Volledige versie bekijken : Outlook en Windows mail



Sarana
8 December 2008, 19:16
Hai,

Binnenkort heb ik een nieuwe pc met Vista x32 versie erop. Ik heb begrepen dat hierin Windows mail zit. Nu is het probleem dat ik geen Windows Office pakket er heb bijgenomen omdat ik hoop met Open office.org dat gratis programma van Sun te kunnen werken.
Maar nu blijken powerpoints hier niet full screen geopend te kunnen worden?
Of kan dat wel? Ik zie telkens een pagina vol venstertjes met elke dia in het klein erop en de uiteindelijke presentatie in een klein venster in het midden. Zou jammer zijn als dit niet full screen kon maar het is gratis en dat zal de reden zijn zeker?

Ik kan wel ook geen foto's uit bijlagen meer zien in mijn Outlook Express die nog onder XP draait. Krijg telkens een wit venster met een rood kruisje erin. Moet je daarvoor ook office hebben? Of wat moet je daarvoor instellen. Zal waarschijnlijk net hetzelfde moeten instellen in die Windows mail want lijkt heel sterk op Outlook Express.
Vroeger heb ik er een office van iemand anders opgezet. Werkte niet helemaal volledig maar voldoende voor wat ik gebruik.:shy:
Heb die verkeerd gebackupt: met copy en paste en ben erop uitgekomen dat ik enkel een snelkoppeling heb gebackupt en dus niet het prog zelf! Heb ik ook voor met mijn adresboek van Outlook. Moest blijkbaar via "exporteren" gebackupt worden. Maar voor die is het geen ramp want had alle adressen opgeschreven dus ik heb ze nog.

Jule
8 December 2008, 22:21
U kan powerpointviewer gratis downloaden vanop de microsoft website. Daarna dient u nog enkel in te stellen dat *.pps dient geopent te worden met deze. Ik gebruik 'em zelfs onder Linux.

Sarana
8 December 2008, 23:39
Is dat die powerpointviewer 2003? Die is niet vista compatibel:frown:

compuchrisje
8 December 2008, 23:42
Powerpoint viewer 2007, Sarana, die neemt ook oudere office uitvoeringen aan. En ja, Windows Live Mail is dus de nieuwe Outlook Express. Alleen moet ik zelf nog uitvissen hoe je alle aanpassingen kan overbrengen, mss door op je oude pc de functie Bestanden en instellingen overzetten? Staat tussen de tutorials ;).

Sarana
10 December 2008, 20:08
Die tutorials zijn hier echt goud waard. Bedankt compuchrisje!;)
Ga dat eens uitzoeken.

berger
10 December 2008, 20:15
Om in OpenOffice Impress een full screen beeld te hebben volstaat het uw presentatie te openen en dan klikken op "Presentatie", "Presentatie". Of gewoon F5 drukken.

Sarana
11 December 2008, 00:11
Dan lukt het toch in Open Office!
Heel erg bedankt voor die tip:bow:

gabriel
15 December 2008, 16:57
een bestandje dat je laat werken met andere mails , probeer het even
http://www.eolsoft.com/freeware/winmail_opener/