Volledige versie bekijken : Windows Mail



reddevel
23 November 2008, 10:37
zou graag eens willen weten of er een methode is om de e-mailadressen in windows mail te ordenen zoals bijvoorbeeld familie, vrienden, zaken enz... Je kan deze submappen wel aanmaken in de map contactpersonen maar als je dan een mail wil versturen en je moet een contactpersoon aangeven krijg ik zo'n 100 adressen te zien waar ik deze moet uitzoeken en dit werkt wel heel vertragend dus dacht ik dat er misschien zo'n verdeling zoals bij outlook express???

Quazie
23 November 2008, 13:30
Dag reddevel,
Misschien ziet het er bij u lichtjes anders want ik heb Windows Live Hotmail.
kijk eens bij uw Postvak IN bovenaan rechts en klik op het driehoekje naast Opties, kies "meer opties", in het volgende venster de groep "Hotmail aanpassen".
daar de keuze "E-mail automatisch in mappen plaatsen" selecteren.
Is het dit wat u bedoelde?

reddevel
23 November 2008, 17:31
Dag reddevel,
Misschien ziet het er bij u lichtjes anders want ik heb Windows Live Hotmail.
kijk eens bij uw Postvak IN bovenaan rechts en klik op het driehoekje naast Opties, kies "meer opties", in het volgende venster de groep "Hotmail aanpassen".
daar de keuze "E-mail automatisch in mappen plaatsen" selecteren.
Is het dit wat u bedoelde?

bedankt voor de reactie maar inderdaad live mail ziet er anders uit en ik moet niet de mails geordend hebben maar wel al mijn adressen die zou ik graag zoals in outlook express in verschillende mappen plaatsen zodat ik bij het versturen van mails zakelijk en plezier goed gescheiden kan houden en niet alle adressen moet doorgaan om het gewilde te vinden.

Quazie
23 November 2008, 19:18
Als ge naar uw contactenlijst gaat, vind ge daar waarschijnlijk ergens bovenaan een menubalk met de knop "categoriën".
Klik hierop (of op hetpijltje ernaast) maak een nieuwe categorie aan.
Maak hier verschillende aan, b.v. mijn familie, Vrienden, Klanten bedrijf, memo naar afdelingshoofden.
Nu terug naar al uw contactpersonen, selecteer b.v. al uw vrienden.
Ga naar de knop waar ge uw categorieën hebt aangemaakt, in het uitklapmenu staan nu al uw categoriën. Klik op Vrienden.
U vind nu al uw vrienden zowel verspreid onder "alle contactpersonen" als gegroepeerd onder "Vrienden".

reddevel
23 November 2008, 22:39
Als ge naar uw contactenlijst gaat, vind ge daar waarschijnlijk ergens bovenaan een menubalk met de knop "categoriën".
Klik hierop (of op hetpijltje ernaast) maak een nieuwe categorie aan.
Maak hier verschillende aan, b.v. mijn familie, Vrienden, Klanten bedrijf, memo naar afdelingshoofden.
Nu terug naar al uw contactpersonen, selecteer b.v. al uw vrienden.
Ga naar de knop waar ge uw categorieën hebt aangemaakt, in het uitklapmenu staan nu al uw categoriën. Klik op Vrienden.
U vind nu al uw vrienden zowel verspreid onder "alle contactpersonen" als gegroepeerd onder "Vrienden".

deze omschrijving is van toepassing op Outlook Express maar vindt dit niet terug in Windows Mail???

ghost
23 November 2008, 22:53
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-BE/Help/da100184-f2f4-4295-bfa6-2c604bc5e68d1043.mspx

reddevel
23 November 2008, 23:00
bedankt voor de tip ghost maar hier had ik al een bezoekje gebracht en als dat alle mogelijkheden zijn die Windows Mail bied dan zijn ze er op achteruit gegaan wat Outlook Express betreft daar kon je de contactpersonen tenminste nog in verschillende groepen plaatsen terwijl je hier enkel mailinglijsten kan aanmaken.

Quazie
23 November 2008, 23:26
Outlook Express gebruik ik al jaren niet meer.
De beschrijving die ik gaf was vanuit Postvak IN op mijn hotmail account.
Ik kan mij maar moeilijk indenken dat Windows Mail geen mogelijkheid bied om contactpersonen te beheren.
Daar ik geen Windows Mail heb/gebruik moet ik dus blind werken. Daarom nog een laatste poging u te helpen, daarna is het de beurt aan iemand die Windows Mail wel/ook gebruikt.
Ga naar uw Windows Mail, open uw lijst met contactpersonen waarschijnlijk te vinden aan de linkerzijde van uw venster.
Speur nu deze pagina af op zoek naar knoppen (in de vorm van woorden) die uitklapmenu's tonen. Ergens zal er wel iets staan om NIEUWE mappen,categorieën, (of hoe men het ook wil noemen) te maken of te beheren.
Neem er de tijd voor en lees rustig maar zorvuldig de inhoud van elke nieuwe pagina.
En dan is er ook nog het ? waar een en ander uitgelegd word.
succes.

reddevel
23 November 2008, 23:36
voor zover ik tot op heden heb kunnen vinden zijn de mogelijkheden deze die ghost aangeeft met de link, en in de adressenlijst is niets terug te vinden van knoppen, pijltjes, woorden of iets dergelijks waar ik op zou kunnen klikken om iets aan te maken. Dit kan wel in het adresboek dat eigenlijk een map in windows is en hier kan je inderdaad alles in submappen plaatsen maar dit krijg je enkel te zien als je contactpersonen opent en niet in de adressenlijst. In ieder geval heel hartelijk bedankt voor de reacties en ik sta ook versteld hoe weinig mensen blijkbaar deze Windows Mail gebruiken aan de reacties te zien dus dat moet toch veel vertellen over dit progje.

Quazie
24 November 2008, 20:28
Vlamingen zijn gewoonte dieren, of dat laat een enquete bij onze senioren toch zien.
En als ze iets met (veel) moeite onder de knie kregen is de moed om iets nieuws uit te proberen ver zoek.

reddevel
25 November 2008, 00:08
Vlamingen zijn gewoonte dieren, of dat laat een enquete bij onze senioren toch zien.
En als ze iets met (veel) moeite onder de knie kregen is de moed om iets nieuws uit te proberen ver zoek.

ik weet niet waar dit op slaat maar zekers geen tip om mijn en misschien vele anderen hun probleem op te lossen, wat die anderen betreft weet ik het niet maar ik heb al heel wat zoekwerk geleverd alvorens hier op het forum dit probleem aan te kaarten en zo te zien zijn er weinigen die hier op een correct antwoord kunnen geven tot op heden dus dat de moed ver zoek is laat dat maar achter wegen.