Volledige versie bekijken : Amateur fot bewerken



Geraar
17 November 2008, 18:23
Ik zou graag een amateur foto willen kunnen bewerken tot een professionele foto zoals bv in magazines en reclames. Om wat duidelijker te zijn bv van een gewone foto speciale effecten aan de lucht en landschap toevoegen, de persoon op de foto mooier maken, belichting enz...

Bestaat er hiervoor een graties tutorial (liefst van al een filmpje met uitleg mag engels zijn)

Of iemand anders die mij hiermee kan helpen

Alvast bedankt.

Kapstertje
17 November 2008, 21:39
Hoi Geraar,kijk bovenin het forum net onder de banner maar eens onder lessen.
Daar zul je antwoord vinden op je vragen;):D

peenif
18 November 2008, 15:14
Dit is alvast een goede tutorial website : http://www.photoshopessentials.com/basics/

Anders even met google : 'photoshop tutorials' en U zult er alvast vele gratis vinden zowel video's als uitgeschreven lessen.

Geraar
18 November 2008, 20:58
Niet echt wat ik zoek, ik zoek eigenlijk zuiver hoe je van een normale zelfgemaakte foto een professioneel uitziende foto kan maken.

Acid
18 November 2008, 21:04
Als je goed foto's kan trekken dan is ie direct proffesioneel ;) (Dit ter zijde)

Leg is even uit hoe je bedoelt ... Proffesioneel ...
Wat wil je precies allemaal veranderen aan zo'n foto ?

Elke bewerking die je wil gaan uitvoeren bv. Lucht veranderen of een dame mooier maken zijn danook verschillende tutorials zal ik maar zeggen. Het zijn stedes andere bewerkingen.

Is het de bedoeling dat je de foto echt gaat manipuleren of gewoon foto lichter of donkerder maken enzo ?

Geraar
19 November 2008, 20:54
Dit is misschien wel wat hoog gegrepen maar ik wil hiermee u enkel duidelijk maken wat ik bedoel met professioneel (speciaal).

peenif
20 November 2008, 12:24
Nou Geraar als U even rondkijkt op dit forum hier - PSP, Animation shop, Photoshop, grafische uitdagingen enz. kunt U dingen vinden die op zijn minst even 'professioneel' dan wel 'professioneler' zijn dan in Uw voorbeeld en gemaakt door leden van dit forum.
Met de aan U voorgestelde links, hetzij op ons forum of op internet moet U zeker voldoende hebben en bekwaam zijn om dergelijke resultaten te bekomen.
Het is natuurlijk aan U te bepalen hoe hoog U wenst te grijpen maar met geduld en oefening kan heel veel.

Acid
20 November 2008, 21:22
Zoals ik in mijn vorige post zei ... voor dergelijke resultaten zal je verschillende tutorials nodig hebben.

Ik kan vast 1 voor je maken, maar je zal dan ook met 1 tutorial niet alles met alle foto's kunnne zoals je dat zelf wil. Dat vergt testen en oefening.

Een klein resultaat van een foto die ik net even bewerkt heb ...

http://i33.tinypic.com/wiq8vt.gif

Breskuz
20 November 2008, 21:33
je kan zoveel aanpassen aan een foto dat het professioneel lijkt :)
je kan bvb nog extra filters enzo downloaden ;)

Joga
21 November 2008, 19:02
Het beste is om het contrast, levels enz aan te passen. :)

Pjj
22 November 2008, 00:08
Het is niet zo moeilijk, je past vooral brightness, contrast, levels, curves en saturation aan, en dan gebruik je nog even de blur, burn en dodge tool. Precies toch een hele lijst, maar met wat te proberen kom je er wel.
Een voorbeeldje:
Orgineel
http://img522.imageshack.us/img522/3366/avrillavigne1280x800309cf8.jpg

Bewerkt
http://img522.imageshack.us/img522/9503/avrilphotoshoppedng7.jpg

peenif
22 November 2008, 09:18
Oeps, nice try maar nu is die mooie roze smos vlek op de muur (best mooi naast die rode haarlok) verdwenen en haar gezicht uitgevlakt ik denk dat die skins.be pics al genoeg geshopt zijn om er nog eens over te gaan, maar ik begrijp wel uw bedoeling :shocked: ;).

Pjj
22 November 2008, 11:17
Ja peenif, voor ze op skins.be worden gepost is er waarschijnlijk al heel wat aan gefoefeld.
Nu, die roze smosvlek, die kan je uiteraard opnieuw te voorschijn toveren met wat goochelwerk :)

peenif
22 November 2008, 15:37
Wel Pjj ik daag U dan uiteraard uit om die terug te voorschijn te toveren indien U die in JPEG hebt opgeslagen zoals die hier op het forum staat :p, en niet foefelen hé :D.

Pjj
22 November 2008, 17:23
Welke vlek bedoel je eigenlijk? :p

peenif
22 November 2008, 18:01
Die roze smosvlek op de muur of is er een vlek die ik niet zie, en ja da meiske is in feite op zich ook een vlek maar dan wel voor de muur, die mag je hier direct aan mijne buro toveren. :crazy:

Pjj
22 November 2008, 20:05
Die mag hier ook wel eens langskomen :p
http://img147.imageshack.us/img147/1056/avrilpspn4.jpg
Bedoel je zoiets dan? (vlug gedaan :))

peenif
22 November 2008, 20:48
Nee Pjj die bewerking zoals U die hebt gedaan kunt u nooit meer herstellen eens U die als JPEG hebt opgeslagen, maar dat weet U ook wel maat.

ultddave
22 November 2008, 20:58
haha ;D mooi gedaan trouwens :)

peenif
22 November 2008, 21:55
haha ;D mooi gedaan trouwens :)

Expliceer eens nader ? Ik vind dit met name erover, anderzijds is het toch wel een terechte vraag naar "waarom is dit mooi gedaan" ????????

ultddave
22 November 2008, 23:15
Expliceer eens nader ? Ik vind dit met name erover, anderzijds is het toch wel een terechte vraag naar "waarom is dit mooi gedaan" ????????
huh? :P ksnap je niet? Heb ik iets verkeerd gezegd? Ik vind gewoon die foto mooi ;),,, kvind hem gewoon mooi ge-edit met die lichtinval vooral ;)
- Dave -

Pjj
22 November 2008, 23:18
Nee Pjj die bewerking zoals U die hebt gedaan kunt u nooit meer herstellen eens U die als JPEG hebt opgeslagen, maar dat weet U ook wel maat.
PSD's opslaan he jongen :)

Geraar
23 November 2008, 19:03
Maar ik denk nog steeds dat je niet goed begrijpt waar ik naartoe wil kijk gewoon eens naar de lucht in de achtergrond en dan de schaduwen op de foto (kleuren) van mijn eerste voorbeeld zoeits zou ik willen kunnen dit is geen lucht (hemel) die je zomaar ergens in real time trekt die is duidelijk toch ontworpen of bewerkt. Ik heb het meer op hoe een cover van een film wordt gemaakt enz nog eens een voorbeeld dit komt uit de film 300 waar ik vind dat er veel zulke beelden inzitten. Nog eens ik geef toe dat ik niet veel van photoshop ken of kan maar mijn bedoeling is ook niet dat ik alles wil kunnen met photoshop enkel en alleen zulke beelden creëren en daarom zou ik graag eens willen weten hoe je stap voor stap daaraan werkt van begin tot einde.

Alvast bedankt.

Pjj
23 November 2008, 21:17
Dat is dan weer een ander effect.
Je kan zoveel met Photoshop.

Geraar
23 November 2008, 21:38
Ja en ergens waar ik het kan leren???

Acid
23 November 2008, 22:24
Zulke afbeeldingen worden gemaakt door het blenden en uitknippen van verschillende foto's. Aan elke foto kan je je eigen verzinsels aan toevoegen met bewerkingen en effecten.

Een voorbeeldeje ...

Ik start met de volgende foto's :

http://i34.tinypic.com/aooz04.jpg

Samenwerking met deze 4 afbeeldingen ...

http://i37.tinypic.com/2dkbhus.jpg

-----

De afbeeldingen hebben allemaal een verschillende bewerking gehad.
Leer de blend modes te beheren door zelf wat te proberen, zoek uit welke blend wat doet. En vooral goed leren snijden met je cuttool.

Bij het samenvoegen van foto's (of manipuleren) zijn de cut, burn, layerblends je beste vriend.

Probeer eens een tekening en post het hier, zodat we eens kunnen zien wat je nog net mist.

Grts

peenif
24 November 2008, 13:44
Ja en ergens waar ik het kan leren???

Geraar, ik heb U reeds eerder gemeld dat er enorm veel te vinden is op internet met 'photoshop tutorials' in te tikken in Google, zoek bijvoorbeeld eens op effects, dramatic skies enz. - doe dan eens stap voor stap wat die mensen U leren en U zal zien dat U langzaam maar zeker de mogelijkheden van het programma zal leren ontdekken om vervolgens vaardiger te worden.