Volledige versie bekijken : PC blijft hangen in aanlogscherm



kurt002
7 December 2008, 23:25
Beste,

heb hier een PC staan van mn tante.
De zoon was filmpjes aan het kijken via Youtube, MSN stond open en Netlog.
PC had een panda antivirusscanner.
Plots zegt de scanner dat de scanner een virus probeert tegen te houden.
Hij zou het virus onschadelijk maken, maar de PC moest opnieuw opgestart worden.
Dit heeft hij dan ook gedaan.
Nu start de PC op, maar het aanlogscherm is in de grootste resolutie (stond zo niet ingesteld), en er kan niets geselecteerd worden.
De muis werkt niet en het toetsenbord ook niet.
Het lampje num-lock brand, maar je kan het bv niet aan of uit zetten. Ook de Caps lock enzo kan je niet aan/uit zetten.
De PC zit gewoon vast.

Ik heb de HD eruitgehaald, en in een externe behuizing geplaatst.
Deze HD gescand op virussen, er stonden er 3 op:
- I:\Documents and Settings\Jongens\Shared\neuken .mp3 - een variant van WMA/TrojanDownloader.GetCodec.gen trojan - geschoond
- K:\Jongens\Mijn documenten\LimeWire\Saved\Jetix hits 3 - Adje & Theo - Boem Is Ho, Tuut Tuut.mp3 - WMA/TrojanDownloader.GetCodec.C trojan - verwijderd
- K:\Muziek\jens Hertoge\muziek 1\Rare Recording.wma - WMA/TrojanDownloader.Wimad.D trojan - verwijderd

Deze 3 zijn dus geschoon of verwijderd.
Wel heb ik ook nog het volgende (PC bestaat uit 3 partities):
- I:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Dr Watson\user.dmp - fout (Toegang geweigerd) bij het openen [4]
- I:\System Volume Information\MountPointManagerRemoteDatabase - fout (Toegang geweigerd) bij het openen [4]
- J:\System Volume Information\MountPointManagerRemoteDatabase - fout (Toegang geweigerd) bij het openen [4]
- K:\System Volume Information\MountPointManagerRemoteDatabase - fout (Toegang geweigerd) bij het openen [4]

Daarna plaats ik de HD terug, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Kan hier nog iets aan gedaan worden?
Of is dit een volledige format?

Mvg.

Edit: zonet nog eens geprobeerd.
Dus als PC net opstart (BIOS), dan werkt mn toetsenbord, want zo ben ik reeds in het menu gekomen waar ik veilige modus kan kiezen.
Dus als ik veilige modus kies, start PC op, maar in aanlogscherm werkt mn muis EN het toetsenbord niet meer (heb al eens andere muis en toetsenbord geprobeerd, maar zonder resultaat).

Edit2: ik heb eens opgestart met Windows CD
Daar op R geklikt (reparatie of herstel)
Dan heb ik een soort DOS
Dus ik kan typen enzo dan, dus DAN werkt dat toetsenbord wel...
Kan ik via dit iets doen?

Edit3: ik heb batterijtje van moederbord al eens uitgehaald (reset BIOS), maar zonder resultaat...

kurt002
8 December 2008, 07:45
Mn excuses, maar na wat googelen heb ik toch het één het ander gevonden.
Welja, nadat ik dat dos commando kan geven heb ik gevonden dat ik het volgende moet ingeven:
chkdsk /r
Ik heb dit gedaan, echter zonder resultaat http://www.tones.be/forum/images/smiles/icon_sad.gif ...
Systeem zei wel dat hij fouten had en heeft gemaakt, maar toetsenbord en muis werken nog steeds niet eenmaal in de windows...

woepi
8 December 2008, 10:08
Edit2: ik heb eens opgestart met Windows CD
Daar op R geklikt (reparatie of herstel)
Dan heb ik een soort DOS
Dus ik kan typen enzo dan, dus DAN werkt dat toetsenbord wel...
Kan ik via dit iets doen?



http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=42

Dopey
8 December 2008, 14:01
Typ in de recovery mode eens "sfc /scannow". Nu gaat windows alle systeembestanden controleren en vervangen indien corrupt.

kurt002
8 December 2008, 19:07
Typ in de recovery mode eens "sfc /scannow". Nu gaat windows alle systeembestanden controleren en vervangen indien corrupt.

Lukt niet.
Ongeldig pad ofzo (commanda staat er niet).

sykke
9 December 2008, 14:28
Intikken zonder de aanhalingstekens: sfc /scannow

compuchrisje
9 December 2008, 23:30
Ik denk dat hier met zwaarder geschut zal moeten geschoten worden hoor, en ja, een format zou hier mss wat kunnen doen. Blijkbaar waren die filmpjes niet zo heel proper maar de malware die hierdoor meegekomen is heeft het systeem zodanig beschadigd dat de hardware niet meer reageert.
Ik hoop dat er niet teveel data op staan die ze hadden willen houden, maar ik zou er toch mijn tijd niet meer in stoppen om die te redden. De virusmelding is vermoedelijk zelfs een fake geweest, herstarten is juist wat je dan niét mag doen, want dan worden die instellingen bewaard.

kurt002
10 December 2008, 21:52
Heb een format C gedaan, en alles opnieuw.
Heb nog het één en het ander geprobeerd, maar zonder resultaat.
Nog even verder gezocht, maar niemand (op het internet) had hier een verklaring (lag dit EFFECTIEF aan dat virus, of was het gewoon pech (zoals dikwijls in de IT wereld)), laat staan een oplossing voor...

Topic mag dus van mij zelf gesloten worden.