Volledige versie bekijken : Japan ontwikkelt kankerdodend middel



Dopey
29 November 2008, 18:45
Japanse artsen hebben samen met Amerikaanse wetenschappers een middel uitgevonden dat in de proeffase volledig kankerdodend is bij enkele varianten van de ziekte. De uitvinding zou baanbrekend kunnen worden.
Tot nu toe konden de artsen in de proeffase prostaat-, borst-, en darmkanker honderd procent doden. Het middel werd voorlopig nog maar gebruikt bij een kleine groep van testpatiƫnten. Als dezelfde resultaten zich aandienen bij een groter testpubliek, kunnen we spreken van een historische uitvinding.
De resultaten van het Japans-Amerikaanse onderzoek werden gepubliceerd in het 'International Journal of Cancer'.
bron:GvA

Als de testen met dit medicijn even goed blijven uitdraaien als op de eerste testpersonen, heeft de mens alweer een "killer" van formaat getemd. Hopelijk is de impact op het lichaam niet zo drastisch als een chemo of bestraling. Gezond heel oud worden, gaat het dan toch mogelijk worden? :)

Niels
29 November 2008, 20:14
medische uitvinding van de eeuw dan :)

Obsessed
29 November 2008, 20:46
Eerst zien .... :damn:

compuchrisje
29 November 2008, 23:09
... en daarna of het ook nog betaalbaar zal zijn voor de gewone mens. Maar als het echt zo revolutionair zal zijn, zal er veel mensen veel extra leed bespaard worden. Behalve de maanden chemo, misselijkheid, aftakeling, kaalheid met daarna operatie en bestraling, ook nog de onzekerheid voor een heropstoot. Als dit middel echt werkt, zal zelfs de ziekteverzekering opgelucht kunnen ademen.

Merel
30 November 2008, 00:43
... en daarna of het ook nog betaalbaar zal zijn voor de gewone mens. Maar als het echt zo revolutionair zal zijn, zal er veel mensen veel extra leed bespaard worden. Behalve de maanden chemo, misselijkheid, aftakeling, kaalheid met daarna operatie en bestraling, ook nog de onzekerheid voor een heropstoot. Als dit middel echt werkt, zal zelfs de ziekteverzekering opgelucht kunnen ademen.Maar ook (vooral dan) ... de patiƫnten zelf !

Er moeten helaas nog veel voorafgaande proeven worden gemaakt en de medicatie is zeker niet voor morgen. Op het TV-joernaal werd gezegd dat nog geen proeven op mensen werden getest. Wat is het nu ?

frozenmermaid
30 November 2008, 00:47
nu, als ik kanker had, mochten ze het onmiddellijk op mij testen.
Dit zou schitterend zijn als het echt werkt (en waarom niet eigenlijk?)
Mijn moeder heeft borstkanker gehad, mijn vader is overleden aan kanker en mijn zus heeft een hysterectomie gehad, ik ben dus risicogeval en geloof mij, dat is geen fijne gedachte