Volledige versie bekijken : Gparted



worf
17 November 2008, 09:43
het zal wel weer aan mij liggen maar ik krijg Gparted niet aan de praat, heb ondertussen Gparted al drie maal opnieuw gebrand laatse keer als image zoals ik ergens gelezen had maar nog steeds gaat het niet.

Wat doe ik in godsnaam toch verkeerd als ik het forum moet geloven dan zou het als vanzelf moeten gaan, maar tzal weer bij den dezen niet zijn hoor

ik ben hier nu al 3 dagen bezig om windows er op mijn manier op te krijgen en het lukt mij niet

ik wil gewoon windows op een cleane verse schijf dus alles van vroeger der af , heb mijn back ups al genomen

:angry: :wall: (n) :cry:

worf
17 November 2008, 14:21
heb probleem zelf kunnen oplossen hier. hier mag slotje op

Dopey
17 November 2008, 14:24
Deel je je oplossing? Wat deed je dan verkeerd?

worf
17 November 2008, 14:41
ik deel het heel graag maar weet niet of ik goed ga kunnen uitleggen!
ik kon dus niet booten vanaf cd-rom dat was het grootste probleem, ik kon dus enkel windows installen verder kon ik niks
tot ik ergens las dat je via F8 een bootdevice kon kiezen viel mijn euro en heb dit geprobeert
want enkel via boot kan je formateren en zo
en daarmee is het wel gelukt, heb nu partitie van 20gb en een van 60 gb
dus zoals mijn handtekening zegt :de...........:damn: :wall:

Dopey
17 November 2008, 14:53
tot ik ergens las dat je via F8 een bootdevice kon kiezen viel mijn euroJa, de eerste vereiste om op te starten van een cd is dat hij eerst daar gaat zoeken voor een bootable device hé ;):D. Je kan dit ook instellen via je bios. Duw tijdens de post op "del" en dan kom je in je bios. Daar kan je de opstartvolgorde permanent instellen zodat je pc bij een volgende keer ineens eerst gaat kijken of er daar een opstartmedium aanwezig is :good:

worf
17 November 2008, 15:10
nee deze optie werkte niet bij mij ook al had ik het in bios zo ingesteld hij liep er telkens gewoon over, hij starte dus met m.a.w. gewoon op het was dus niet in bios maar nog iets anders

maar we zijn nu goed op weg nog wat drivers links en rechts en we zijn weer vertrokken, wat gaat een dag toch snel :D

Dopey
17 November 2008, 16:10
Heb je toen je je bios verliet de instellingen opgeslagen (F10)?