Volledige versie bekijken : Keulen en de donder



Dopey
25 November 2008, 11:04
Minister Keulen heeft net op eigen houtje beslist om de 3 francophone burgemeesters dan toch niet te benoemen. Het FDF heeft al gereageerd door te zeggen dat de communautaire onderhandelingen nu niet meer kunnen verder gaan. Nu vraag ik me af wat ze daar mee hopen te bereiken. Er was trouwens eerst gezegd dat de beide regio's met een blanco blad aan de onderhandelingstafel zouden zitten. Kort na deze mededeling kondigden de Waalse partijen aan dat de staatshervorming zou gekoppeld worden aan de benoeming van de 3 heren die op regelmatige basis de taalwetgeving flagrant met de voeten treden. Ondertussen is het voor alle partijen bijna een principe kwestie geworden, en zit alles dus weer muurvast.
Het lijkt me wel duidelijk dat de drie niet benoemd mogen worden. Hun optreden in de gemeenteraad getuigt van een volkomen respectloos omgaan met de faciliteiten die deze gemeenten gekregen hebben. Het hele beleid omtrent de faciliteiten is ondertussen danig uit de hand gelopen. De akkoorden die in 1963 destijds door de CVP zijn onderhandeld en goedgekeurd, uit angst voor het uiteenvallen van Belgie, draaien verkeerd uit voor de Vlaamse bevolking in deze gemeenten. Aan de verfransing blijkt geen einde te komen. En de arrogantie van de Walen neemt steeds toe. Het wordt tijd dat de zuiderburen gaan beseffen dat het klimaat in Vlaanderen aan het omslaan is. Gedaan met altijd maar toegeven, wat Vlaams is blijft Vlaams, men komt op Vlaams grondgebied wonen, dus moet men zich daar integreren, en als dat wil zeggen dat ze dan Nederlands moeten leren, dan is dat toch maar zo? Van de immigranten wordt dit geëist, waarom dan niet van de eigen bevolking? Deze 3 kunnen op dit moment hun mandaat niet opnemen, niet zolang zij weigeren om nederlands te spreken tijdens de gemeenteraden.

Dopey
2 December 2008, 19:17
STRAATSBURG - Volgens de Raad van Europa moeten de drie kandidaat-burgemeester uit de Brusselse Rand benoemd worden. De Raad volgt Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Keulen dus niet.
Het Congres van Lokale en Regionale Besturen van de Raad van Europa besprak vanmiddag het rapport over de niet-benoeming van de burgmeesters van Linkebeek, Wezembeek-Oppem en Kraainem, dat erg kritische was voor de Vlaamse regering.

Fons Borginon, die minister Keulen verving, vroeg dat het Congres België niet zou aanbevelen om de niet-benoemde burgemeesters zonder uitstel te benoemen. 'U zou de minister verplichten zelf onwettelijk te handelen', zei Borginon.

Borginon waarschuwde er de Raad van Europa ook voor om zich niet uit te spreken over gevoelige communautaire kwesties.

'De taalwetgeving en de toepassing ervan in de Vlaamse randgemeenten rond Brussel heeft altijd deel uitgemaakt van die discussies en compromisvorming. Wat er hier gebeurt is dat sommige politici u gebruiken om binnen het aartsmoeilijke communautaire debat punten te scoren.'

'Laat u zelf niet in een positie brengen die u - mocht het over uw land gaan- gaan en een problematiek die daar op de top van de politieke agenda staat - zelf als een onrechtvaardige inmenging zou beschouwen', zei Borginon.

De Raad van Europa is Borginon niet in zijn pleidooi gevolgd. Er werd quasi unaniem voor het rapport en tegen minister Marino Keulen gestemd.

Daarmee keurt het Congres voor Lokale en Regionale Besturen een aantal aanbevelingen goed: Keulen moet de burgemeesters alsnog benoemen en de taalwetgeving in de faciliteitengemeenten moet herzien worden.bron: De Standaard

Ongelofelijk dat ze er in Europa met hun ogen open in lopen. Hoewel de vertegenwoordiger van minister Keulen met ijzersterke argumenten op de proppen komt, wordt de gehele Vlaamse Gemeenschap naar buiten toe voorgesteld als uiterst onverdraagzaam. Ik hoop dat de minister de aanbevelingen ferm naast zich neerlegt, en niet toegeeft in deze zaak. Het zuiden van ons land probeert op deze manier een juridisch dossier om te zetten in een politieke kwestie, terwijl de grond van de zaak toch wel duidelijk is?

Jule
3 December 2008, 00:12
Tja, wat wilt u?? Als alle Vlamingen dezelfde egostrelende gedachtengang hebben als u ... :D :p
Bij die drie burgemeesters zijn meer dan 80 % Franstalige inwoners. Ils ne parlent pas la langue des paysants. Dus moeten ze ook niet aan die (Vlaamse) wetgeving voldoen?

Ik ga het iets dichter bij uw persoon brengen: legalisatie van cannabis; is dit goed voor de gemeenschap; of is dit goed voor degene die het wensen te gebruiken? Zo ook bij deze burgemeesters. Zij verdedigen de rechten van hun talrijke Franstalige kiezers .... Van wat goed is voor de Vlaamse gemeenschap trekken ze zich niks aan. Ils ne parlent pas la langue des paysants.

Dopey
3 December 2008, 10:10
Jule!!!!!! Lang geleden man.....;):D


Zij mogen van mij verdedigen wie ze willen, zolang ze de taalwetgeving maar respecteren. Het kan toch niet dat in een Vlaamse gemeenteraad frans wordt gesproken. Dat zouden ze andersom ook niet tolereren. Hier is helemaal niets moeilijk aan. Er is niets mis mee op het feit dat ik fier ben om Vlaming te zijn, en nee....ik ben geen ultra-rechtse zak lol.

peenif
3 December 2008, 10:38
Niets mis mee die Vlaamse fierheid, ook de Sorben en de Basken (...) zijn fier, moest het nu over een Spaanssprekende burgemeester gaan van Lourdes, zou U ervan wakker liggen? Mensen met een Europese visie vinden het allemaal flauweKeulen.

Dopey
3 December 2008, 14:22
Hmmm....opgaan in Europa zonder een eigen identiteit? Liever niet dan....

peenif
3 December 2008, 14:52
Hmmm....opgaan in Europa zonder een eigen identiteit? Liever niet dan....

In ieder geval verlies ik mijn Vlaamse identiteit niet aan een francofone burgemeester meer of minder, wie of wat wordt er nu in hemelsnaam beter van door die benoemingen te blijven weigeren, het ego van enkele verstokte flaminganten in zijn achterban wellicht, Leuven Vlaams is 40 jaar geleden hoor, nogmaals flauweK(e)ul(en).

Dopey
3 December 2008, 15:55
Dankzij Leuven Vlaams kan je nu wel lessen volgen in het nederlands....


wie of wat wordt er nu in hemelsnaam beter van door die benoemingen te blijven weigeren

Als je dit nu toelaat, stopt de verfransing nooit en worden deze gemeenten opgeslokt door Wallonië, en laat je de Vlamingen aan hun lot over....

compuchrisje
4 December 2008, 00:15
Ik ben Vlaming en kom daar ook voor uit, niks mis mee. De Friezen behouden ook hun eigenheid, maar hebben als officiële taal het BN, net als wij. Toch wordt lokaal gefierlejeppeld zoals zij gebekt werden. Een gemeente die de twee taalgemeenschappen omvat, moet dus ook een tweetalige gemeenteraad inclusief burgemeester hebben, zo simpel als bonjour (goeiendag in 't Vlaams en nee, niet die van de Guldensporenslag)

Dopey
4 December 2008, 09:21
Een gemeente die de twee taalgemeenschappen omvat, moet dus ook een tweetalige gemeenteraad inclusief burgemeester hebben,

Daar wringt nu net het schoentje ook hé, ze weigeren nederlands te spreken.

Jule
4 December 2008, 23:08
Zij mogen van mij verdedigen wie ze willen, zolang ze de taalwetgeving maar respecteren. Het kan toch niet dat in een Vlaamse gemeenteraad frans wordt gesproken. Dat zouden ze andersom ook niet tolereren. Hier is helemaal niets moeilijk aan. Er is niets mis mee op het feit dat ik fier ben om Vlaming te zijn, en nee....ik ben geen ultra-rechtse zak lol.U geeft dus toe dat u een zak bent, alleen niet ultrarechts?? :shy: :evil: :D :p :lol: (Slecht grapje, niet beledegent bedoelt. :good:)
Wat u wenst is toch absurd? Een Nederlandstalige gemeenteraad met een Nederlandstalige besluitsvorming in een gemeent met meer dan 80 % Franstaligen die n'aucun mot Neerlandais begrijpen? Dat is hetzelfde zoals 'l armee Belge in de jaren vijftig. "Et pour des Flament la mëme choose." Dat was toenertijd de Nederlandse vertaling. :D :p


Hmmm....opgaan in Europa zonder een eigen identiteit? Liever niet dan....Welke identiteit? Een Oostendenaar begrijpt de Antwerpenaar niet wanneer die om uitleg vraagt wat die Aalstenaar gezegd heeft, want hij begrijpt geen van beide? :D :p


Als je dit nu toelaat, stopt de verfransing nooit en worden deze gemeenten opgeslokt door Wallonië, en laat je de Vlamingen aan hun lot over....Frans is een wereldtaal?? Wat is er zo verkeerd aan? Zoals hierboven aangehaald, Vlamingen begrijpen elkaar niet eens ... :D :p


Daar wringt nu net het schoentje ook hé, ze weigeren nederlands te spreken.Ze spreken toch Nederlands en ze begrijpen het nog ook?? Alleen willen ze niet mee helpen bouwen aan Absurdistan?

Dopey
5 December 2008, 10:45
Een Nederlandstalige gemeenteraad met een Nederlandstalige besluitsvorming in een gemeent met meer dan 80 % Franstaligen die n'aucun mot Neerlandais begrijpen?Tja, immigatie hé....:lol: Dat doet niets af van het feit dat de officiele taal daar nederlands is. En als burgervader dien je je aan de wet te houden, simpeler kan niet. Als ze persé frans willen spreken, moeten ze hun kandidatuur maar over de taalgrens indienen. Het getuigt trouwens van een gebrek aan respect, niet alleen naar de wetgever toe, maar naar de hele bevolking. Bij ons noemen ze dat "foert zeggen".


Welke identiteit? Een Oostendenaar begrijpt de Antwerpenaar niet wanneer die om uitleg vraagt wat die Aalstenaar gezegd heeft, want hij begrijpt geen van beide? :D :pIeder in zijn dialect niet nee. Maar vanaf de moment dat het beste nederlands wordt bovengehaald (wat voor sommigen héél moeilijk is :p), durft een conversatie al wel te lukken. Ik wil je er wel even heel fijntjes op wijzen, dat de Luikenaars ook geen bal verstaan van wat een Luxemburger allemaal uit zijn botten slaat :D;))


Ze spreken toch Nederlands en ze begrijpen het nog ook?? Alleen willen ze niet mee helpen bouwen aan Absurdistan? Alleen spreken ze geen nederlands op de momenten dat ze het zouden moeten doen. Het is eigenlijk een kinderachtig pesten. Mij zou je fanatiek noemen, maar de initiële weigering van de wet te volgen komt wel van hen hé, en ze weigeren nog steeds. De Vlamingen zijn dit niet begonnen hé. En nu spelen de Walen alweer de geslagen hond. En ze slagen er nog in ook....kwestie van PR kunnen daar wel wat van opsteken :lol:.


U geeft dus toe dat u een zak bent, alleen niet ultrarechts?? :shy: :evil: :D :p :lol: (Slecht grapje, niet beledegent bedoelt. :good:) Allez, 't is omdat ik weet van wie het komt.....;):evil::devil::rofl::rofl:

Jule
5 December 2008, 22:14
Tja, immigatie hé....:lol: Dat doet niets af van het feit dat de officiele taal daar nederlands is. En als burgervader dien je je aan de wet te houden, simpeler kan niet. Als ze persé frans willen spreken, moeten ze hun kandidatuur maar over de taalgrens indienen. Het getuigt trouwens van een gebrek aan respect, niet alleen naar de wetgever toe, maar naar de hele bevolking. Bij ons noemen ze dat "foert zeggen".Elke Belg gelijk voor de wet? Ze komen van over de taalgrens, niet uit een ander land? Drijft u geen klein beetje over?

Ieder in zijn dialect niet nee. Maar vanaf de moment dat het beste nederlands wordt bovengehaald (wat voor sommigen héél moeilijk is :p), durft een conversatie al wel te lukken. Ik wil je er wel even heel fijntjes op wijzen, dat de Luikenaars ook geen bal verstaan van wat een Luxemburger allemaal uit zijn botten slaat :D;))Heeft u een voorbeeld van een Waalse human intrest reportage waar men Walen aan het woord laat en men deze gaat ondertitelen? West-Vlamingen worden ondertitelt. Maar een Waal op een Franstalige Belgische zender? :wtf: :rolleyes:


Alleen spreken ze geen nederlands op de momenten dat ze het zouden moeten doen. Het is eigenlijk een kinderachtig pesten. Mij zou je fanatiek noemen, maar de initiële weigering van de wet te volgen komt wel van hen hé, en ze weigeren nog steeds. De Vlamingen zijn dit niet begonnen hé. En nu spelen de Walen alweer de geslagen hond. En ze slagen er nog in ook....kwestie van PR kunnen daar wel wat van opsteken :lol:.Van zodra ze de taalwetgeving volgen komen ze in Absurdistan? Van wie komt het kinderachtig pesten? Deze burgemeesters zijn toch democratisch verkozen geweest? Terwijl alle inwoners wisten dat hun voorkeurs taal wel degelijk de Franse kant op ging? De beste PR van deze burgemeesters zijn toch hun kiezers? U ziet Vlaanderen en Wallonië. Deze burgemeesters zien België?

Allez, 't is omdat ik weet van wie het komt.....;):evil::devil::rofl::rofl::damn: :cry: En ik ken alleen uw forumnaam ... :cry: :sad: :D :p

Dopey
6 December 2008, 11:36
Van wie komt het kinderachtig pesten? Deze burgemeesters zijn toch democratisch verkozen geweest?

Ik weet niet of je het weet, maar burgemeesters worden niet rechtstreeks verkozen, zij worden voorgedragen door het schepencollege. Ze kunnen gerust een andere kandidaat voorstellen die zich wel aan de wet houdt. Van wie komt het pesten dan??????


Ze komen van over de taalgrens, niet uit een ander land?

Als je een tijdje in het zuiden verblijft, kom je er wel achter dat het een ander land is :lol:. Vergeet niet dat België een kunstmatig land is hé, ineengeflanseld om de winnaar ook iets te geven. Check effe je geschiedenisboeken, dan kan je niet anders dan me gelijk geven (maar je valt mss nog liever dood dan dat te doen? ;):D:rofl:)


U ziet Vlaanderen en Wallonië

Absoluut!!!! Heb geen voeling met het zuiden, alleen mijn portefeuille heeft die. Wallonië kost per Vlaams hoofd 2000 euro per jaar (niet mijn cijfers hoor, uit een rapport opgesteld door KBC, Knack ism met financiële experts, op vraag van de fed.reg.). Wij zijn binnenkort met 5,....effe tellen....Wallonië kost mij persoonlijk 10 000 euro per jaar....en ik moet tegen mijn kindjes zeggen dat een vakantie er dit jaar weer niet in zit? Zou een arme boer zou die 2000 euro weggooien? Want dat gebeurt er eigenlijk...


:damn: :cry: En ik ken alleen uw forumnaam ... :cry: :sad: :D :p

Balen hé :D:D:lol::p

Jule
7 December 2008, 00:55
Ik weet niet of je het weet, maar burgemeesters worden niet rechtstreeks verkozen, zij worden voorgedragen door het schepencollege. Ze kunnen gerust een andere kandidaat voorstellen die zich wel aan de wet houdt. Van wie komt het pesten dan?????? U gaat er van uit dat deze burgemeesters niet terecht verkozen zijn? Dat ze totaal geen feeling hebben met wat er leeft in hun gemeente? Een andere kandidaat is mogelijk, maar of u daar mee de problemen van de baan krijgt, is een andere vraag. :eek:

Als je een tijdje in het zuiden verblijft, kom je er wel achter dat het een ander land is :lol:. Vergeet niet dat België een kunstmatig land is hé, ineengeflanseld om de winnaar ook iets te geven. Check effe je geschiedenisboeken, dan kan je niet anders dan me gelijk geven (maar je valt mss nog liever dood dan dat te doen? ;):D:rofl:) U heeft gelijk? :lol: :D :p Walen ademen door kieuwen en ze wandelen zonder de grond te raken? :lol: :D :p Uw buur heeft ook en ander leven dan u? Vanaf wanneer is het verschil met uw buur groot genoeg om hem als vreemdeling te aanzien?
Absoluut!!!! Heb geen voeling met het zuiden, alleen mijn portefeuille heeft die. Wallonië kost per Vlaams hoofd 2000 euro per jaar (niet mijn cijfers hoor, uit een rapport opgesteld door KBC, Knack ism met financiële experts, op vraag van de fed.reg.). Wij zijn binnenkort met 5,....effe tellen....Wallonië kost mij persoonlijk 10 000 euro per jaar....en ik moet tegen mijn kindjes zeggen dat een vakantie er dit jaar weer niet in zit? Zou een arme boer zou die 2000 euro weggooien? Want dat gebeurt er eigenlijk... Als u reeds door Wallonië gereisd heeft, is die buitensporige welstand u dan ook opgevallen? :lol: :D :p Daar u duidelijk een sociaal voelend en joviaal persoon bent, mag ik ook jaarlijks langs komen achter 1.000 €? :evil: Vindt u trouwens ook niet dat het beter is te kunnen geven dan te moeten krijgen? Wat u aanhaalt, is zuivere politiek. Geen enkele Waal met de pet wil in die pot gaan roeren ... Geen enkele Waal met de pet ondervindt iets van uw vrijgevigheid? (Zegt mijn Waalse familie.) U gaat wel in da potteke gaan roeren? U zal lang mogen roeren en wie bij de hond slaapt, ...

Balen hé :D:D:lol::pLigt dat niet tussen Rosselaar en Gerheide? :D :p

Dopey
7 December 2008, 02:00
U gaat er van uit dat deze burgemeesters niet terecht verkozen zijn? Dat ze totaal geen feeling hebben met wat er leeft in hun gemeente? Een andere kandidaat is mogelijk, maar of u daar mee de problemen van de baan krijgt, is een andere vraag. :eek:

Nee, ik ga er van uit dat ze verstandig genoeg zijn om een kandidaat voor te dragen die zich wel aan de wet houdt.


Vanaf wanneer is het verschil met uw buur groot genoeg om hem als vreemdeling te aanzien?

Moet dat in km of m zijn? lol :lol: Laat ik de vraag omkeren en terugkaatsen....


Uw buur heeft ook en ander leven dan u?

Laat ons hopen van wel (en anders moet ik eens met mijn vrouw een deftig klapke doen :rofl:)


Als u reeds door Wallonië gereisd heeft, is die buitensporige welstand u dan ook opgevallen?

Erg hé, jaarlijks zoveel geld krijgen, en er niets deftig mee op poten zetten... Je antwoord versterkt enkel mijn overtuiging ;)


Daar u duidelijk een sociaal voelend en joviaal persoon bent, mag ik ook jaarlijks langs komen achter 1.000 €? :evil:

Verhuis naar Wallonië, en je krijgt het dubbel :rofl::rofl: Das tegen mijn zin hoor, die 2000 euro ( maal het aantal gezinsleden), noem het maar een "gedwongen solidariteit" (lol, das echt een contradictio in termini)


Geen enkele Waal met de pet wil in die pot gaan roeren ... Geen enkele Waal met de pet ondervindt iets van uw vrijgevigheid? (Zegt mijn Waalse familie.) U gaat wel in da potteke gaan roeren?

Dat wil ik geloven, dat ze daar niet aan willen komen. Ik denk dat zowat de hele Waalse sociale zekerheid niet zonder Vlaamse steun kan. Denk je dat ze dat daar niet weten?


en wie bij de hond slaapt, ...

....is onhygiënisch!?:D:crazy:

Jule
8 December 2008, 23:02
Nee, ik ga er van uit dat ze verstandig genoeg zijn om een kandidaat voor te dragen die zich wel aan de wet houdt. Verstand en politiek?? Om het met uw woorden te zeggen:" lol, das echt een contradictio in termini."

Moet dat in km of m zijn? lol :lol: Laat ik de vraag omkeren en terugkaatsen.... Wordt er niet volop gewerkt aan zoiets als een Europese eenmaking? :evil: :D :p

Laat ons hopen van wel (en anders moet ik eens met mijn vrouw een deftig klapke doen :rofl:)Het werk dat een ander doet, hoeft u niet meer te doen? :shy: :evil: :devil: :p

Erg hé, jaarlijks zoveel geld krijgen, en er niets deftig mee op poten zetten... Je antwoord versterkt enkel mijn overtuiging ;)Nog eens: verstand en politiek. Is Marino trouwens niet blond ... :evil: :devil: :p

Verhuis naar Wallonië, en je krijgt het dubbel :rofl::rofl: Das tegen mijn zin hoor, die 2000 euro ( maal het aantal gezinsleden), noem het maar een "gedwongen solidariteit" (lol, das echt een contradictio in termini)Een Waal die werkt, betaalt ook een sociale bijdrage? Jammer genoeg ben ik zelfstandig ... :cry:(Bijgevolg heb ik geen recht op een werklooshiedsuitkering.)

Dat wil ik geloven, dat ze daar niet aan willen komen. Ik denk dat zowat de hele Waalse sociale zekerheid niet zonder Vlaamse steun kan. Denk je dat ze dat daar niet weten?Denkt u dat de Walen gelukkig zijn dat mijn "zieke" Waalse neef 1.800 € per maand uitgekeerd krijgt?? Wat doet hij met dit geld? Twee pakjes sigaretten per dag. Op deze manier blijft hij kortademig en kan hij verder genieten van het ziekenfonds. Hij drinkt minstens 24 pintjes per dag, naar zijn zeggen is dit niet zoveel want dit is slechts één pintje per uur? Voor alle duidelijkheid, die 1.800 € komen niet enkel van het ziekenfonds. Hij slaagt er blijkbaar in om te sjoemelen. Hij heeft nochtans naar mijn mening geen geld nodig, water en brood is voldoende. Dat de Waalse beleidsmensen zoiets toelaten!! Dit is het geld in een bodemloze put kieperen ... :cry:
Mijn neef dankt u trouwens van harte ... :D :p :oink:

....is onhygiënisch!?:D:crazy::lol: :oink: :cool:

compuchrisje
9 December 2008, 00:03
Ik hoop dat jullie hier niet even lang over en weer gaan palaveren als jullie zelf gekozen en nog steeds niet samengestelde regering. 'k Denk in elk geval dat jullie mekaar waard zijn, dus stel ik voor om een kartel te vormen, maar dan met twee. Wordt dat dan een duetje genoemd?

Dopey
9 December 2008, 09:50
'k Denk in elk geval dat jullie mekaar waard zijn, dus stel ik voor om een kartel te vormen, maar dan met twee. Wordt dat dan een duetje genoemd?

Yeah.....Dopey for president !!!!!!!:p:rofl:

We kunnen hier inderdaad nog lang over doorlullen. ;)

Voor mij ligt de oplossing voor de hand...een onafhankelijk Vlaanderen.Schaf de monarchie af en richt een republiek op. :good: Dan is het ineens gedaan met heel die taalwetgeving.

Jule
10 December 2008, 20:16
Ik hoop dat jullie hier niet even lang over en weer gaan palaveren als jullie zelf gekozen en nog steeds niet samengestelde regering. 'k Denk in elk geval dat jullie mekaar waard zijn, dus stel ik voor om een kartel te vormen, maar dan met twee. Wordt dat dan een duetje genoemd?Wat een voorstel ... :lol: :D :p Vooral, ik verdedig hier het standpunt van mijn Waalse familie. Normaal verdedig ik dan het standpunt van Dopey? Blijkbaar beschik ik toch over enig inlevingsvermogen? (Dit kan niet? Allé, zoiets kan ik toch niet? :D :p :lol:)


Voor mij ligt de oplossing voor de hand...een onafhankelijk Vlaanderen.Schaf de monarchie af en richt een republiek op. :good: Dan is het ineens gedaan met heel die taalwetgeving.Een onafhankelijk Vlaanderen? Akkoord! Maar dan blijft Brussel bij Vlaanderen en mag Wallonië Antwerpen hebben ter compensatie. Waarom Antwerpen? Ook al werden de schulden torenhoog, men bleef Sinterklaas spelen met Visa kaarten? Zoveel jaren en eurootjes later is er nog altijd geen sociaal draagvlak over een initiatief dat "De lange wapper" wordt genoemd? Als we Antwerpen bij Wallonië voegen, is er een jaar later reeds begonnen aan een "lange wapper". De schulden zullen de pan uitswingen, maar niemand die daar een probleem zal van maken. Ook niet van de Lange Wapper. De brug mag gans Antwerpen overbruggen, daar ze begint en eindigt tien meter boven de begane grond te midden een koeienwei, zal er niemand een probleem maken van de "toegenomen luchtvervuiling" ... Antwerpen Waals!!! :D :p :oink:



Yeah.....Dopey for president !!!!!!!:p:rofl:Yep, van Waals Antwerpen? :oink: :D :p :lol:

Dopey
14 December 2008, 19:30
Blijkbaar beschik ik toch over enig inlevingsvermogen? (Dit kan niet? Allé, zoiets kan ik toch niet? :D :p :lol:
Daar vrees ik ook voor lol;):lol:


Een onafhankelijk Vlaanderen? Akkoord! Maar dan blijft Brussel bij Vlaanderen en mag Wallonië Antwerpen hebben ter compensatie.

Brussel blijft bij Vlaanderen, want het is van Vlaanderen......Antwerpen ter compensatie???? Ik zou ni weten waarom er compensaties moeten worden gegeven. Ze hebben er al genoeg gehad. Gewoon de staatschuld eerlijk verdelen zal al goed genoeg zijn.

Uw argumentatie ivm Antwerpen is er nogal serieus met de haren bijgesleurd en houdt eigenlijk geen steek....Elke stad hier heeft zijn schandalen...vroeger, nu en heel waarschijnlijk in de toekomst ook. Het zit nu eenmaal in de mens om te sjoemelen waar hij kan lol

Jule
15 December 2008, 00:50
Uw argumentatie ivm Antwerpen is er nogal serieus met de haren bijgesleurd en houdt eigenlijk geen steek....Elke stad hier heeft zijn schandalen...vroeger, nu en heel waarschijnlijk in de toekomst ook. Het zit nu eenmaal in de mens om te sjoemelen waar hij kan lolUw argumentatie om België te splitsen, houdt dus ook geen steek? De Waalse politici sjoemelen zoveel ze kunnen? U kan hen dat toch niet kwalijk nemen, het zit in hun natuur? Wees eerlijk, moest u als Vlaming kunnen sjoemelen met de Waal zijn geld, zou u het laten? Denk maar aan uw menselijke natuur ... :evil: :devil:

Het idee om Antwerpen aan Wallonië te geven ter compensatie voor Brussel is compleet absurd! :crazy: Helaas is het idee om België te splitsen even absurd. Parijs (Welgeteld één Franse stad!) heeft evenveel inwoners als gans België? (Zo'n 10.000.000) U gaat Parijs gaan opsplitsen? :crazy:

Obsessed
15 December 2008, 13:20
Parijs (Welgeteld één Franse stad!) heeft evenveel inwoners als gans België? (Zo'n 10.000.000) U gaat Parijs gaan opsplitsen? :crazy:
Wat heeft Parijs hier nu weer mee te maken?? :eek:
Daar spreken ze allemaal dezelfde taal en bijgevolg zullen ze elkander waarschijnlijk wel beter begrijpen dan in dit apenlandje :damn:.

Het is, vrees ik, ook niet aan ons om te beslissen over opsplitsing, of wat dan ook om dit op te lossen. Daar zal de, door onszelf verkozen :crazy:, ministerraad het hoofd over moeten breken.

Ik kan Dopey hier ook volledig volgen dat het niet meer als logisch is dat een Vlaamse gemeente/stad een Vlaamse burgemeester heeft en een Waalse regio dus ook een Waalse burgemeester.
Als je als ééntalige inwoner een onderhoud met uw burgemeester hebt, dan lijkt het me ongepast dat daar een tolk zou moeten bijzijn, want het is nog niet zo zeker dat die burgemeesters wel, in fatsoenlijke mate, tweetalig zijn hé.

peenif
15 December 2008, 14:25
...dat het niet meer als logisch is dat een Vlaamse gemeente/stad een Vlaamse burgemeester heeft en een Waalse regio dus ook een Waalse burgemeester.
hé.

Dit is nu precies het absurde aan die hele flauwek(e)ul(en) - hoe kan in een Vlaamse gemeente met 80% francofonen op een democratische manier een Vlaamse burgemeester worden verkozen, dit geloofd toch geen mens, dat die dan moeten tweetalig zijn wil ik aannemen maar dit zijn ze dan ook - zeker weten.

Even zien mocht 80% van Barvaux vlaamstalig zijn of er daar een Waalse burgemeester zou worden verkozen en die zou dan nog niet eens tweetalig moeten zijn, want geen faciliteiten gemeente.

Dopey
15 December 2008, 15:18
Dit is nu precies het absurde aan die hele flauwek(e)ul(en) - hoe kan in een Vlaamse gemeente met 80% francofonen op een democratische manier een Vlaamse burgemeester worden verkozen, dit geloofd toch geen mens, dat die dan moeten tweetalig zijn wil ik aannemen maar dit zijn ze dan ook - zeker weten.


Het is niet absurd hoor, als je in Vlaanderen komt wonen (wat die franstaligen dus deden), hoor je je evengoed aan de wet te houden. Je mag niet vergeten dat Vlaanderen lange tijd onderdrukt is geweest door de franstalige gemeenschap. In het Antwerpse zijn er gemeenten waar een groot deel van de bevolking de Islam aanhangt. Daar zetten ze toch ook geen iman aan het hoofd, die weigert nederlands te spreken. Ze mogen daar in die facilteitsgemeenten wel tweetalig zijn in theorie, in de praktijk weigeren ze gewoon botweg de officiële taal te spreken. Das toch een pure provocatie? Moet je dat maar zo maar over je heen laten gaan?


Uw argumentatie om België te splitsen, houdt dus ook geen steek?

Het idee om Antwerpen aan Wallonië te geven ter compensatie voor Brussel is compleet absurd! :crazy: Helaas is het idee om België te splitsen even absurd.

Euh,...jawel hoor. De belangrijkste zijn natuurlijk de geldstromen en de verschillende behoeften en noden van de bevolkingsgroepen. En den Albert met zijn familie....:evil:


Wees eerlijk, moest u als Vlaming kunnen sjoemelen met de Waal zijn geld, zou u het laten?

Absoluut niet, ze hebben al genoeg gekregen!!!!! :rofl:



Ik kan Dopey hier ook volledig volgen dat het niet meer als logisch is dat een Vlaamse gemeente/stad een Vlaamse burgemeester heeft en een Waalse regio dus ook een Waalse burgemeester.
Als je als ééntalige inwoner een onderhoud met uw burgemeester hebt, dan lijkt het me ongepast dat daar een tolk zou moeten bijzijn, want het is nog niet zo zeker dat die burgemeesters wel, in fatsoenlijke mate, tweetalig zijn hé.
:good: Begon me al heel alleen te voelen :lol::D

woepi
15 December 2008, 15:32
Mijn bescheiden mening, doek alle gewesten op, hebben we maar 1 regering, sparen we massa's geld uit alleen al aan wedden van ministers amtenaren enz..., gebouwen, papier werk enz ......... En geen zever meer over wat we zijn Walen Brusselaars Vlaming Duitstalige maar mensen met één land en met minder schulden ( hoop, hoop) en minder belastingen. :p

PS Zolang de toestand is wat ze nu is, met deze besluiten vind ik dat Dopey gelijk heeft. Wet is wet.

Jule
16 December 2008, 01:26
Wat heeft Parijs hier nu weer mee te maken?? :eek:
Daar spreken ze allemaal dezelfde taal en bijgevolg zullen ze elkander waarschijnlijk wel beter begrijpen dan in dit apenlandje :damn:.Er zijn ook grote mentaliteitsverschillen in Parijs? Of dacht u dat de overwegend Afrikaanse jongeren auto's in brand staken om hun tenen te warmen? Bijgevolg kan u evengoed Parijs gaan opsplitsen. Het is even absurd?

Het is niet absurd hoor, als je in Vlaanderen komt wonen (wat die franstaligen dus deden), hoor je je evengoed aan de wet te houden. Je mag niet vergeten dat Vlaanderen lange tijd onderdrukt is geweest door de franstalige gemeenschap. In het Antwerpse zijn er gemeenten waar een groot deel van de bevolking de Islam aanhangt. Daar zetten ze toch ook geen iman aan het hoofd, die weigert nederlands te spreken. Ze mogen daar in die facilteitsgemeenten wel tweetalig zijn in theorie, in de praktijk weigeren ze gewoon botweg de officiële taal te spreken. Das toch een pure provocatie? Moet je dat maar zo maar over je heen laten gaan?Moest u die stomme grijns van uw gezicht halen wanneer een franstalige probeert Nederlands te spreken, het zou voor de franstalige reeds een stuk aangenamer zijn? Wanneer u een poging doet om Frans te praten, kijkt men u toch ook ernstig aan? Men zal zelfs proberen om uw kennis van het Frans op te krikken. Op dit gebied is er een groot mentaliteitsverschil tussen Walen en Vlamingen?

Euh,...jawel hoor. De belangrijkste zijn natuurlijk de geldstromen en de verschillende behoeften en noden van de bevolkingsgroepen. En den Albert met zijn familie....:evil:En eens Vlaanderen autonoom, zal u dan niet vinden dat Antwerpen teveel geld verslind? Dus moet Antwerpen ook maar autonoom worden?

compuchrisje
16 December 2008, 02:14
Is het nog logica als binnen de evolutie (al of niet gedwongen) tot een eengemaakt Europa, bij sommigen hier toch nog de nieiging hebben om apart te gaan wonen? Absurditeit is de tweede naam van politiek, de eerste kent iedereen al.
Ik weet één ding zeker, de zogenaamde heisa tussen walen en vlamingen is opgeklopte boel. Bij mijn halve trouwboek is 80 % van de werknemers waals of frans, enkelen hiervan noord afrikaans (het woord M gebruik ik hier best niet) en nog enkele Turken. En weet je welke problemen dat geeft? Vreemd genoeg, geen enkel, ze maken zelfs veel plezier met mekaar!
Als onze beide kandidaat presidenten nu uitgepalaverd zijn, mag dit topic dan dicht asjeblief?

Obsessed
16 December 2008, 12:07
Als onze beide kandidaat presidenten nu uitgepalaverd zijn, mag dit topic dan dicht asjeblief?
We laten ze nog elk één zegje doen alvorens af te sluiten ;)

Dopey
20 December 2008, 23:01
Hij wacht op mij hé .......lol Here goes.....:D


Er zijn ook grote mentaliteitsverschillen in Parijs? Of dacht u dat de overwegend Afrikaanse jongeren auto's in brand staken om hun tenen te warmen? Bijgevolg kan u evengoed Parijs gaan opsplitsen. Het is even absurd?

Beste Jule, met alle goede wil van de wereld (het is tenslotte al bijna kerstmis), maar ik zie echt geen verband tss Parijs en Antwerpen :frown:;).


Moest u die stomme grijns van uw gezicht halen wanneer een franstalige probeert Nederlands te spreken, het zou voor de franstalige reeds een stuk aangenamer zijn? Wanneer u een poging doet om Frans te praten, kijkt men u toch ook ernstig aan? Men zal zelfs proberen om uw kennis van het Frans op te krikken. Op dit gebied is er een groot mentaliteitsverschil tussen Walen en Vlamingen?


Ik lag nooit met mensen die hun best doen om nederlands te spreken. Mss reageer jij zo, maar das mss iets om int midden te laten...


En eens Vlaanderen autonoom, zal u dan niet vinden dat Antwerpen teveel geld verslind? Dus moet Antwerpen ook maar autonoom worden?
Je vergelijkt alweer appelen met peren hé, ik moet zeggen, je bent er vrij straf in. Laat Antwerpen maar wat het is, we zullen een nieuwe hoofdstad nodig hebben in onze republiek, niet? :D


Gezien de laatste nieuwe politieke ontwikkelingen ( premier die over de schreef gaat, magistraten die mekaar bedreigen, regering die uiteindelijk valt...) zal de hele zaak nu wel vakkundig in de doofpot worden gestopt.

berger
21 December 2008, 13:42
Het eigenaardige aan zulke discussies is
1. dat ze nooit ergens toe leiden, dus compleet zinloos en absurd zijn.
2. dat de deelnemers 100 % overtuigd zijn van hun groot gelijk, geen morzel grond zullen we afstaan.
3. dat de rijken het steeds moeilijk hebben om solidair te zijn, ikke ikke ikke en de rest kan stikken.

Zalig Kerstfeest en Gelukkig Nieuwjaar!

Merel
22 December 2008, 00:07
Brussel :
Europese hoofdstad, à la Washington DC. Gefinancierd door alle Europese staten.
toch op zijn minst voor alle politiekosten en de "Europese" gebouwen en saneringen.
Liefst statuten zeer paradijselijk inzake fiscaliteit. Par ici la monnaie.

Het Paleis:
Opvangcentrum voor asielzoekers. Ze houden er toch zielsveel van multiculturele toestanden. Een droom wordt dan werkelijkheid.

Vlaanderen:
Onafhankelijke deelstaat


La Wallonie :
- Onwaarschijnlijk : Deelstaat van België
- Beter realiseerbaar : aansluiting bij Frankrijk. Enig alternatief dat ze zelf zouden kunnen willen of aanvaarden.
Préfet du Département La Wallonie : Rudy Demotte


Oostkanton Eupen-Malmédy :
- Ofwel onafhankelijke deelstaat,
- Ofwel .... koningrijk België ?
Het huidig vorstenhuis kent (misschien) nog een héél klein beetje Duits ?
In die familie zouden ze alleszins veel minder inkomen krijgen maar in compensatie ook veel minder kopzorgen.



Zo simpel is het. Geen gezeur meer.

Wat voor Zwitserland, én voor de VS n, én voor de Bundesrepublik
gewoon doodnormaal wordt gevonden, zou voor onze streken dan totaal onaanvaardbaar of abnormaal zijn ?

Als er nog een legertje en de spoorwegen gemeenschappelijk blijven zal iedereen tevreden zijn.

Of gaan we nog ons nog verder laten "strikken" door politici die het anders willen ?

Merel
22 December 2008, 00:34
Het eigenaardige aan zulke discussies is
1. dat ze nooit ergens toe leiden, dus compleet zinloos en absurd zijn.
.../... Beste berger, ik weet niet in welke streek je woont maar ik kan je vezekeren dat Vlamingen het dagdagelijks in bepaalde gemeenten erg te verduren hebben en dat goede wil van slechts één enkele kant wil komen.

Gevoelens zullen altijd meespelen in discussies. Voor mijn part denk ik dat het niet zo zinloos is dat mensen hun frustraties kunnen uiten in een beschaafde manier.

Als er nergens nog discussie is ... dan zal het maar eerst nergens toe leiden. Hierin zijn onze Belgische "diplomaten" dan ook het slechtste voorbeeld van, op enkele zeldzame uitzonderingen na.

Ik hoorde vandaag nog iemand op TV zeggen " People get the governments they deserve " Gepaster kon die uitspraak niet zijn , vandaag zeker !

Als "discussies" (het woord op zich klinkt al verkeerd !) op dit forum zinloos worden dan moet een moderator ze maar afsluiten. En anders , leve de vrije meningsuiting zou ik zeggen, zelfs als die geen aarde aan de dijk brengt.