Volledige versie bekijken : kan niet in domein geraken



arjangorinsek
10 December 2008, 21:18
Ik heb thuis een server (windows server 2003) staan. Heb er 2pc opstaan met vista ultimate 64bit. 1 pc geraakt moeiteloos in het domein. Maar de 2de pc niet krijg telkens de volgende melding.

Let op: deze gegevens zijn bedoeld voor een netwerkbeheerder. Neem contact met de netwerkbeheerder op als u geen netwerkbeheerder bent. Meld bij uw netwerkbeheerder dat u deze gegevens hebt ontvangen en dat deze gegevens zijn opgeslagen in het bestand C:\Windows\debug\dcdiag.txt.
De domeinnaam home-arjan kan een NetBIOS-domeinnaam zijn. Controleer, als dit het geval is, of de domeinnaam juist bij WINS is geregistreerd.
Als u zeker weet dat de naam geen NetBIOS-domeinnaam is, kan de volgende informatie u bij het oplossen van het probleem met de DNS-configuratie helpen:
De Service Location (SRV)-bronrecord is met succes opgevraagd uit DNS voor het vinden van een Active Directory-domeincontroller voor het domein home-arjan:\r
De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.home-arjan
De volgende AD-domeincontrollers zijn in de query gevonden:
server.home-arjan
Mogelijke oorzaken van deze fout zijn:
- Host (A)-records die de naam van de AD-domeincontroller koppelen aan IP-adressen ontbreken of bevatten onjuiste adressen.
- De AD-domeincontrollers die in DNS zijn geregistreerd zijn niet met het netwerk verbonden of werken niet.
Klik op Help voor meer informatie over hoe u het probleem kunt oplossen.

Kan iemand mij hier bij helpen?
Alvast bedankt

Baloeke
10 December 2008, 23:06
Lijkt mij meer een vraag dat betrekking heeft tot netwerken en servers. Daarom deze verplaatst naar dit onderdeel