Volledige versie bekijken : puzzle effects



Gilberto
3 December 2008, 22:23
ik heb de handeling "puzzle effect" gedownload van Panosfx.com en toegepast op een foto, de handeling werkt perfect, alleen lukt het me niet om enkele puzzelstukjes los te maken van het geheel, daar de lagen gekoppeld zijn en ik ze niet kan loskoppelen
op de site van panosfx.com staan nochthans afbeeldingen waar stukken los zitten van het geheel
iemand raad
alvast bedankt

monne
3 December 2008, 23:58
Ik werk met Photoshop CS3 Nederlands.
Ge klikt rechts op de koppeling van één van de lagen en vinkt aan gekoppelde lagen selecteren, je zal zien dat ze gemarkeerd worden dan klik je terug met je rechtermuisknop en vinkt aan lagen ontkoppelen.
Dat is alles.

Gilberto
4 December 2008, 22:43
bedankt voor de tip
nog een vraagje: is er veel verschil tussen CS2 en CS3
ik bedoel gebruiksvriendelijkheid, mogelijkheden, enz....

monne
5 December 2008, 00:04
Daar kan ik moeilijk op antwoorden, heb eerst Photoshop CS gehad en dan CS 3 en daar is wel een groot verschil in, CS2 zal wat tussen in zitten zeker.

peenif
5 December 2008, 09:23
bedankt voor de tip
nog een vraagje: is er veel verschil tussen CS2 en CS3
ik bedoel gebruiksvriendelijkheid, mogelijkheden, enz....

Op het eerste zicht niet, buiten de verbeterde ingebouwde Camera Raw bewerker en de verbeterde functie 'curven' met presets en een histogram in de dialoog box. Verder zijn ook alle selecteergereedschappen uitgerust met de optie 'refine edge' om de selecties te fijn tunen.
De belangrijkste verbetering is de mogelijkheid te werken met slimme objecten en slimme filters (smart objects en smart filters) die toelaten niet-destructief te werken met de mogelijkheid de aanpassingen ten allen tijde bij te werken, zonder de originele pixels te beschadigen. Google eens naar smart objects/filters, er staan voorbeelden genoeg op het internet.

monne
5 December 2008, 10:53
Ik heb me al altijd afgevraagd wat ik met die slimme filters kan doen?
Met deze heb ik de puls gekregen dit eens uit te proberen, bedankt.