Volledige versie bekijken : particulier of openbaar netwerk ?



biep
11 November 2008, 16:59
Ik heb (als complete leek wat draadloos internet betreft en routers) nu sinds enkele dagen draadloos internet. Alles over gelezen via google. Mijn WEP beveiliging stond mij niet aan (naar wat ik er allemaal over las) en wou absoluut een WPA beveiliging. Na veel gelees en gepruts met de instellingen is het mij eindelijk gelukt een WPA beveiliging in te stellen die nog werkt ook:D
Ik ben naar volgens ik zie ook de enige in de hele buurt die WPA heeft ingesteld. :good:
Nu heb ik mijn netwerk als openbaar ingesteld, maar het kan blijkbaar als particulier ook. Waar zit hem nu eigenlijk het verschil ? Ik vond niet echt een duidelijk antwoord. kan iemand me een linkje geven of wat uitleg met voor- en nadelen ?
Bedankt alvast.
One happy wireless surfer :lol:

PeterN
11 November 2008, 23:31
Ik veronderstel dat je de netwerklocatie bedoelt. Openbaar is bedoelt voor pc's die je bv in luchthavens en andere publieke plaatsen vindt. Hier is de beveiliging anders dan op een pc 'lokaal' in je thuis netwerk.
In een thuisnetwerk is het net de bedoeling dat je de andere vertrouwelijke pc's in je thuisnetwerk ziet en dat je onbeperkt op internet kan. Pc's op openbare plaatsen willen ter beveiliging dit net niet.
Meer vind je op de windows sites zoals hier : http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-NL/Help/6ddfa83c-01c8-441e-b041-1fd912c3fe601043.mspx