Volledige versie bekijken : Gratis anti-virus programma



white diamond
2 December 2008, 18:37
Hey,

Ik zit zonder anti-virus programma...

Nu is mijn vraag, wat is het beste gratis anti-virus programma? en waar kan ik het downloaden??

GRTZ

Dopey
2 December 2008, 18:52
De meest bekende zijn zonder twijfel Avast-Home Edition (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=294) en onlangs nog hot in het nieuws geweest AVG-Antivirus Free Edition (http://free.avg.com/download-avg-anti-virus-free-edition). Let wel op....deze paketten bevatten doorgaans geen real-time bescherming. Je zal dus echt heel regelmatig moeten scannen. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar AVG, maar das meer een kwestie van goestingen (ik vind de interface van Avast nogal somber en depri :lol:).

white diamond
2 December 2008, 19:10
En wat zijn zoal de beste betaal antivirusprogramma's?
Ik gebruik mijn pc voor voor te gamen.

Dopey
2 December 2008, 19:26
Ik gebruik zelf AVG Internet Security 8.0.200 (net vernieuwd ;)). Ben er uiterst tevreden over, hij gebruik heel weinig systeembronnen zodat de opstart van de pc niet vertraagd, en zelfs tijdens het scannen geen vertraging van je pc. Tot hier toe heeft hij het al heel goed gedaan. Maar heb ook al horen "stoefen" over NOD32 en Panda 2009. Mss maakt je beschikbare budget ook een deel uit van je beslissing, maar das iets voor jou persoonlijk natuurlijk. Slechtere kritieken komen mij toe uit de hoek van Kaspersky en Bitdefender, maar daar kan ik me echt niet over uitspreken, aangezien ik deze nog nooit getest heb. En volgens enkele leden scoort de nieuwe Norton ook goed :good:


PS Waar mag ik nu de reclame inkomsten voor deze producten ontvangen? ;):lol::rofl:

Peter.B
2 December 2008, 20:17
ik heb NOD32.heb wel al horen vertellen dat iedere virusscanner zijn voordelen heeft en dat het beter is om af en toe ook een online scan te doen.
ook een programma installeren zoals Malwarebytes Anti-Malware
link: http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=615

Jule
3 December 2008, 00:01
Avast heb ik nog niet getest. Avira vertraagd minder mijn pc dan AVG, maar geeft wel bij iedere update een popup.
Dannyma heeft meer verstand van Panda dan ik. Ik heb er slecht mee gevaren. Dannyma gebruikt momenteel Norton 2009, dus hij kan vergelijken.
Zowel NOD32 als Norton 2009 zijn aanraders. Van beide kan u een testversie downloaden. Koop degene die u het best ligt?
Bitdefender geeft ook een testversie vrij. Als u geduld genoeg heeft om 'em te installeren ... :D :p :lol:
En ook niet vergeten; Comodo geeft een gratis totaalbeveiliging. Irritant beestje als je het mij vraagt, maar voor elk wat wils?

peenif
3 December 2008, 10:01
Ik gebruik reeds Panda Internet Security sedert 2004 en zit nu dus aan de versie 2009 en dit met O,O problemen. Goede realtime bescherming en goede firewall, audit tests met shields up e.a. zijn steeds (y).
Persoonlijk vind ik 70 euro voor één jaar diensten (wat neerkomt op +/- 20 cent/dag) niet duur.
Ik draai Windows XP SP3.

gordini
3 December 2008, 11:13
Ik gebruik sinds jaren Avast, en ik kan je geruststellen, die geeft je wel een real-time bescherming.
Je moet je wel registreren, en dan krijg je een registratiecode voor 12 maanden.
Als deze verlopen is vraag je gewoon een nieuwe aan en ben je weer vertrokken voor een jaar.
Met NOD32 heb ik ook ervaring gehad, en moet zeggen dat die ook zéér goed is, alleen is die te betalen.

Greetz Gordini

HDMI
3 December 2008, 17:46
Als je ervoor wilt betalen en een hele goeie wilt, dan is NOD32 wat voor jou, je kun ook bijvoorbeeld Norton of McAfee nemen
Wil je er niet voor betalen, dan kun je bijvoorbeeld nemen of Comodo Internet Security Free of AVG Free Edition of Avast home Edtion of Avira AntiVir Personal

salmax
26 December 2008, 02:12
ik al jaren content van panda maar nu nod32 aan het uitproberen en tot nu nog geen klagen

kreeg die nod32 nu wel en probeer deze dus maar

michael84
26 December 2008, 15:00
Ik gebruik BitDefender Totaal internet security(zwarte doos). Het is betalend. En je kan het gebruiken voor 3 pc. En gedurend 2 jaar. Daarmee kun je alles doen.(y)