Volledige versie bekijken : aankoop nieuw scherm



worf
24 November 2008, 13:29
hallo, ik ben van plan om mij een nieuw scherm te kopen.
Mijn oog is gevallen op een SAMSUNG 2053BW : http://www.samsung.com/be/consumer/detail/spec.do?group=computersperipherals&type=monitor&subtype=lcd&model_cd=LS20AQWJFV/EDC&fullspec=F

graag had ik jullie mening hierover gehad
ik zit met een ATI 800X pro met 256mb videokaart

carl
25 November 2008, 10:53
Ziet e r mij vrij basic scherm uit. Resolutie is standaard voor die grootte, goede helderheid, kijkhoek, respons. Over het algemeen een doodgewone monitor. Samsung is meestal ook goede kwaliteit, dus ik zou zeggen gaan ervoor.
Kleine kanttekening: ik weet niet wat voor een monitor je nu hebt, maar gezien je een (verouderde) gamerkaart heb vermeod ik dat je games speelt ? Denk er eens aan dat sommige games op 1680x1050 (standaard res vh scherm) te zwaar zullen zijn voor je grafische kaart (wat overigens een X800 moet zijn ;) klein detail)

PeterN
25 November 2008, 12:00
Een goede hint die ik altijd geef bij het kopen van een scherm:
Ga naar een grote keten gelijk Media-markt. Daar staan zeer veel verschillende schermen in werking en kan je goed het verschil zien tussen verschillende merken en types.
Het scherm, één van de belangrijkste zaken aan een pc, is ook persoons gebonden. De ene heeft graag een blinkend scherm terwijl iemand anders liever en beter een mat scherm heeft. Als je een hele reeks schermen in werking kan zien, kan je zelf al een idee vormen wat bij jou in de smaak valt. Noteer het type en zoek de eigenschappen daarna op. Bevalt het je, kan je het nog steeds bij uw gebruikelijke verkoper bestellen. Zo doe je geen miskoop en heb je de schermkwaliteit ook kunnen toetsen aan uw voorkeur;)

Ps: bekijk ook dingen gelijk types van aansluiting, ingebouwde luidsprekers etc

worf
26 November 2008, 01:02
De aankoop is gebeurt het is een samsung SMT200 geworden.
Mijn eerste indruk is vrij positief :good:
http://www.samsung.com/be/consumer/detail/features.do?group=computersperipherals&type=monitor&subtype=lcd&model_cd=LS20TDDSUV/EN