Volledige versie bekijken : mp3 van pc naar hifi



R3G
14 December 2008, 20:56
hoort hier mss niet thuis, maar ga het toch proberen:

ik heb op m'n pc heel wat muziek staan die ik wel eens naar m'n hifi muziekinstallatie wil sturen. Nu heb ik dit weekend de Philips np1100 netwerkspeler aangeschaft die dit draadloos zou moeten doen. Met de nadruk op "zou moeten doen" Allereerst vind ik de bediening zeer oubollig, zeg maar begin jaren '90. Toestel schakelt zichzelf meermaals uit, zelfs eenmaal na enkel uren gewoon terug aan. Maar wat vooral tegenvalt is het draadloos overbrengen via een thuisnetwerk. Dit overtreft elke verbeelding en is echt niet te beluisteren. Nochtans is het draadloos signaal perfect want laptop surft perfect op het net. Dan zou je verwachten: ok, netwerkkabel van pc naar toestel, maar nee, dit moet ook via het thuisnetwerk, lees router.
Dus een hoop kabels in huis wat niet echt de bedoeling is.
Wat me ook tegenvalt is dat je niet snel even met je pc kan swtitchen naar een ander lied, dit moet via de netwerkspeler met een eindeloos toetsendrukken en geduld tot gevolg.
Dus daarom m'n vraag: zijn er muziekliefhebbers die het toch lukt om de muziek van hun pc naar hun hifi-installatie te sturen?

alvast bedankt!

Jule
15 December 2008, 00:40
Ik gebruik daarvoor een usb-stick. Snel, gemakkelijk, aanpasbaar en geen kabeltjes? Via een netwerk? Heb ik geen flauw idee van. :shy:

Bakel
15 December 2008, 02:14
Hey,

Wat je ga moeten doen is je PC en je UPNP apparaat (universele plug and play) direct aansluiten op je netwerkspeler van Philips.
Vervolgens als u dit gedaan hebt kan u de gewenste muziek streamen van jou pc naar de netwerkspeler.
Een tijdje terug heb ik bij een kameraad dit op die manier gefixed in nog geen 10 minuten maar dan wel met de Pinnacle Showcenter 250 HD.

Succes!

R3G
15 December 2008, 20:52
bedoeling was draadloos, als het dan toch met draad moet dan kan ik hem toch beter rechtstreeks van pc naar hifi aansluiten, zonder de netwerkspeler ertussen. Of zie ik iets verkeerd?

Bakel
16 December 2008, 17:26
Hey,

Oeps te rap gelezen denk ik maar draadloos kan het zeker en vast ook hoor.
Je sluit je audio ontvanger aan op de pc en die verbind zich met jou router over het Internet dus en zend een signaal door naar jou stereoketen namelijk de Philips np1100 als u muziek met WMP11 afspeeld en gedeeld is.

Succes