Volledige versie bekijken : filmbewerkings progje?



rommeke
3 December 2008, 17:23
Yups

Voor school moet ik een filmpje maken in het engels. (ik heb alvast een vriend als slachtoffer gevonden om als figurant mee te doen). Daarom ben ik dus op zoek naar een progje waar mee ik het filmpje kan bewerken (achtergrond muziek inbrengen, knippen en plakken, tekstfragments) <-- die dingen.

Alle ideetjes rond het onderwerp van het filmpje zelf zijn ook welkom. Liefst zo origineel mogelijk. Dus geen kookprogramma wat dit is al gedaan. Ik zelf had aan iets komisch gedacht.

Grtz

Zoon van Rommeke

g_man
3 December 2008, 17:40
Windows Movie Maker? Pinnacle? ... :) ;)

rommeke
3 December 2008, 20:03
is het mogelijk om bij de programma's wat meer uit leg te geven. Concreet over wat ik hier boven vermeld heb. Een kleine tut dus

Fakke_Berto
3 December 2008, 21:09
Je kan alvast eens proberen met Moviemaker. Dat zit al inbegrepen in je Windows. Je hoeft dus niets te downen. Je vindt hem onder bureauaccesoires --> Windows Moviemaker. Tuts vindt je overal wel. Kijk even bij help in Moviemaker.
Eén opmerking wil ik wel maken over Moviemaker. Hij is niet erg stabiel dus sla je werk op tijd op.

Baloeke
4 December 2008, 23:29
Van de makers van Pinnacle is ook een gratis programma te verkrijgen, Videospin (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=626), die te vinden is bij onze downloads. Daar tref je ook een link aan met de handleiding, die in het Nederlands is.

rommeke
17 December 2008, 18:53
Beste hartelijk bedankt voor deze informatie

@ Baloeke is het mogelijk om met Videospin muziek, tekst en eventueel extra effecten bij te voegen zoals een brand of zo aangezien ik graag een speciaal einde zou willen hebben.

Ik heb al veel goed gehoord Pinancle zij zijn vooral bekend voor hun gebruiksvriendelijkheid.

sorry voor de wat late reactie maar ik ben nogal bezig geweest voor school en me sociale leven. Ik wil eerst de planning wat afwerken voordat ik een concretere vragen ging stellen.

Mvg

Rommeke

Baloeke
25 December 2008, 22:12
Ben hier ook terug met een late reactie. Met Videospin kan men muziek, tekst en de overgang instellen. In deze link (http://www.videospin.com/du/tutorial.asp) kan je aan de hand van enkele muisklikken zien hoe het programma werkt.