Volledige versie bekijken : na de crash



frozenmermaid
15 November 2008, 15:34
Ik ben dus één van de AVG slachtoffers.
Ik heb een man die mijn pc terug aan de praat kreeg, maar die man heeft weinig tijd om mij verder te helpen.
Nu ben ik gigantisch veel dingen kwijt, zoals al mijn bladwijzers en alles wat op mijn bureaublad stond. Dit is een ramp, want ik zit in de grafische sector en bepaalde software e.d. is ook foetsie.
Is er nog hoop?
Ik had nog Recuva gedownload, maar daar kwam niks bruikbaars mee op de proppen.

berger
15 November 2008, 15:49
Als AVG-slachtoffer hoef je eigenlijk niets kwijt te zijn, het hangt natuurlijk wel af hoe die man jouw PC terug aan de praat heeft gekregen.
Heb je geen backup van de meeste dingen? Iemand die zijn PC profesioneel gebruikt in de grafische sector zou toch regelmatig een backup moeten maken.
Bepaalde software is verdwenen : dat is te herstellen vanaf de CD waarop die software staat, eventueel door het downloaden van die software vanaf internet.
Wat er op uw bureablad staat dat zijn snelkoppelingen : die kunnen aangemaakt worden. Dat kan op verschillende manieren, het hangt af van uw systeem.

frozenmermaid
16 November 2008, 20:47
Die man is mijn man en hij heeft een systeemherstel gedaan.
De software waarover ik spreek zijn plugins die ik wel nog bezit, maar die ik allemaal terug moet zetten, evenals al mijn brushes in Photoshop e.d. een gigantisch werk.
Hetgeen op mijn bureaublad stond had daar dus niet moeten staan (mapjes met, idd, die gedownloade plugins etc) maar geen tijd gehad om die elders onder te brengen.
Uiteraard heb ik wel back ups van al mijn werk, ik ben niet gek hahahah.
En wat over mijn bladwijzers??

dannyma
16 November 2008, 23:48
avg slachtoffer vindt ik wel grappig als je goed wist waarschijnlijk niet hebt gedaan is je voor je dit geinstalleerd hebt de voorwaarde gelezen en vinkje aangeduid om verder te kunnnen gaan met instalatie ;).
sorry je moet verstaan dat er altijd iets fout kan gaan zelfs bij de beste en mag je ze geen schuld geven want we zijn en blijven mensen ;).
maak volgende keer nu dus en slipstream of cloont je hd op andere hd en bewaar deze dan had je dit kunnnen voorkomen ;).

frozenmermaid
17 November 2008, 10:45
kun je dat nu eens in begrijpelijke zinnen zeggen want dit is totaal niet leesbaar dannyma

dannyma
17 November 2008, 15:31
google is onze vriend die je meer duidelijkheid geeft en daar bedoel ik mee google is en tik in slipstream en lees dit en tik ook is hd clonen en lees dat ook is ;).

ultddave
17 November 2008, 17:41
google is onze vriend die je meer duidelijkheid geeft en daar bedoel ik mee google is en tik in slipstream en lees dit en tik ook is hd clonen en lees dat ook is ;).
Ik denk dat hij/zij de eerste zin bedoelt. :) Je bent een aantal leestekens en/of woorden vergeten waardoor het inderdaad bijna onleesbaar is :P
>>> Deze zin:
avg slachtoffer vindt ik wel grappig als je goed wist waarschijnlijk niet hebt gedaan is je voor je dit geinstalleerd hebt de voorwaarde gelezen en vinkje aangeduid om verder te kunnnen gaan met instalatie
<<<

- Dave -

dannyma
17 November 2008, 23:51
hallo , hallo , iemand gevraagd aan deze kassa met minder IQ :D.
met systeemherstel ben je ook alles kwijt en is eigenlijk de eerste slipstream die gemaakt is door het fabriek ;).
systeemherstel is terug zetten van het systeem zoals hij voor de eerste keer was aangekocht krijg je terug deze settings .
raar want had je beter nieuwe of nog thuis liggende hd er in gestoken en daar terug systeemherstel op gedaan en daarna de defecte windows met avg als 2 de schijf er ingestoken en dit gedaan .
http://img441.imageshack.us/img441/4233/20081117224854ed5.png

frozenmermaid
18 November 2008, 14:56
het ging mij idd om de zinsconstructies die totaal niet klopten (beroepsmisvorming zeker?)

Als ik aankondiging huwelijk mensen aflever deze wijze denk niet dankbaar wordt afgenomen uw gedacht hierover dan

euh, ultddave, dank voor de steun, maar ik ben een zij want ik heb het over mijn man en de meeste zeemeerminnen zijn ook dames LOL

ultddave
18 November 2008, 21:00
euh, ultddave, dank voor de steun, maar ik ben een zij want ik heb het over mijn man en de meeste zeemeerminnen zijn ook dames LOL True :P, maar als je hier langer zit, zal je zien dat er soms mannen zijn met vrouwelijke nicknames en andersom,, nogal verwarrend :P Maar inderdaad, khad het kunnen weten door dat je zat te praten over je man :P Excuses ;)

Maar om op je vraag te antwoorden, de kans dat je het terug kan halen na een systeemherstel is klein denk ik. :(
Volgende keer zeker eerst een backup maken! =)

- Dave -

dannyma
19 November 2008, 00:22
frozenmermaid als je ook hier langer op het forum bezig bent kom je soms voor ongezoute reactie's en maak je geen zorgen ik ben helemaal niet boos op je of heb me niet aan je geergerd .
ik zoals ik ben en kom soms heel onduidelijk over maar voor die er iets meer van kent begrijpt het wel wat ik vertelde .
voor de rest beste vrienden hoor en zal je zeker niet negeren integendeel .
maar soms komt de waarheid hard aan en als dat zo is geweest ook daar mijn exusses voor .
hoogactend ,;).

atlantis
19 November 2008, 16:50
heb het ook moeten leren en pijnlijk ondervinden, sindsdien: leve acronis true image eens per week!! heb je altijd een correct beeld, welliswaar van 1 week oud, maar toch dat beter dan niks. en als ik niet zeker ben doe ik maak de grote veranderingen een image.