Volledige versie bekijken : Wireless beveiliging/connectie



Elboulle
17 November 2008, 13:39
Hey hallo iedereen.
Even een vraagje van mij.
Ik heb mezelf een draadloze router aangeschaft, de DIR-855. Heeft een hoop toeters en bellen die ik jullie hier ga besparen.
Mijn vraag is nu, zou het opportuun zijn om de router op het gelijkvloers te plaatsen? Er is één host op het 2de verdiep die draadloos zou verbonden worden. (En er zijn betonnen vloeren, muren).
Welke netwerkkaart kan ik het best aanschafffen?
En wat met het beveiligingsniveau van de router? Deze heeft WPA/WPA2 blijkbaar. Iemand al ervaring mee??

Hoedanook, laat het maar weten!!

Groetjes!!

Jaaanskeh
19 November 2008, 19:14
Met wpa/wpa2 ga je het mac-adress van je pc die wireless gaat connecten moeten ingeven in de router op deze toe te staan, dan ga je nog een passwoord moeten ingeven om op je netwerk te geraken (is op de moment de veiligste manier om je wireless te beveiligen (toch als het op thuisgebruik aankomt))

Met netwerkkaarten kan ik je helaas niet helpen omdat ik namelijk de situatie bij je thuis niet echt kan inschatten. Heb ook al men Acces-points op de eerste verdieping staan, zit een mooie laag gewapend beton tussen maar werkt perfect met een standaardnetwerkkaarten...

Kokki
19 November 2008, 20:02
Elke situatie is anders he. Ik zou zeggen: probeer het gewoon en je gaat direct merken of het kan of niet.
Van netwerkkaart zou ik gewoon de laatste nieuwe nemen (dus die zeker draft n ondersteunt) en dan van een bekend merk, misschien best ook D-link.

jellabi
19 November 2008, 22:19
Met wpa/wpa2 ga je het mac-adress van je pc die wireless gaat connecten moeten ingeven in de router op deze toe te staan, dan ga je nog een passwoord moeten ingeven om op je netwerk te geraken (is op de moment de veiligste manier om je wireless te beveiligen (toch als het op thuisgebruik aankomt))

Met netwerkkaarten kan ik je helaas niet helpen omdat ik namelijk de situatie bij je thuis niet echt kan inschatten. Heb ook al men Acces-points op de eerste verdieping staan, zit een mooie laag gewapend beton tussen maar werkt perfect met een standaardnetwerkkaarten...


Je MOET mac-adres helemaal niet ingeven hoor ;) dit is alleen als je mac-filtering aan hebt staan. Ikzelf heb een tornado 242, met wpa2 ingeschakeld, en geen mac adres ergens ingevuld hoor ;)

Jaaanskeh
19 November 2008, 22:28
Is het niet logisch wanneer je je netwerk wpa2 gaat beveiligen dat je macadressfiltering gaat inschakelen, anders kan je gemakkelijkheidshalve wep gebruiken hé.

Of met certificaten werken natuurlijk, maar dan kan je al beter macadressen ingeven ipv met de certificaten te zitten klooien :)