Volledige versie bekijken : PC weer helemaal uptodate



worf
19 November 2008, 17:37
Vooreerst wil ik iedereen bedanken die mij tot hulp geschoten is in mijn vorige posts.

mijn pc'tje draaid dus weer als nieuw en deze keer met een legale windows en drivers helemaal uptodate, het kan dus niet meer stuk .

ik heb nog een klein vraagje nu
het opstarten kan volgens mij nog wat rapper denk ik, het bootscherm met bios info en dergelijke blijft nogal lang staan en daarna een gewoon zwart scherm met links boven zo een pinkend streepje blijft ook nogal lang staan .
zijn dit dingen die ik kan veranderen ???

graag enkele tips AUB :good:

compuchrisje
19 November 2008, 23:51
Start het hulpprogramma voor systeemconfiguratie. Dat doe je via het menu Start - Uitvoeren en tik daarin:
msconfig
Klik op Ok of Enter. Het hulpprogje staat nu voor je neus. Kies het tabblad boot.ini. Bovenin zie je de instellingen hoe en vanwaar je systeem opstart, daar kan je weinig rechtstreeks in veranderen via deze weg. Maar kijk even naar onder, wat er in het venstertje naast Time-out staat. Daar kan je het aantal seconden drastisch verminderen. Bij mij staat het bv op 5.
Waarom? Om je eventueel toch nog de gelegenheid te kunnen geven om veilige modus te kiezen tijdens het opstarten als er in de toekomst nog problemen zouden opduiken.
Na de aanpassing is het mogelijk dat je je systeem opnieuw moet opstarten, je merkt dan meteen dat het flink wat scheelt.