Volledige versie bekijken : Maxtor



filip
4 December 2008, 22:44
Wie heeft al problemen gehad met maxtor 250 Gb Sata schijf en kan me helpen met de installatie ze is nieuw nog nooit gebruikt geweest.
En ik wil ze installeren als stand alone dus konflikt met een 2de schijf is uitgesloten.( heb al vanalles geprobeert master slave of niks , niets werkt )
Als ik boot via windows cd gaat alles goed tot als hij de HD gaat onderzoeken dan gaat de installatie niet meer verder.
Mijn pc is een Medion ( zie profiel )
Als ik boot via partition magic krijg ik melding dat er een disk manager gededecteerd is op drive 0 maar dat de diskmanager niet werkt ik moet dan zonder cd rebooten en op space drukken tot ik melding krijg dat ik de cd moet plaatsen omdat hij geen besturingsysteem heeft maar dat geraakt ook vast ik ben einde raad.

Reeds bedankt ( Maxtor komt dus nooit meer in huis )

Baloeke
4 December 2008, 22:48
Wordt de harde schijf herkend in de Bios?

filip
4 December 2008, 22:51
ja in de bios ziet alle er goed uit
Ik heb nu nog eens geprobeert en de processorkoeler staat te huilen als gek
dus die zit weer vast he

g_man
4 December 2008, 22:57
Die schijf moet eerst gepartitioneerd worden... :)

Gebruik eens een opstartdiskette/cd waarop FDISK staat > primaire partitie aanmaken.

filip
4 December 2008, 23:07
IK test eens........ reeds bedankt.

Getest en nu blijkt hij daar maar 8024 MB te vinden dus de Fdiskversie die ik heb zal zo geen grote schijven ondersteunen man man man .........
Waar ga ik dat nu vinden

compuchrisje
5 December 2008, 01:08
Ubcd??

filip
5 December 2008, 13:20
Gevonden bij microsoft (http://support.microsoft.com/?kbid=263044) <- klik

When you use Fdisk.exe to partition a hard disk that is larger than 64 GB (64 gigabytes, or 68,719,476,736 bytes) in size, Fdisk does not report the correct size of the hard disk.

The size that Fdisk reports is the full size of the hard disk minus 64 GB. For example, if the physical drive is 70.3 GB (75,484,122,112 bytes) in size, Fdisk reports the drive as being 6.3 GB (6,764,579,840 bytes) in size.

Ik zou moeten de FDISK hebben die geleverd werd bij Windows Me volgens ik al gevonden heb kan die versie er wel mee om met 250 Gb < dit gaat niet

- Spel is in gang geschoten
Voor degene die dit zoals ik nog niet tegenkwamen je hebt een opstartdisk nodig van win 98 of sec edition en dan kan je hier (http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm) NewFdisk gaan halen ( deze ondersteund grote schijven ) dit met nog wat tools zoals partitionmagic .... die je denkt nodig te kunnen hebben brand je op een cd en je kan aan de slag, degene die maar 1 pc hebben thuis zou ik dit ten stelligste aanraden want als je evenveel keer bij je buren of vrienden moet gaan aanbellen zoals ik me moest verplaatsen van pc zullen het geen vrienden meer zijn geloof me.

Nu Fdisk heeft zijn werk gedaan, aanmaken van een prim partitie en nadien deze partitie actief maken.
Format c: - tijdens het formateren krijg je ook een rare mededeling....
Bezig met het formateren van 42.75,9 M. dit slaat ook nergens op voor een schijf van 250 Gb maar volgens ik gelezen heb zou dit normaal zijn omdat format ook deze waarde niet ondersteund maar het formateren is in werkelijkheid wel correct.
Maar duurt erg lang en regelmatig komt hij een cluster tegen die hij moet proberen herstellen ( en dit met een nieuwe schijf )

Na formateren ( wat uiteindelijk nog meeviel elke cluster was na herstel goed maar het duurde meer dan een uur .)
Je gaat gaan zoeken naar acronis met de probeerversie kan je een opstartcd maken waarmee je als je in het verleden een backup maakte van je c: schijf deze kan terugzetten van je oude schijf ( want bij mij was enkel de c: partitie kapot ) dit gaat erg vlug nu 2 minuten en je pc start op zoals voorheen met alle progjes er terug op .
Als alles werkt kan je kijken hoe groot de schade is op die oude c: partitie en dan eventueel de d: groter maken tot aan de zone waar je schijf niet meer beschrijfbaar is dit moet ik nu nog doen maar vooreerst zet je best al je nodige data nog in veiligheid.
Daarna kan ik eens doordrammen op die oude schijf geen gevaar meer voor dataverlies.

Bedankt aan Baloeke en zeker aan G-Man om mijn hersenen eens dooreen te schudden ik ben terug op het droge geraakt wie gaat dat gaan denken dat een nieuwe HD zo maagdelijk is dat er zelfs geen partitie opstaat.

Ook speciale dank aan Maxtor voor de bijgeleverde software die enkel draait onder windowsomgeving daar had ik een hele hoop steun aan.

Mag gesloten worden

slicky
5 December 2008, 17:38
kan een slechte HD zijn
als je nog garantie hebt zou ik ze weer binnen doen;)

filip
5 December 2008, 18:26
@slicky,
Ja uiteindelijk kon hij die fout steeds herstellen dus ja na zo lang formateren ik heb er niet echt op gelet ik schat 1 uur en half kan het volgens mij wel zijn dat hij hier en daar eens een steekje laat vallen dat hij er eens opnieuw moet overgaan.
In alle geval bedankt voor de reactie , mijn zenuwen beginnen te bedaren nu.

Mag gesloten worden.