Volledige versie bekijken : Toetsenbord



Bongers
10 December 2008, 18:35
Hallo heren / dames,

Onlangs ben ik zo slim geweest om icetea op mijn toetsenbord te laten vallen... Nu gaan een aantal toetsen een stuk stroever als je ze probeert in te toetsen. Mijn vraag is: hoe kan ik dit het beste schoon gaan maken? Ik lees wel dingen over alle toetsen eraf halen en dergelijke, maar ik wil liever eerst advies van een deskundige.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Rob Bongers

berger
10 December 2008, 20:29
Ik drink geen icetea, dus niet echt een deskundige. Maar ik zou eerst proberen met een busje perslucht, dat kost een 8-tal euro.

Elboulle
10 December 2008, 23:49
Nope, als ik dat zo lees, zit er niets anders op dan je toetsenbord te lijf te gaan met een schroevedraaier toetsen los te prutsen en al je toetsjes, één voor één af te kuisen...Hopelijk lukt het daarmee.

compuchrisje
11 December 2008, 00:04
Ik vrees ervoor. Losschroeven mag je altijd, maar je zal een printplaat vinden waar de icetea zijn werk al zal gedaan hebben thv de contactjes. Die plaat bestaat uit verschillende lagen folie waar de contactjes tussen zitten, die zijn van metaal (koper of zoiets?) en kunnen dus ook roesten. De schade kan dus wel blijvend zijn.
Is de lekkernij toch niet zover doorgesijpeld, volg je 't advies van bovenposters of kijk je even bij dit hier (http://www.minatica.be/showthread.php?t=48007).

Krikkie
11 December 2008, 00:41
Je kan proberen je toetsenbord te spoelen met water (goed drogen dus).
Als een busje perslucht al 8 € kost ben je beter af met een nieuw toetsenbord, die heb je al voor minder dan 14€...
Ik heb het ook eens voorgehad met een glas wijn...
De banen op de folie, beschreven door compuchrisje (http://www.minatica.be/member.php?u=657) waren weggeëtst, vuilbak dus.

Groetjes Krikkie

Baloeke
11 December 2008, 00:57
Ik vrees er toch ook voor. In Ice Tea zitten toch iets of wat van suikers. Deze zal een kleverig gevoel geven, en zal op een toetsenbord heel moeilijk te verwijderen zijn.