Volledige versie bekijken : usb stick met virus



Silverwing
20 November 2008, 20:34
Ik heb op een pc met trojans en spyware een usb stick gebruikt om gegvens op die pc te zetten,maar nooit heb ik gegevens Van de besmette pc op die stick gezet.
Als ik nu die stick terug op de andere pc gebruik kriijg ik onmiddelijk een viruswarnig,hoewel ik de stick al meerdere malen na elkaar geformateerd heb.
Als windows vraagt wat ik wil doen staat er wel een map bij die er normaal niet staat en windows geeft bij de keuzen map openen etc ook nog het programma uitvoeren terwijl er in die extra map geen zichtbare bestanden staan.
Is er echt sprake van een virus op die stick en zo ja hoe kan ik dit verwijderen als ik met mijn AV(nod 32)niets vind als ik de stick scan?
NB Eerlijkheidhalve moet ik zeggen dat wanneer ik het geheugenkaartje uit mijn fototoestel in de andere pc steek ik oook hier weer een viruswarning krijg hier zou het bestand autorun besmet zijn.Dat kaartje heeft nog nooit ergens anders ingestoken dan in MIJN pc en het fototoestel.Het werd nu dus voor het eerst op de andere pc gebruikt.

Juisterr
20 November 2008, 20:43
Als Uw computer is geinfecteerd door een virus dat via USB-memorysticks of USB disk wordt verspreid doe dan onderstaande.

( Maar ook via een MP3 speler of digitale camera is het mogelijk om het virus over te dragen.)
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]--><o></o>
Download het volgende programma en start het.
Flash_Disinfector.exe (http://www.techsupportforum.com/sectools/sUBs/Flash_Disinfector.exe)
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]--><o></o>
Het programma sluit Internet Explorer en de Windows Verkenner.
Er wordt gevraagd om de USB-disk aan te sluiten. Herhaal dit als je meerdere USB apparaten hebt.

Krikkie
20 November 2008, 20:49
Als ik nu die stick terug op de andere pc gebruik kriijg ik onmiddelijk een viruswarnig,hoewel ik de stick al meerdere malen na elkaar geformateerd heb.


Is er echt sprake van een virus op die stick en zo ja hoe kan ik dit verwijderen als ik met mijn AV(nod 32)niets vind als ik de stick scan?

Van welk programma krijg jij dan die viruswaarschuwing?

Heb je al geprobeerd online je stickie te laten scannen met andere scanners dan AV Nod32?

Post voor alle zekerheid ook eens een HijackThis (http://www.minatica.be/forumdisplay.php?f=46)-logje, je weet maar nooit, beter op veilig spelen.

Groetjes Krikkie