Volledige versie bekijken : Fotos op DVD



papypc
28 November 2008, 15:38
Dag allemaal,
gebruik tot nu toe Ulead DVD Movie Factory 3SE. Was voor mij voldoende om kleine VCDs aan te maken met fotos (.jpg), wat klank en een klein menu. Wil nu een groter aantal fotos op DVD gaan zetten, met dezelfde functies, MAAR progje is beperkt tot 99 fotos :wall:
Wie kan mij een goed alternatief aanraden (XP Pro SP3), liefst even gebruiksvriendelijk !

g_man
28 November 2008, 17:18
Gaat het met Windows movie maker niet?

papypc
28 November 2008, 20:05
Ja, G_MAN, kan met Win movie maker, MAAR mis 1 belangrijke optie : "buttons" om rechtstreeks naar een bepaald deel van de DVD te gaan. Deze bevat meerdere onderwerpen, en ik wil de gebruiker de keuze laten selectief bepaalde onderwerpen te bekijken. Maar misschien heb ik iets gemist in de bestaande functies ?

Merel
28 November 2008, 21:12
Ben daar volledig leek in, maar ben nu bezig de verschillende softwares aan het binnenhalen ter vergelijking. Vandaag deze pagina bezocht met enkele downloads van proefversies van enkele progs bij Magix.
http://www.magix.com/us/photo-graphic/

Merel
28 November 2008, 22:25
Magix Digital Fotomaker 2008 (Trial)
------------------------------------
Persoonlijke beoordeling (subjectief oordeel uiteraard) Ik vind het maar niks
De installatie duurt lang en doet hopen op een krachtig programma.
Bij het eerste gebruik had het programma reeds een fout na enkele minuten en moest door Windows worden afgesloten. Wat trouwens niet eens gebeurde (dit programma antwoordt niet meer)

Na opnieuw het prog te hebben herstart heb ik beetje zitten zoeken hoe men foto's moet binnenhalen. Eens dat foto's zijn binnengehaald (slepen is gesukkel) naar het programma, ziet men in het werkvenster een soort veredeld explorer waarbij fotos worden getoond. Men weet dan niet al te goed of men nu op de originele foto's
werkt van de harde schijf, of op een binnengehaalde copie.

Ik zie heel weinig verdere mogelijkheden. Het enige wat mij beviel is de grafische presentatie en zeer goede weergave van de foto's.

Heb het meteen uninstalled. Onbekend is onbemind, akkoord ; maar het moet ook meteen "klikken" en het klikte voor mij niet genoeg om verder hiermede te werken.

Een un-installer is er niet eens bij , maar wel de optie "kopen" , in het Windows startprogramma-menu.

Bij de lijst geïnstalleerde programma's mag U zich verwachten aan niet één maar drie programma's die U zal moeten un-instlleren. Allen nogal fors in omvang. Dus als het U wat zegt kan U eventueel wat dieper uitspitten, met meer geduld dan ik er voor over had.

Jule
29 November 2008, 00:46
Ikzelf gebruik daarvoor Pinnacle studio. (Deze is wel betalend.) Het programma laat veel toe, maar het is wel wennen in gebruik. Een mooi dvd-tje samenstellen waar ik foto's afwissel met filmpjes, of zelfs het scherm op aparte wijze indeel om beide tegelijker tijd te doen, krijg ik niet gedaan in één dag. Het pc-tje moet trouwens ook al iets kunnen om gemakkelijk te kunnen werken. Maar ik ben wel tevreden over de mogelijkheden. Ook qua menu indeling. :good:

Baloeke
30 November 2008, 00:19
Videospin, ook van Pinnacle is de gratis versie. Deze kan je vinden tussen onze downloads (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=626)