Volledige versie bekijken : laptop werkt traag



dagini
15 December 2008, 16:38
Ik heb een labtop met volgende specifikaties:Intel pentR dual cpu T2330 1.6Ghz 3Gb XP pro serv pack3

En heb hierop photoshop elements 6 staan en vind dat het zeer langzaam gaat om photos te bewerken wanneer ik dit vergelijk met mijn vaste pc Pent 4 3.2Ghz 1,5 Mb en met XP home serv pack 3
de labtop staat ingesteld op beste prestaties
voor de rest vind ik dat hij normaal werkt
weet iemand raad

Dopey
16 December 2008, 20:06
Ben je dan aangesloten op netstroom, of werk je via de batterij? Heb al gemerkt dat mijn laptop (ook het energiebeheer op beste prestaties), veel sneller werkt op netstroom, dan wanneer ik gewoon op batterij werk.

frozenmermaid
16 December 2008, 21:08
misschien een laptop aanschaffen..

dagini
16 December 2008, 22:56
ik werk meestal op netstroom Dopey
en Frozenmermaid wat is uw bedoeling??

Merel
16 December 2008, 23:11
Ben je dan aangesloten op netstroom, of werk je via de batterij? Heb al gemerkt dat mijn laptop (ook het energiebeheer op beste prestaties), veel sneller werkt op netstroom, dan wanneer ik gewoon op batterij werk. "Veel" sneller ... dan moet het inderdaad wel merkbaar zijn en niet zomaar een indruk die je zou hebben opgedaan.

Dit feit had ik nog nooit eerder gelezen en komt mij dus wat verassend over. Vermits ik geen laptop bezit heb ik het nooit mogen ondervinden en mijn vraag is dan : Hoe komt dat beste collega's ? Werkt de CPU misschien zoveel sneller vanwege een iets hogere spanning op voeding dan op accu ?

Merel
16 December 2008, 23:19
Dagini,
Ik zou vermoeden dat een beeldverwerkend programma als Photoshop veel vraagt.
Misschien zijn je fotos ook zeer grote bestanden en vandaar ?
Controleer eens de systeemvereisten.

(Vraag de overplaatsing aan van je topic naar de rubriek ad hoc voor Photoshop, en er komt misschien een beter antwoord).

Dopey
17 December 2008, 09:46
en Frozenmermaid wat is uw bedoeling??

Lol, ik denk dat ze bedoelt dat een labtop iets anders is dan een laptop...;)


"Veel" sneller ... dan moet het inderdaad wel merkbaar zijn en niet zomaar een indruk die je zou hebben opgedaan.

Dit feit had ik nog nooit eerder gelezen en komt mij dus wat verassend over. Vermits ik geen laptop bezit heb ik het nooit mogen ondervinden en mijn vraag is dan : Hoe komt dat beste collega's ? Werkt de CPU misschien zoveel sneller vanwege een iets hogere spanning op voeding dan op accu ?

Sinds ik het progje Tune Up Utilties 2009 gebruik, deze heeft de energieinstellingen ook aangepast, met duidelijk resultaat, maar dus niet als ik op batterij werk.

papypc
17 December 2008, 13:37
Dagini, kijk even wat er allemaal in background draait op de laptop vs je desktop ?
Wat is de status van de swapfile op de laptop (grootte, fragmentatie) ?

dagini
17 December 2008, 17:30
ik schakel alle prog uit behalve het antivirus prog en heb ook alles gedefragmenteerd maar dat maakt geen verschil
het wisselbestand staat op aangepaste groote (min 2046 max 4092)
het bewerken van fotos gaat tergend traag

aan wie moet ik vragen om deze topic te verplaatsen naar photshop???

Merel
17 December 2008, 18:02
.../...
aan wie moet ik vragen om deze topic te verplaatsen naar photshop???De topic staat nu in rubriek Windows, wat veel wordt gelezen.
Misschien komen er meer suggesties hier.

Als het specifiek tevens het gebruik van Photoshop gaat (en dus ook de hieraan gekoppelde computer-ervaringen) kan je misschien bekomen dat er op twee paarden tegelijk wordt gespeeld en vraag je dat best aan Woepi.

De verantwoordelijken voor elke rubriek schrijft de forumregeltjes voor de rubriek (bovenaan)

peenif
17 December 2008, 19:15
Kijk eens in de voorkeursinstellingen van Elements 6.O hoeveel RAM geheugen er toegewezen wordt aan het programma - vanaf 1GB mag dit 75% zijn - indien lager 55%.

dagini
18 December 2008, 12:30
sorry mag ik vragen waar ik dit vind peenif

peenif
18 December 2008, 12:41
In het uitklapmenu van bestand of bewerken denk ik (is althans zo bij de niet elements versies).

dagini
18 December 2008, 14:54
ok peenif heb het gevonden , het stond op 55% en heb het verhogd naar 75% het gaat wat sneller maar toch nog altijd langzaam in vergelijking met mijn vaste pc waar deze instelling ook op 55% staat

peenif
18 December 2008, 15:26
Tja, dan zal het wel het verschil tussen een desk- en een laptop zijn zeker, vraag mij niet waarom.

dagini
18 December 2008, 18:54
toch bedankt voor de geboden hulp