Volledige versie bekijken : Volledige Pc BackUp



italianboy
29 November 2008, 14:35
Hey Iedereen

Ik zou graag een VOLLEDIGE Backup maken van men Pc

Met ALLE Instellingen en alles dus alle bestanden , Software , ....

En die zou ek dan graag op men Externe Hd zetten

Weet iemand hoe dit moet of kan ?

Groeten ItalianBoy

berger
29 November 2008, 17:03
Iedereen gaat nu zeggen dat het volstaat om een image te maken van uw harde schijf en om die image op uw externe harde schijf te zetten. Daarvoor zijn er (gratis) programma's. Maar dan heb je de toestand op één bepaald moment. Als je ondertussen ook nog nieuwe programma's en nieuwe data (muziek, foto's, documenten, .....) op uw PC zet staan die natuurlijk niet op die image. Dan zou je een differentiële backup moet maken. Je gaat toch niet alle dagen een image maken, dat kost wat tijd.
En in geval van catastrofe moet je ook nog weten hoe dat allemaal terug op uw PC te krijgen.
Het moelijkste probleem is eigenlijk te weten wat je juist wilt.

italianboy
29 November 2008, 18:37
Iedereen gaat nu zeggen dat het volstaat om een image te maken van uw harde schijf en om die image op uw externe harde schijf te zetten. Daarvoor zijn er (gratis) programma's. Maar dan heb je de toestand op één bepaald moment. Als je ondertussen ook nog nieuwe programma's en nieuwe data (muziek, foto's, documenten, .....) op uw PC zet staan die natuurlijk niet op die image. Dan zou je een differentiële backup moet maken. Je gaat toch niet alle dagen een image maken, dat kost wat tijd.
En in geval van catastrofe moet je ook nog weten hoe dat allemaal terug op uw PC te krijgen.
Het moelijkste probleem is eigenlijk te weten wat je juist wilt.

Euhh :S

Kwil gwn een backup van alles BEHALVE 1 Map

En hoe kan ik die backup dan instaleren op bv een nieuwe pc ?

Ib ;)

berger
29 November 2008, 20:23
Nu wordt het alleen maar wat moeilijker : alles behalve één map.

Zo zie ik het maken van een backup, maar dit dokument (http://users.skynet.be/freeware/Backup.html) is al vrij oud.

Kijk ook eens op het forum naar een dokument over het maken van een image door compuchrisje (http://www.minatica.be/member.php?u=657)