Volledige versie bekijken : Grafische kaart wisselen ????????????



Klemmeke
3 December 2008, 14:55
Ik heb een pc met een grafische kaart van ATI RAdeon HD 2400, doch ik zou deze willen verwisselen met een MSI (Nivedea) NX 8600 GTS.

Hoe ga ik best te werk?
Van de MSI kaart, heb ik geen software, enkel de kaart, die ik van iemand kreeg, die ook geen software hiervan heeft.

Is het een goede keuze om de ATI te vervangen door de MSI, alleen al op grafisch gebied gezien.
En kan iemand mij stap voor stap uitleggen, hoe ik dat dan moet doen.

Hardware
Basisprocessor
Core 2 Quad Q6600 (K) 2,4 GHz (95 W)

1066-MHz bus aan de voorzijde
Socket 775

Chipset
Intel G33 Express

Moederbord

Fabrikant: Asus
Naam moederbord: IPIBL-LB
Naam HP/Compaq moederbord: Benicia-GL8E



En is het verstandig om de grafische kaart te wisselen, en is het een beter dan die er inzit?
Kan iemand me vertellen of de NvNivedea kaart, een betere is?

Klemmeke

g_man
3 December 2008, 15:09
Om welke kaarten gaat het juist? Een 8600GTS 256MB of 512MB? Een 2400 PRO, XT ?
Maar ik denk algemeen dat de 8600GTS beter scoort...maar als hij moet dienen voor videobewerking en dergelijke denk ik dat de HD2400 beter scoort. (HD acceleratie)

Hoe je dat dan best doet? Zorg dat je de driver op cd hebt of op de HDD. En dan de drivers verwijderen. PC uitzetten. Kaart verwisselen. PC opnieuw opstarten en drivers installeren. Voor die drivers, kijk hier (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=57) :) ;)

Klemmeke
3 December 2008, 15:12
de Nivedea heeft geloof ik 512mb, en de andere is een 2400HD xp
vooral bij films, vind ik de 2400 soms wat laag daarom, de vraag of de Nivedea beter is.
En hoe ga ik best te werk om de grafische kaart te wisselen?
Ik weet het zit in een sleuf of zoiets, maar moet je nog iets veranderen, als gewoon, omsteken?

Grts Klemmeke

g_man
3 December 2008, 15:27
de Nivedea heeft geloof ik 512mb, en de andere is een 2400HD xp
vooral bij films, vind ik de 2400 soms wat laag daarom, de vraag of de Nivedea beter is. Test het uit, dan weet je het :p maar de 8600GTS is beter. :)

En hoe ga ik best te werk om de grafische kaart te wisselen?
Ik weet het zit in een sleuf of zoiets, maar moet je nog iets veranderen, als gewoon, omsteken?
read ^^ post #2 ;)

Klemmeke
12 December 2008, 12:55
Beste moderators,

DIT ITEM MAG AFGESLOTEN WORDEN:good: