Volledige versie bekijken : beginner



Red Wodka
1 December 2008, 23:20
ik ben nog niet zolang bezig met het maken van website
ik heb er hier eentje gemaakt voor een visclubje die we volgend jaar gaan beginnen. http://www.fishmatesforfun.be/defunvissers/
Ik had graag eens jullie mening gehad
Alle tips zijn ook nog welkom
Ik vind het persoonlijk al redelijk maar vind mijn kleuren niet zo ok
ben niet zo goed in combineren van kleuren dus wie nog sugesties of tips en zo heeft laat ze maar komen hoor
kan nog heel veel leren

compuchrisje
2 December 2008, 00:02
Ik ben ook nog een beginner, maar dan toch al wat in verder stadium. En een mens blijft zoeken he. Totnogtoe lijkt het mooi in mekaar te zitten, precieus werkje toch, alhoewel kenners er altijd wel iets fout in zullen zien.
Maar ik kan je wel helpen met je kleurenprobleem (http://wellstyled.com/tools/colorscheme2/index-en.html). Klik even op alle mogelijkheden om te zien wat er tevoorschijn komt. Daarna de nummers van de kleuren noteren. Succes verder, ook bij het vissen natuurlijk (y)

Jaaanskeh
2 December 2008, 02:48
Op zich ziet het er nog wel redelijk ok uit qua code, de kleurencombinatie vind ik ietsje minder maar dat is ook nog wat zoeken in het begin. Ik kon de slaap niet goed vatten en heb men eigen ideetje eens snel uitgewerkt, misschien haal je hier wel ideetjes uit ;)
Succes (je bent op de goede weg, ik hoop je hiermee een duwtje te geven) :)

http://img111.imageshack.us/img111/4803/funvisserslm1.jpg

Breskuz
2 December 2008, 19:09
ik vind geen foutjes ;)
goed zo
de kleuren vallen toch wel mee vind ik :)
maar mischien plast blauw beter met het onderwerp ....

Pjj
2 December 2008, 19:29
Best mooi. Wel is de lichtkrant bovenaan redelijk overbodig.
De opbouw - het technische aspect dus - zit wel redelijk goed. Een ul als menu, header-gebruik (h2, h3) en divs. Bij het reglement kan ipv de 1., 2., 3. een ol gebruikt worden, deze cijfers worden dan automatisch geplaatst.
Ook zou ik de tekst niet centreren maar links uitlijnen, in een ander lettertype zetten (bv. Arial, Tahoma of Verdana) en ook in het wit (dit kan je proberen, is te zien hoe het uitvalt.)
Wel jammer is het dat je frames gebruikt (zo lijkt het toch). Frames zijn niet goed om in de zoekmachines opgenomen te worden.


Qua kleur kan je hier eens kijken: http://kuler.adobe.com/

Red Wodka
2 December 2008, 21:24
bedankt dat jullie eens hebben willen kijken en bedankt voor de tips

h2,h3 rn divs en zo ken ik eigenlijk nog niets van en ik gebruik iframe de andere tips zal ik zeker uitvoeren
@jaanskeh: amai da ziet er prachtig uit ik ga nog veel moeten leren blijkbaar ben redelijk jaloers hoor nu. Vind alleen jammer dat het een andere vistak is die afgebeeld staat dan welke we gaan beoefenen in ons clubke. Maar anders schitterend

Mochten er mensen zijn die me een hande willen toesteken of me willen helpen graag hoor.Ik wil alles wel leren maar soms is het wel heel wat zoeken voordat ik iets vind dat resultaat heeft.Mss moet ik ooit eens lessen gaan volgen of een leermeester zoeken .

Jaaanskeh
2 December 2008, 21:29
Ik wil gerust wel wat helpen hoor ;)

Red Wodka
2 December 2008, 21:55
dat zou ik wel leuk vinden
hoe kunnen we dat zo een beetje regelen ?

Jaaanskeh
2 December 2008, 22:01
Je kan beginnen met te zeggen waar je voornamelijk hulp bij nodig hebt ...

Heb je MSN? want dan stuur ik je men email wel door als je wil

Pjj
2 December 2008, 22:19
Op mijn hulp kan je ook rekenen :)

Red Wodka
2 December 2008, 22:58
wat ik nu gemaakt heb is voornamelijk in html en css heb alles opgezocht op het internet maar wil het er profesioneler laten uitzien
design wil ik veel beter hebben dat nu en wil ook html en css onder de knie krijgen en dan later van tijd van tijd mss php proberen te leren.
maar nu is mijn eerste dat ik wil ene mooi design en html en css leren
ik heb msn ik zal je en prive bericht sturen

Breskuz
3 December 2008, 14:52
ik help graag mensen :)
al moet je nu wel rekening houden met de exames :p

Red Wodka
3 December 2008, 22:08
bedankt dat jullie allemaal willen helpen
doet deugt dat er nog zulke mensen zijn
wie ook mijn msn wil laat gerust iets weten is mss gemakkelijker voor uitleg te geven
alle hulp is welkom

Red Wodka
19 December 2008, 22:52
heb ondertussen al wat hulp gekregen alvast mijn dank
wat vinden jullie nu van de site
http://www.fishmatesforfun.be/defunvissers/

Gertjeeuuhh
20 December 2008, 11:35
Ik vind de site nog nie mis :D
het is een mooie, maar één nadeel vind ik toch dat de menuitems niet zo goed leesbaar zijn (althans bij mij toch). Je hebt hetzelfde lettertype gebruikt als in de header, dat lettertype uit de header is mooi, en leesbaar omdat het zo groot is maar de menu-items zijn minder leesbaar omdat het kleiner geschreven is, voor de rest wel mooie site :)

Red Wodka
31 December 2008, 11:36
Ik zou graag een ledenlijst inbrengen in mijn site
Mijn site gaat over een hengelclubje en zou graag een ledenlijst maken maar weet niet goed hoe eraan te beginnen
Moet ik het doen in html of is het beter om er eentje te maken in word of excel en die dan erop te plaatsen (als da lukt)
of hoe zouden jullie het doen ?

Pjj
31 December 2008, 13:30
Indien je over PHP en MySQL beschikt, lijkt mij een database de beste oplossing.

Red Wodka
31 December 2008, 17:14
daar beschik ik over maar ik zou aan geen kanten weten hoe ik er dan moet aan beginnen om zo'n lijstje te maken