Volledige versie bekijken : hulp gevraagt bij format c:



worf
15 November 2008, 19:57
ik krijg het niet voor elkaar om mijn harde schijf volledig te formateren ik wil gewoon alles er af en partities maken

ik heb dit forum al vele malen doorgelezen maar alles wat ik hierover vind werkt blijkbaar niet bij mij.
moet ik nu met een opstartdiskette werken of niet, voor xp zou dat niet nodig zijn heb ik gelezen ?
ik heb mijn bios reeds geopent om mijn cd-rom station als first boot in te stellen maar hij start gewoon op naar bureaublad ook al zit de cd er in van win xp
als ik op de verschillende forums kijk zou het heel gemakkelijk zijn maar bij mij werkt het dus niet hé

ik wil dus gewoon een blanco harde schijf met een partietie voor de os van 15GB, harde schijf is 80GB
heb gisteren 2x windows geinstalleerd dat lukt dus wel maar mij word nooit gevraagt of ik wil formateren met als gevolg dat ik geen partities kan aanmaken en dat er nog steeds oude bestanden opstaan

wie kan mij hier bij helpen ben echt ten einde raad :wall:

Peter.B
15 November 2008, 20:03
als uw cd speler op first boot staat moet je ook ergens naar "save and exit" (ofzoiets) gaan en op enter of j klikken.

compuchrisje
15 November 2008, 21:43
Even de hamvraag stellen, heb je mss XP Home? Dan kan je inderdaad geen partities aanmaken, dat kan dan enkel met een extern programma, na installatie van je XP. Dit (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=648)is bv zo een progje.
Als je de originele XP-CD hebt kan je na format en partitionering je windows op de C-schijf installeren. Gebruik je echter een recovery van de geïnstalleerde XP, zal je telkens terugkeren naar de oorspronkelijke toestand van je configuratie.

ghost
15 November 2008, 21:50
Als je uw pc opnieuw opstart , moet je ergens een zinnetje krijgen als je wilt opstarten via cd/dvdrom , op dat moment klik je dadelijk op enter .
En dan zou hij toch moeten opstarten .
Als je dit hier (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=42) leest begrijp je misschien wel wat ik bedoel .

worf
16 November 2008, 14:48
het is inderdaad xp home, in iedergeval al bedankt voor jullie reacties:bow: