Volledige versie bekijken : Windows verwijderen na partitie



adpcp
12 December 2008, 22:33
Hallo,

Ik heb een versie van XP willen verwijderen door een schijf middels partition magic leeg te maken.

Ik heb daarna een andere versie van XP op mijn computer geinstalleerd die ook goed werkt.

Als ik echter opstart dan verschijnt steeds een keuze mogelijkheid. Kies voor de oude of kies voor de nieuwe versie.

Als ik niet snel genoeg reageer dan kiest het systeem de oude versie (die staat ook bovenaan). Vervolgens krijg ik een melding dat hal.dll. ontbreekt en dan krijg ik een zwart scherm.

Hoe krijg ik die oude versie uit mijn opstartmenu?

Merel
12 December 2008, 23:06
De partitie waar vroeger XP op stond heb je "leeg gemaakt".
Wat bedoelt U daar precies mee ? Hoe werd dat gedaan met PM ?

In de veronderstelling dat er niets meer op staat (en dat die partitie uiteraard nu nog steeds bestaat) dan moet het boot.ini bestand worden nagekeken en gecorigeerd.

Gebruikt U ook nog de BootMagic ? Dan moet deze eerst worden un-installed, zodat U daar ten minste geen last meer van hebt.


Als U Engels begrijpt, kan U best naar http://www.thpc.info/
surfen. Daar staat alles haarfijn uitgelegd, voor alle mogelijke situaties.

Dopey
14 December 2008, 18:35
Wat je ook gewoon kan doen is opstarten in recovery en het commando fixmbr invoeren en enter duwen.

Dieseltje
15 December 2008, 14:27
Op de PC had ik vroeger ook twee versies van XP staan en de "verkeerde" bovenaan. Ik dacht toch dat je de volgorde ergens kan wijzigen of allesinds de voorkeur kan aanpassen . Maar vraag me AUB niet hoe dat ging, werk al effe met Vista en geen "dubbelle XP" meer voorhanden om op te zoeken.