Volledige versie bekijken : Windows XP probleem



DimitriL
5 December 2008, 21:15
Ik zit hier dus met een enorm probleem, de vriend van mijn ma vroeg mij om zijn windows XP opnieuw te installeren. Oke ik dacht kan niet moeilijk zijn gewoon CD insteken en klaar.

Nu het probleem is hij vraagt ineens om een Product Key, ik vroeg dus aan hem: ja geef mij dat doosje daar staat dat op. Nu heeft hij dat doosje niet meer en ik zette de computer terug af en hij begint gewoon terug van die Set up.

Dus ik denk dat ik heel de computer omzeep heb geholpen want hij begint daar terug bij die set-up door te vragen wat die Product Key is maar die heeft hij dus niet meer.

Is hier nog iets aan te doen?

berger
5 December 2008, 21:48
Die product key moet je natuurlijk wel hebben om windows te installeren. Staat hij nergens geplakt op de kast van de PC? Of eens alle laden doorzoeken, men gooit zoiets toch normal niet in de vuilbak. Indien je die sleutel nu absoluut niet meer hebt en indien de vriend van uw ma een legale windows had, dan zou ik het probleem uitleggen aan Microsoft Belgiƫ en ik denk dat ze dan wel zullen helpen.

DimitriL
5 December 2008, 21:51
Die product key moet je natuurlijk wel hebben om windows te installeren. Staat hij nergens geplakt op de kast van de PC? Of eens alle laden doorzoeken, men gooit zoiets toch normal niet in de vuilbak. Indien je die sleutel nu absoluut niet meer hebt en indien de vriend van uw ma een legale windows had, dan zou ik het probleem uitleggen aan Microsoft Belgiƫ en ik denk dat ze dan wel zullen helpen.

Nee, zie die persoon is ook al wat ouder ja die heeft die computer 2jaar geleden gekocht en die heeft de doosjes weggegooit dat hij erbij had gekregen alleen de CDkes had hij dus nog liggen. Maar is hij nu niks meer mee. Altijd als ik pc opnieuw opstart komt gewoon terug dat ik die moet invoeren.

Dus eigenlijk heb ik dat (om het anders te zeggen) naar de zak geholpen

Sille
5 December 2008, 22:19
DImitril,

goeieavond

heb jij zijn eigen CD gebruikt en ben je zeker dat de instalatie correct is verlopen ??. En heb je misschien geen recory CD. Ik heb een laptop met voorgeinstaleerde xp op en ik moet de recory insteken en dan lukt het wel terug hoor.

Anders stuur ik je een pm met ...

Laat iets weten

Dexter
5 December 2008, 22:20
Het is niet u fout, het is de fout van die oude man die het heeft verloren of weggesmeten. Bellen naar microsoft (belgium) kan de oplossing bieden zoals al eerder aangehaald. :)

DimitriL
5 December 2008, 22:21
Het is niet u fout, het is de fout van die oude man die het heeft verloren of weggesmeten. Bellen naar microsoft (belgium) kan de oplossing bieden zoals al eerder aangehaald. :)

Dus dan moet ik zo ies zo nog wachten tot maandag? Want in het weekend en NU zeker zullen die ni meer werken?

DimitriL
5 December 2008, 22:22
DImitril,

goeieavond

heb jij zijn eigen CD gebruikt en ben je zeker dat de instalatie correct is verlopen ??. En heb je misschien geen recory CD. Ik heb een laptop met voorgeinstaleerde xp op en ik moet de recory insteken en dan lukt het wel terug hoor.

Anders stuur ik je een pm met ...

Laat iets weten

Jep, ik heb zijn eigen CD gebruikt en een recovery CD heeft hij dus ook niet, die meneer zit hier nu al in de put dat hij al zonder pc zit :frown: en vind da eigenlijk wel erg. Maar tenslotte wou ik gewoon alles terug op orde zetten want computer werkte echt amper nog. Maar nu is dus precies alles om zeep

Sille
5 December 2008, 22:23
welke versie van xp draait hij

DimitriL
5 December 2008, 22:32
welke versie van xp draait hij

Windows XP Home Edition

DimitriL
5 December 2008, 22:49
Iemand de nummer van Microsoft voor mij dan? :$

DimitriL
5 December 2008, 23:17
Ik heb het uiteindelijk toch nog zelf gevonden, ik denk wel niet dat het een legale manier is dus zet ik het ook maar niet hier op het forum,
toch aan eidereen bedankt die me wou helpen.

Dit topic mag gesloten worden!
Moesten er dus OOIT mensen zijn met dat probleem, kom dan gerust eens af en ik help u :) Na 2uur zoeken het toch gevonden

dannyma
5 December 2008, 23:21
volgende keer voor je format doet eerst de sleutel op schrijven met dit progje .
keyfinder : http://magicaljellybean.com/keyfinder/

DimitriL
5 December 2008, 23:31
volgende keer voor je format doet eerst de sleutel op schrijven met dit progje .
keyfinder : http://magicaljellybean.com/keyfinder/


Heb ik daarna ook gevonden, zal ik ook ZEKER onthouden ;) dat je daar maar zeker van bent :)

Baloeke
5 December 2008, 23:47
Iemand de nummer van Microsoft voor mij dan? :$
Kijk eens op de site van Microsoft (http://support.microsoft.com/contactus/?ws=support?LN=nlr-be)

DimitriL
5 December 2008, 23:58
Kijk eens op de site van Microsoft (http://support.microsoft.com/contactus/?ws=support?LN=nlr-be)

Oke bedankt :) is toch al opgelost hoor ;)

Baloeke
6 December 2008, 00:44
En hoe heb je de oplossing gevonden?

Dopey
6 December 2008, 11:18
En hoe heb je de oplossing gevonden?

Blijkbaar op de "zwarte" manier ;)

DimitriL
6 December 2008, 13:06
Blijkbaar op de "zwarte" manier ;)


Eigenlijk nu ik hier zelf op de pc zit is het eigenlijk geen zwarte manier, ik dacht ik heb hier eventjes iet opgelost. Ik zit nu op die computer, wat blijkt het te zijn: een TRAIL Versie

Nu is de vraag, kan je eigenlijk voor altijd op die trailversie blijven en gewoon dat negeren dat je je moet registreren?

Ignace93
6 December 2008, 13:19
Nog nooit van die trialversie gehoord, waarschijnlijk moet je daar wel iets aan doen jah. Vraagt ie soms naar een key ?

berger
6 December 2008, 13:20
Trial versie (http://www.encyclo.nl/begrip/trial%20versie)

Ignace93
6 December 2008, 13:23
Ik bedoelde: Wist niet dat er een Trial voor Windows bestond. :P

DimitriL
6 December 2008, 13:33
Die bestaat er dus wel, ik geraak hier nu 30 dagen op en hij vraagt alleen of ik wil registreren

Ignace93
6 December 2008, 13:36
En lukt dat ?

DimitriL
6 December 2008, 13:41
Nu kan ik daar dus toch op ja, met enkele probleempjes

Ik weet niet hoe ik van Qwerty naar Azerty moet gaan, kan iemand dat uitleggen
En ik weet niet hoe ik een Serial moet induwen

Ignace93
6 December 2008, 13:45
Configuratiescherm => Taal- en landinstellingen en daar iets met toetsenbord naar Belgisch(Punt) zetten, ik werk met Vista hier dus kan het niet gedetailleerd zeggen.
Een serial kun je ingeven: Start-Bureau-accesoires-Systeemwerkset en dan activeren. Voor de serial mag je je inbox checken.

DimitriL
6 December 2008, 13:49
Configuratiescherm => Taal- en landinstellingen en daar iets met toetsenbord naar Belgisch(Punt) zetten, ik werk met Vista hier dus kan het niet gedetailleerd zeggen.
Een serial kun je ingeven: Start-Bureau-accesoires-Systeemwerkset en dan activeren. Voor de serial mag je je inbox checken.

waar moet ik die nakijken die Serial

DimitriL
6 December 2008, 14:05
Het is opgelost voor zover ik nu kan zien :)
Allemaal al bedankt

strikerfox
6 December 2008, 14:19
eens zoeken bij google, xp serials,

DimitriL
6 December 2008, 15:07
eens zoeken bij google, xp serials,


Zie, uiteindelijk is het geluk zoals ik hier al heb horen zeggen op de "zwarte manier", ik moest simpelweg iets downloaden toen ik in die trailversie zat, internet afzetten en opnieuw opstarten en het was opgelost ;)

Ik denk dat het hier tegen de regels is om daar informatie over te geven dus vermeld ik dat ook niet hier ;)

Nogmaals aan iedereen die me toch wou proberen helpen en geholpen heeft bedankt! :bow::bow:

Klemmeke
6 December 2008, 19:53
http://goudengids.truvo.be/img/icon_phone.gif <!-- sphoneid telnr="+32 02 704 30 00" fileas="Microsoft Bussines Solutions BVBA" -->02 704 30 00

DimitriL
8 December 2008, 13:17
Dit wou ik toch zeker en vast nog eens melden :D

Ik zat gisteren nog eens beneden op de computer en ik wou de systeemeenheid er even uithalen voor te zien hoeveel USB poorten die nog heeft vanachter, nu bij het achteruit trekken van de bak komt er op het einde van die bak vanboven een sticker, en met de Product code van Windows XP Erop, ik dacht even dat ik LETTERLIJK zot werd! :D

Dus mensen, Alles eerst controleren! Ik heb weeral uit mijn fouten geleerd :p

peenif
8 December 2008, 13:41
Dus mensen, Alles eerst controleren! Ik heb weeral uit mijn fouten geleerd :p

En uw post van 3 december jongstleden... "Verschiet ervan dat er toch nog redelijk veel mensen tussen 50 - 60 zijn"

Die mensen weten dit reeds. :p:p:p:clap:

DimitriL
8 December 2008, 14:49
Waar, waarom ik daar van verschiet is eigenlijk gewoonweg zelf, men moeder is zelf al wat ouder en die kan er helemaal niet met weg, ookal ken ik veel personen van 40-45 die er helemaal niet met overweg kunnen.

Wel respect dat die mensen daar nog veel van kunnen :p maar het was de eerste keer dat ik zo iets had gelezen.

Nu heb ik het volgend probleem met deze windows XP.

Ik heb ALLES op Dutch en Belgium staan bij mijn languages settings, maar de computer blijft draaien in het engels. Wat kan ik hier aan doen? :s

compuchrisje
8 December 2008, 23:58
Dan is dat gewoon een engelse versie van XP, wist die vriend dat nog niet? En dan brengt het weinig op om je toetsenbord ook om te zetten. Is het de originele configuratie trouwens (hardware: pc, monitor, toetsenbord).

dannyma
9 December 2008, 21:35
je kan dit probleem oplossen met MUI of multi universal language en kan alleen van engels naar nederlands en kan niet omgekeerd van nederlands naar engels .

DimitriL
11 December 2008, 13:20
ALLES is origineel, en daarvoor stond deze windows xp ook in het nederlands..
Nu had ik hem dus geformateerd e, terug dezelfde windows xp erop met dezelfde code en nu kom het in het engels

Bij mijn landinstellingen en taal en dit en dat staat alles Belgie Belgisch Nederlands
Meer de XP zelf blijft in het engels staan.

dannyma
11 December 2008, 21:42
http://www.microsoft.com/globaldev/DrIntl/faqs/Locales.mspx#ELD


How to add a language collection in Windows XP?


From Start menu, select Settings then Control Panel.
Start Regional Options.
Click on Languages tab.
In Supplemental language support box, check the checkboxes of desired language collection(s) and click OK.
Additional files will be copied to your machine. You may need to provide the Windows XP CD or the network share name.
After reboot, support for new languages will become available.


dit is jou oplossing ;).

gabriel
20 December 2008, 12:15
op het forum heeft compuchrisje een prachtige uitleg neer gepoot : hoe xp herinstallen zonder data verlies .....jammer van het werk , niemand kijkt hoe je het kan doen ...... shame on you