Volledige versie bekijken : excel en grafieken maken



wittekabouter
20 November 2008, 22:33
wie kan mij helpen?
Heb op mijn werk en lijst gemaakt van al te controleren punten van 1 totaal produkt.Wat ik nu wil bereiken is dat ik bvb maandelijks een grafiek kan uithangen waar de meeste fouten op gemaakt zijn.
Moet er wel bij vertellen dat het om max 6stuks gaat per maand gaat soms zelfs maar 2.
Het is de bedoeling dat er gesorteerd wordt op de groepnummers niet op de detailnummers. Het is dus de bedoeling dat ik een grafiek krijg met 8 staafjes als er op alle punten een fout is gebeurd.
In kolom A duid ik aan op welke details er fouten gebeurd zijn.(staan nu enkele A's in)
heb mijn excel file erbij gedaan dan kunnen jullie eens kijken wat ik eventueel moet veranderen en wat ik moet doen om daar in een verder stadium een grafiek van te maken.
Hopelijk begrijpen jullie mijne zever :)

Jule
21 November 2008, 11:53
U wekrt met teveel actoren? U heeft enkel het groepsnummer en het aantal fouten per groepsnummer nodig? Indien u wil dat de tabel op maand basis wordt gemaakt; waar staan er datums vermeld? Ik ben wel geen expert in grafieken ... :sad:

filip
21 November 2008, 19:26
Met de gegevens die je hebt kan je er dit van maken
zie sheet Index.



Groetjes.

wittekabouter
21 November 2008, 23:00
filip dat ziet er voor mij al redelijk goed uit.
Moet ik op het tabblad index dan manueel het aantal fouten ingeven per maand of gebeurd het automatisch als ik in de eerste kolom telekens de fout registreer?

filip
22 November 2008, 00:58
het gaat automatisch je ziet de formule eronder zitten in die cellen

wittekabouter
22 November 2008, 11:19
Maar hoe kan ik nu registreren op wat er juist fouten zijn gemaakt?
De grafiek bestaat nu uit alle punten die kunnen fout lopen.
Het is nu de bedoeling dat ik in de lijst ga aanduiden waar er fouten gebeurd zijn. In die eerste kolom dan, met een nummer of letter of kleurtje maakt niet uit.Heb in de selectiekolom een paar vakjes rood gemaakt die op dat stuk zijn fout gelopen.Zo ga ik dus per maand 4 tot 6 van die lijstjes hebben. Daarvan wil ik op het eind van de maand grafiekje hebben.
Kan de grafiek ook herleid worden naar 100% in plaats van 25 punten?

filip
22 November 2008, 11:40
Maar hoe kan ik nu registreren op wat er juist fouten zijn gemaakt?
De grafiek bestaat nu uit alle punten die kunnen fout lopen.
Het is nu de bedoeling dat ik in de lijst ga aanduiden waar er fouten gebeurd zijn. In die eerste kolom dan, met een nummer of letter of kleurtje maakt niet uit.Heb in de selectiekolom een paar vakjes rood gemaakt die op dat stuk zijn fout gelopen.Zo ga ik dus per maand 4 tot 6 van die lijstjes hebben. Daarvan wil ik op het eind van de maand grafiekje hebben.
Kan de grafiek ook herleid worden naar 100% in plaats van 25 punten?

Je kan alle kanten uit nu zal de grafiek vanzelf aanpassen volgens de grootte van de waarden.
Hier kan je het verloop zien op je grafieken als je elke week eentje uitprint zal je zien welke balken er gestegen zijn t.o.v. de vorige grafiek als je de gegevens bijgehouden hebt .
Wat jij nu wil is enkel telkens een grafiek van een bepaalde periode , dan moet je er iets bijsteken waarop je deze er kan uitfilteren he dus zoals jule zegt op datum of met weeknummers of .....
je kan ook telkens beginnen met een leeg startblad maar dit is toch erg simier vind ik.Beste is dat je ervoor een getal zet voor periode
vb. volgens weeknummer werken dan heb je elk jaar 52 grafieken.

greetz