Volledige versie bekijken : Pc herstart na afsluiten



Silverwing
29 November 2008, 10:08
Een pc thuis die volledig up to date is met xp start telkens terug op na het afsluiten.
Het afsluiten verloopt volledig normaal maar eens het scherm zwart start de pc gewoon opnieuw,zonder dat er enige foutmelding verschijnt.
Geen virrussen of andere troep aanwezig!
Hoe kan ik dit oplossen?

peenif
29 November 2008, 10:39
Misschien heeft er zich een systeemfout voorgedaan en staat 'terug opstarten na systeemfout' bij U aangevinkt.
Rechts klik op 'mijn computer > eigenschappen > geavanceerd > opstart- en herstelinstellingen > instellingen - daar onder systeemfouten het vinkje weghalen voor 'de computer automatisch terug opstarten. Mogelijks doet die het dan niet meer.

frozenmermaid
29 November 2008, 11:34
Ik heb dat ook vaak, bij mij gebeurt het als ik een lamp uit of aan doe, mijn gsm pak die op bureau ligt, of mijn fototoestel.
Mijn pc zit nu ingeplugd in stopcontact met schakelaar, dus nadat die volledig afgesloten is, zet ik de stroom af.

Ik heb het nagekeken, maar het staat niet aangevinkt. Nu is mijn pc onlangs terug geïnstalleerd en ik heb het (hout vasthouden) niet meer gehad, dus wellicht was het vroeger wél aangevinkt

Silverwing
29 November 2008, 22:45
Misschien heeft er zich een systeemfout voorgedaan en staat 'terug opstarten na systeemfout' bij U aangevinkt.
Rechts klik op 'mijn computer > eigenschappen > geavanceerd > opstart- en herstelinstellingen > instellingen - daar onder systeemfouten het vinkje weghalen voor 'de computer automatisch terug opstarten. Mogelijks doet die het dan niet meer.

Het is hiermee idd opgelost,bedankt!
Mag een slotje op.