aan dierenwelzijn en millieuwetgeving. Daar ik als verantwoordelijke een lening heb afgesloten met staatswaarborg (landbouwregeling), ben ik verplicht om voor ten minste 10 jaar landbouwer te zijn in hoofdberoep. Maar ik wil het wel in de toekomst aanpakken zoals een modern bedrijf. Er word een vennootschap opgericht die de wettige verantwoordelijke is voor een imense lening met staatswaarborg. Ik zelf wordt aangesteld als manager van het nieuwe grote landbouwbedrijf en wordt in die hoedanigheid ook uitbetaald. Zolang de bank de verschuldige intresten ontvangt, is deze tevreden, want op het kapitaal zit staatswaarborg. Wanneer ik stop, zijn de stallen versleten en weinig waard. De bank verkoopt het bedrijf en voor het tekort aan kapitaal draait de belastingsbetaler op. :good: Men vraagt zich dan af waarom er geen eerlijke (bedrijfs)leiders meer zijn ... Omdat eerlijk=domme sukkelaar. U heeft het zelf gezegd.

dannyma
20 November 2008, 15:25
zeg jule straks krijg je nog iets aan uwe tikker .
ik zou zeggen ieder zijn gelijk zo zie je maar hoeveel vrevel er is ?
zoals u ons hier vertelt klopt de mensen worden slimmer en meer mondiger gelukkig maar niet vergeten aan beide kanten jule .
ik vindt een spijtige zaak dat je zo bij je neus bent genomen want dit brengt nog meer vrevel dan dat er al is maar wil nog niet zeggen dat je dit moet uitzaaien naar andere die er niks mee te maken hebben en mee de pineut van moeten worden dan zijn we verkeerd bezig en vraagt dus voor oplossingen .

Jule
21 November 2008, 10:21
Pineut worden is net wat ik wil voorkomen. De acties bij Carrefour schoten bij mij in het verkeerde keelgat. Dat er wordt opgekomen voor de werknemers, is geen probleem. Maar niet op deze manier. Had men nu simpelweg pamfletten uitgedeeld dat de werknemers van deze winkel 30 % minder verdienden en dat de vakbond daarom een kort geding had aangespannen; ik ging daar geen probleem mee hebben.
Maar zoals nu? De winkel blokkeren en chanteren terwijl er een financiële crisis is? Dat was erover. Vakbondsmensen maken daarmee duidelijk dat ook hun zakken nooit gevuld zijn.

Net zoals mijn zakken nooit gevuld zijn. Ik ga even de citaten van Compuchrisje en Sarana combineren: "Boeren zijn rijk want ze leven van de subsidies." In deze grootorde mag ik probleemloos het volgende zeggen:" De modale werknemer kan niks, maar wil alles." Het bewijs? De buurtwinkel heeft een product dat heel goed verkoopt: gekookte eieren aan 1 €/stuk. Ik kook rapper een ei voor minder geld dan dat ik naar de buurtwinkel ben geweest. En dat kan ik over veel dingen vertellen.

Wat mij echter het meest tegen de borst stoot: ik moet zotte, onnozele werken doen, die niks opbrengen, onder het mom van dierenwelzijn en miilieuzorg. Dat de mensen bezorgd zijn omtrend het millieu, is zeer goed. Ik heb een gezond millieu nodig om mijn beroep te kunnen doen. Maar dat men dan eerst voor eigen deur veegt. Ze nemen tegenwoordig de auto om 50 meter verder de winkel binnen te stappen voor 5 gekookte eieren. :sad: Als ik op zondag wielerterroristen tegen kom langs landelijke wegen, terwijl ik mijn spuittoestel bij heb, word ik reeds vlug voor "moordenaar" verweten. Ze weten niet eens wat er in mijn spuittank zit. Het is duidelijk dat de koopkracht ferm moet dalen voor men dit wil inzien? Of hoe gaat u de mentaliteit doen wijzigen?

dannyma
21 November 2008, 14:33
jule ik begrijp uw vrevel kompleet en kan niet antwoorden op uw vragen vanwege ik me niet in deze sector beweeg .
zoals u de vinger wijst naar de bonden heb ik geen begrip voor want mischien heb je wel een klein idee hoe het er soms aan toe gaat toch kan ik bevestigen dat dit aan de andere kant ook niet proper gebeurd maar wil met deze ook bevestigen dat niet iedereen over de zelfde kant wordt genomen en er zeker degelijke en toffe werkgevers zijn .
wat ik in uw schrijven niet kan lezen ?
b.v wat gebeurd in u s a dat drie werkgevers komen naar senaat met hun prive jet en dan komen bedelen voor geld om hun bedrijf te helpen schiet zelfs niet alleen daar maar ook hier in het verkeerde keelgat en wat daar gebeurd zal zeker ook hier gebeuren en wordt hier ook niet gepikt zo simpel is dat .
zolang dit is zullen ze lijnrecht over elkaar blijven staan en wordt er niets opgelost en wat denk je wat er nu aan het gebeuren is .
ter info: is de groote fout wat de bonden ooit gedaan hebben is die misbruik van maken teveel ruimte gegeven .
er zal nog veel opgehelderd moeten worden en je hebt geen idee van hoe smerig er soms aan toe gaat kan ik bevestigen en zeker soms heel walgelijk is .
dan liever geen werk dan moderne slaven werk .

dannyma
22 November 2008, 13:30
hier jule uw antwoord op de rechtelijke procedure : http://www.pvda.be:80/nl/nieuws/artikel/article/carrefour-vangt-bot-bij-mechelse-kortgedingrechter.html

Jule
23 November 2008, 00:47
... Er ligt momenteel een Europees voorstel op tafel die in de toekomst 80 % van de nu reeds sterk ingekorte lijst met toegelaten pesticiden gaat doen afnemen. Gevolg: massale voedselproductie wordt voor de landbouwer onmogelijk gemaakt. (Wij gebruiken pesticiden met een reden. Niet omdat we geld op overschot hebben.) Als men dit voorstel doordrukt en het in een Europese regelleving giet, gaan we allemaal honger lijden. Maar van dit voorstel ligt niemand wakker. In de eerste instantie wordt toch enkel de boer geschaad?? :shy: :wtf:


dan liever geen werk dan moderne slaven werk .Ik hoop dat u niet op deze woorden weerkeert als u voldoende honger lijdt?
Ikzelf ga zelden van mijn bedrijf. Maar ik sluit de ogen niet voor wat er in andere landen gebeurt. Ook niet voor er wat in België gebeurt. Dat het er wansmakelijk aan toegaat? Ilegalen tewerkstellen en deze laten hun dagloon betalen voor één overnachting in de varkensstal ... Ze gebeuren nog altijd en onder uw neus. Maar ja, bij deze mensen valt geen cent te rapen. Zelfs de vakbonden reageren niet ... Blijkbaar ligt er geen enkele Belgische werknemer wakker van het feit dat een ander mens wordt uitgebuit, omdat hijzelf in alle luxe zou kunnen leven ... :shy:

dannyma
23 November 2008, 20:19
hey jule waarom heb je nog niet gedacht om iets anders op te verbouwen om je inkomsten te verbeteren en je uitkomsten te verminderen .
mischien is de volgende keer naar en beurs gaan en kijken wat er zoal te rapen valt .
honger lijden doen we zeker niet zoals je weet is de modiale belg te dik en heeft veel te hoge colesterol dus dat zou geen kwaad kunnnen ( ik ben ook tot nu toe 20 kg kwijt ) en heb er zeker geen spijt van .
wat er in andere landen gebeurd is al even erg maar ja kan niet op 2 plaatsen tergelijke tijd zijn maar moesten ze mij het vragen mzt de goedkeuring van het gezin zou ik geen seconde twijfelen om op een ander te gaan helpen .
je moet ook verstaan dat je ook niet teveel hooi op je vork moeten nemen je weet dan ook wel wat er gebeurd .
maar wees gerust ze hebben uit het verleden geleerd dat als je teveel over je wat je gaat doen vertelt dan ook maatregelen worden tegen genomen daarom ook dat het meer klandestien gebeurd maar kan je zeggen je weet echt niet wat er achter de schermen gebeurd en wat je op tv zie is maar topje van en ijsberg .
als je ook weet dat 80% van alle gevallen al wordt geregeld voor het tot gerechtelijke procedure komt dit over of er niets gebeurd en natuurlijk dat het niet aan de grote klokken wordt gehangen (je zou gek zijn ) begrijp je ;).

Jule
24 November 2008, 09:56
Voor alle duidelijkheid: ik lijd geen honger. ;) Ik toon aan dat wij de touwtjes niet in handen hebben. Het voorstel (i.v.m. pesticiden gebruik) heeft door samenlopende omstandigheden momenteel een goede kans om gestemd en bijgevolg goedgekeurd te worden. Dan ben ik als landbouwer beter af dan als werknemer ... Het tij kan vlugger keren dan u verwacht?

Ik beweer niet dat het voorstel zal wordden goedgekeurd, ik toon enkel aan dat "leidinggevende" personen wel degelijk mogelijkheden hebben.

Obsessed
24 November 2008, 12:59
Boeiende discussie hoor (echt waar ;)).

Maar... ik heb zo de indruk dat we van het topic-onderwerp afdwalen :damn:

dannyma
24 November 2008, 13:58
als er nog iemand op wil reageren ik zou zeggen laat je gaan maar ik denk dat het bijna aan het einde zitten omdat hier al veel gezegd is geweest ten 1ste en 2 de staking is allang bemiddeld en wordt wat ervoor nieuws was nu achtergrond nieuws ;).
dus achter de schermen gaat het verder met vergaderingen en comite's enz ;).
alleen als dit niet werkt laten ze terug van zich horen ;).
dus je zie het hoeft niet altijd zo te gaan want wat ze gewoon vragen is te blijven te comuniceren zo dat alles glad blijft en niet zo maar op eigen houtje iets proberen zonder mee de weten van de mensen op de werkvloer ;).