Volledige versie bekijken : IP adres



theo2602
28 November 2008, 10:23
Als ik naar IP adres zoek, krijg ik steeds als antwoord dat dit het adres is van een gebruiker. Wanneer ik nu in STATCOUNTER de laatste bezoekers opvraag staat daar ook een IP adres bij. Nu mijn vraag: hoe komt het dat dit IP adres veranderd voor dezelfde gebruiker? Ik deed de test door iedere dag zelf op mijn website te gaan en telkens kreeg de bezoeker (ik dus) een ander IP adres. Is dat dan 'veranderlijk'?

Dopey
28 November 2008, 11:05
Ip adressen worden altijd maar tijdelijk toegekent. Er dreigt nu al een tekort aan IPv4 adressen, de opvolger (IPv6) zou dit probleem moeten oplossen, voorlopig toch. Als je in je dos venster het commando ipconfig /all intypt, kan je zien wanneer je je IP hebt gekregen en wanneer het verloopt
http://img241.imageshack.us/img241/854/easycapture2dw5.png

frozenmermaid
28 November 2008, 11:42
dit is erg handig als je gebanned bent van een forum hoor, na een tijd heb je toch een ander adres, hihihi

jellabi
28 November 2008, 12:50
nee dat dan weer niet frozen, want ze kunnen ook ip ranges bannen en dan kun je dr gewoon nooit niet op ;) jammer dus ;)

frozenmermaid
28 November 2008, 15:49
jamaar, de meesten kennen dat niet hoor.
Enfin, als ik een ban heb ga ik wel undercover spionneren hahahah

theo2602
28 November 2008, 15:53
Op mijn eigenlijke vraag; Hoe ko;t het dat als ik 5 dagen achter elkaar op mijn website ga ik met Statcounter 5 verschillende IP adressen heb

Kokki
28 November 2008, 17:08
Telkens je modem de verbinding met het internet verbreekt wordt zijn IP-adres terug vrijgegeven. Wil je opnieuw verbinding maken, dan vraagt je modem een nieuw adres aan. Er is veel kans dat dit een ander gaat zijn.
Er zijn nu ook internetabo's waar je een vast IP-adres kan krijgen, maar meestal betaal je hier meer voor.

Daytona
28 November 2008, 20:36
Ik heb soms tot 3 maand het zelfde ip zal afhankelijk zijn van provider denk ik.
Zolang ik mijn router en telenet modem niet zonder stroom zet blijf het zelfde ip behouden
Even zonder stroom is dan nog geen garantie dat ik een ander ip heb.

Ook makkelijk om uw ip te weten is http://www.mijnipadres.be/

theo2602
29 November 2008, 11:39
Ik deed die test enkele dagen geleden en inderdaad het resultaat nu is een adres dat op de 4 eerste cijfers na veranderd is.

Dopey
29 November 2008, 13:16
Ah ja,.....wij liegen hier niet hoor ;):lol: