Volledige versie bekijken : Mailen kan, surfen niet?



Dopey
7 December 2008, 13:38
Ik heb net de pc van vrienden onder handen genomen (virusjes en een onderhoudsbeurt). Zij gaan draadloos op internet (Belgacom). Hier bij mij thuis werkte alles prima. Nu krijg ik net een telefoontje dat ze niet meer op internet kan surfen. Mailen kan ze nog wel. Bij het openen van IE krijgt ze de volgende melding:

Er kan geen internetverbinding via HTTP, HTTPS of FTP worden gemaakt. Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de instellingen van de firewall op deze computer. Controleer de istellingen van de HTTP-poort(80), HTTPS-poort (443) of FTP-poort 21).
U moet mogelijk contact opnemen met uw provider of leverancier van firewallsoftware


Ik heb ze de firewall al laten afzetten, laten pingen op het loopback adres, laten pingen op de gateway....alles ok. Wat heb ik over het hoofd gezien? Het rare aan de zaak is dat ik hier thuis geen problemen had om op internet te komen, en dat ze dus wel mails kan ontvangen en versturen....

dannyma
7 December 2008, 13:42
staan alle netwerkkaarten aan mischien staat er eentje disable die net dat gebruikt om IE online te laten gaan ?
ook zal de driver die gebruikt wordt om belgacom te activeren aanwezig moeten zijn dus de vraag is dat zo ?

Dopey
7 December 2008, 13:50
Zij gebruiken enkel de draadloze verbinding. Geen kabeltjes. In de eigenschappen van de verbinding staat "verbonden met (haar naam)". Dus de verbinding is er, enkel IE vindt ze niet? Als de driver van belgacom niet aanwezig is, zou ze ook niet kunnen mailen, wel?

Dopey
7 December 2008, 14:16
Heb die pc hier net terug bij mij....internet werkt hier (wel via mijn draadloos netwerk). Raar gevalleke hoor.....

Iemand nog suggesties?

dannyma
7 December 2008, 14:27
kan zijn dat bij hun thuis hij het ip adres gebruikt dat jij daar nu thuis gebruikt en gaat natuurlijk niet werken bij hun thuis stel ik voor en ip released .

Dopey
7 December 2008, 16:21
Maar de ip adressen worden toch automatisch toegewezen als je op internet gaat? :eek:

dannyma
7 December 2008, 19:03
Maar de ip adressen worden toch automatisch toegewezen als je op internet gaat? :eek:nope is mijn ervaring want ik heb vrienden die regelmatige basis is een bezoekje brengen aan huis en dit eerst altijd moet doen voor ze toegang krijgen . de volgende keer hoeft het niet meer om dat het in het geheugen zit .

Elboulle
7 December 2008, 19:46
Van zodra je met een systeem, desktop of laptop, draadloos of met draad, connectie maakt met een gateway, (router naar het wan), krijgt die pc met behulp van dhcp (dat op de router draait) een ip en netwerk adres.
Het geval dat je daar beschrijft is volgens mij dat er een paar poorten zijn dichtgetimmerd door een firewall. Als je de router kan benaderen, moet je daar eens naar de firewall zien. Daar hij smtp wél doorlaat, en http/ftp, etc niet, moet daar ergens de fout liggen.
Kan je een poortscan doen met een andere pc? Want het is wel knap lastig als je een webbased interface hebt om de router te benaderen natuurlijk....

Succes ermee!!

compuchrisje
8 December 2008, 00:54
Mogelijk zitten de vroegere instellingen nog in de router bij hen. Een hard reset kan helpen, maar het configureren doe je toch best daar ter plaatse hoor. Eventueel eerst met kabeltje.

Dopey
8 December 2008, 23:26
Het had te maken met de proxy.....ze hebben terug internet nu...Bedankt voor alle reakties :good: Mag een slotje op....:)