Volledige versie bekijken : processor socket



gordini
24 November 2008, 16:23
Waar en/of hoe vind ik welke socket mijn processor heeft, zodat ik de juiste nieuwe kan kopen zoder miskoop??
Pc is medion MD 8080 pentium 4 3.0Ghz

Greetz Gordini

Kokki
24 November 2008, 16:33
The MD-8080 is based on Intel® 865PE & Intel®

ICH5 chipsets for optimal system efficiency. Designed to fit the
advanced Intel® Pentium 4 processor in the 478-pin package,


CPU

�� Supports Socket 478 for Intel® Pentium 4 (Socket 478) processor

�� Supports Socket 478 for Intel® Northwood/Prescott processor
�� Supports up to 3.2 GHz P4 processor

http://217.110.237.67/Manuals/8080-engl%20-%20MD-8080.pdf

Stuntman Phil
2 December 2008, 22:40
Google is soms ook een goede/snelle vriend in deze situaties :D

enjoy
2 December 2008, 23:22
Waarom wil je een nieuwe kopen? Vervanging van defekte of om een snellere te hebben.
Indien je een snellere wilt, zal je niet veel keus hebben : max 3.2 GHz, dus de moeite niet voor de kost die je maakt.
Indien je een defekte wilt vervangen : ok, voor een kleine kost heb je nog een vlot draaiend systeem, niet super maar voor de meeste toepassingen voldoende. Ik heb ook zo'n medion 8080 en heb er gewoon wat geheugen bijgestoken, daarmee draait ie wat vlotter.

carl
3 December 2008, 00:32
Eigenlijk kan je er een 3,4GHZ Extreme edition instoppen dacht ik, maar de prijzen zijn vrij hoog voor de upgrade die je zal hebben. Nieuwe moederbord etc zal in dit geval de beste investering zijn (zie: nieuwe pc)

gordini
3 December 2008, 11:04
Een upgrade zal het niet worden.
Die pc wordt niet veel meer gebruikt, alleen gebruik ik die om audio en video te digitaliseren, via de front ingangen.
Gemakkelijk om oude platen, cassetten en videobanden om te zetten.
En zoals ik al zei, het gebeurt niet vaak.
Ik heb nu reeds enkele processoren gevonden die passen, voor om en bij de 30/40 euro.
Ik zal zo eentje aanschaffen, als ik weet wanneer ik de pc terug ga gebruiken.

Een reserve pc in huis is anders wel altijd handig, je weet maar nooit :rolleyes:

Greetz Gordini