Volledige versie bekijken : Virussen en hun klanten



Dopey
22 November 2008, 18:26
De laatste tijd is het aantal virussen weer flink toegenomen. En de laksheid van de modale pc gebruiker ook.... Steeds meer mensen vertrouwen blindelings op hun virusscanner als enige bescherming. Pc's met meer dan 20 infecties zijn geen uitzondering meer, en de verbazing van de gebruiker is dan ook groot indien je hen dit zegt. Eén van de oorzaken is buiten onwetendheid, de algemene laksheid. Ze hebben verleden jaar een virusscanner gekocht, en nu komt dat ding zeggen dat ze hun abonnement moeten verlengen, en ja, dat klikken ze dat maar weg, tot zelfs de updates van Windows toe (en daar moeten ze dan niet voor betalen lol). Nochtans bestaan er genoeg gratis hulpmiddeltjes op het net om je pc proper te houden. Ikzelf heb het één keer vlaggen gehad (en dat was met het openen van een Limewire download (mea culpa, mea maxima culpa :D)) maar ik laat me geen twee keer vloeren. Het is een kleine moeite om elke download effe door te scannen met één of twee progjes. Sinds mijn eigen deblacle gooi ik zelf m'n hele arsenaal antivirus, mal-,ad-,en spyware over het binnengehaalde bestand, en dat heeft heeft tot hiertoe al ferm geholpen. Tegenwoordig klikt men alsof het een lieve lust is, met alle gevolgen vandien.

compuchrisje
22 November 2008, 18:35
Gezonde overweging, me dunkt. Heb me ook die gewoonte aangemeten, en 't kost me niks!

Fakke_Berto
22 November 2008, 19:16
Je kan met de meeste P2P-programma's je antivirus koppelen aan je programma. Geen overbodige luxe. Je hoeft maar één keer vergeten scannen op het verkeerde moment en prijs heb je.

Sarana
22 November 2008, 19:50
Ik snap wel niet hoe je een download kan scannen op malware voor je het echt gedownload hebt?
Als dit kan zou ik graag weten hoe?

Trouwens ik vind het toch maar simplistisch om te beweren dat als je malware op je pc hebt dit door je eigen schuld komt. Hoeveel online scanners en anti-malware progs je ook draait (en ja netjes ge-update en ook windows ge-update) er zullen altijd virussen zijn die toch op je pc geraken.
Als ze in verborgen mappen terecht komen vind je scanner ze zelfs ook niet terug. Je denkt dan dat je pc clean is omdat geen enkele scanner piept en toch heb je prijs.

En dan moet je ook nog eens het geluk hebben dat in je scanners zelf geen bugs zitten want anders helpen die ook je pc om zeep.

Als jij zo een mirakelprogs op je pc hebt draaien die 100% alles tegenhouden dan mag je mij dat lijstje eens doorspelen.

Ik vind het eigenlijk raar om deze post van jou hier te lezen Dopey. Had jij enkele weken geen 11 infecties op je pc waaronder Vundoo? Als oplossing daarvan heb je het niet opgelost met scanners of tools maar met een complete Format C en van het gebruik van gekraakte software ben je ook niet vies.

Dopey
23 November 2008, 00:27
Ik snap wel niet hoe je een download kan scannen op malware voor je het echt gedownload hebt?
Als dit kan zou ik graag weten hoe?
Je mag downloaden zoveel je wil. Zolang je het bestand niet opent,is er in principe niets aan de hand. Eens het binnen is kan je rechts op klikken, en laten scannen.


Hoeveel online scanners en anti-malware progs je ook draait (en ja netjes ge-update en ook windows ge-update) er zullen altijd virussen zijn die toch op je pc geraken.
Als ze in verborgen mappen terecht komen vind je scanner ze zelfs ook niet terug. Je denkt dan dat je pc clean is omdat geen enkele scanner piept en toch heb je prijs.Er zullen idd altijd wel virussen door de mazen van het net glippen, dat betwist ik niet. Maar je kan je scanner toch ook in die verborgen bestanden laten scannen. AVG scant hier bij mij elke dag, en wordt ook elke dag geupdate.


Als jij zo een mirakelprogs op je pc hebt draaien die 100% alles tegenhouden dan mag je mij dat lijstje eens doorspelen.
Mijn lijstje dat ik minimaal één keer per week laat gaan: AVG (elke dag), MalwareBytes, Spybot, Adware, en Spyblaster. En elke week vinden die wel iets, nooit meer dan 2 of 3 (en dan meestal nog gewone tracking cookies)


Had jij enkele weken geen 11 infecties op je pc waaronder Vundoo? Als oplossing daarvan heb je het niet opgelost met scanners of tools maar met een complete Format C en van het gebruik van gekraakte software ben je ook niet vies.Yep, en heb in bovenstaande posts ook gezet dat ik me daar niet meer aan laat vangen. Een mens leert van zijn fouten niet? Ikke toch ;) Het voordeel van die format is wel dat je terug heel proper kan beginnen en dan je best kan doen om het zo te houden.

Jule
23 November 2008, 00:34
Als jij zo een mirakelprogs op je pc hebt draaien die 100% alles tegenhouden dan mag je mij dat lijstje eens doorspelen.Linux?? :wtf: :eek: :rolleyes:

atlantis
27 November 2008, 10:45
voor ne simpele mens is linux niet erg makkelijk .....

peenif
27 November 2008, 11:21
voor ne simpele mens is linux niet erg makkelijk .....

U gebruikt dus linux wellicht...:rolleyes:

Dopey
1 December 2008, 14:12
Tja, maar linux is op dat vlak, voorlopig, een oplossing. Voor linux zijn er bijlange niet zoveel virussen ed in omloop.