Volledige versie bekijken : Verslag: Site van het Jaar 2008



PeterN
16 December 2008, 09:30
Maandagavond om 20 u 30 begon de bekendmaking van de winnaars voor de Site van het Jaar van het computerblad Clickx. Dit jaarlijkse evenement ging voor de 5e keer door. Locatie: NT Gent; de minatica-nerveuzen waren Nojs en Compuchrisje.

Het eerste deel van de avond speelde zich vooral af in de foyer van het theater. De goed gevulde bar met prima tappers was daar niet vreemd aan. Op géén tijd werd ieder vliegensvlug bediend van zijn gevraagde drankje. Tegelijk kon je de kleine honger stillen met mini sandwiches met diverse soorten beleg; sommigen stilden zelfs hun grote honger hiermee. Toen de deuren echt niet meer open of dicht konden werden we door een groepje muzikanten, die de 'belleman' uithingen de zaal in geloodst.

Datzelfde bandje zorgde tijdens de hele avond voor de komische noot en bracht menige prijswinnaar uit zijn evenwicht door rake opmerkingen.
Lucas Van Den Eynde praatte de avond aan elkaar. Op de rand van het podium vonden we de hoofdredacteur van Click-magazine, zijn assistente mocht over en weer om de begeerde lijsten op te vissen achter de coulissen.

We maakten kennis met onze naaste buren en wisten meteen dat een prijs er voor ons niet meer in zat. Links van ons zaten de vertegenwoordigsters van The Bitches, rechts de kerels van F1 Journaal. Zoals te zien is in de lijsten op http://blogs.clickx.be/svhj/2008/12/...aten.html#more (http://blogs.clickx.be/svhj/2008/12/svhj_2008_de_resultaten.html#more) eindigden die respectievelijk op de tweede en eerste plaats in hun categorie.

Over het algemeen waren er grote overeenkomsten met vorige jaren. Opvallend was het resultaat van Q-music, die een eerste plaats wegstal van vorige winnaar. Bij de stadsblogs waren de aanwezige Gentenaars zwaar teleurgesteld omdat de 'Apen' hen de begeerde lijst voor de neus weghaalden. Bij de kranten kwam Het Laatste Nieuws een podiumplaats toe, misschien spelen de soms heel gewaagde afbeeldingen hierin een rol?
Google eindigde eerste voor de zoveelste keer. Wisten jullie trouwens dat daar 'slechts' een tiental mensen voor zorgen in ons land?

Bij de indeling van de reeksen, wisten we eigenlijk al dat we weinig tot geen kans maakten. Onze verwachtingen waren dus niet bepaald heel hoog; games-sites scoren flink wat beter en bovendien werden we vergezeld door zowat alles wat professioneel genoemd kan worden. Onze 10e plaats was wel even iets om door te slikken, ondanks alles hoopten we toch wat hoger te mogen pronken dan vorig jaar. Redenen moeten we niet echt zoeken, onze leden doen wat ze kunnen, wij ook. We zitten enkel een beetje ongelukkig in de foute groep.

Na de uitreikingen binnen de verschillende categoriën, werd ook een aparte prijs toegekend door een vakjury, die alle genomineerde sites zwaar onder de loep hadden genomen. Ook hier werd een gelijkaardige trend waargenomen.

Er werd ook weer een nieuw record geplaatst, het aantal stemmers (71 695) bracht gemiddeld 17 stemmen per beurt uit. Het totaal aantal stemmen over de hele verkiezing kwam daarmee op 1 260 514.
Zoals onze webmaster al van bij het begin zei: op de lijst van genomineerden komen is al een prestatie. We zullen dus maar tevreden zijn dat we het al zover hebben kunnen brengen.

Obsessed
16 December 2008, 10:30
Tiende plaats is toch helemaal geen schande? :wtf:
Hoeveel zouden er daar nog achter komen??

Wat mij betreft: "Proficiat Minatica!!!" :clap::clap::clap:

jellabi
16 December 2008, 11:57
daar ben ik het helemaal mee eens ;) Proficiat ;)

Vincent
16 December 2008, 12:10
Ik vind dat Obsessed en Jellabi gelijk hebben, Minatica gefeliciteerd!:)

Sarana
16 December 2008, 13:15
Een 10 de plaats vind ik ook een prachtprestatie op zo een lange lijst genomineerden!

Een hele dikke proficiat voor Minatica en al de bezielers erachter!!!!

Fakke_Berto
16 December 2008, 19:41
Proficiat Minatica. Volgend jaar gaan we voor de negende plaats.

Dopey
16 December 2008, 20:12
10de plaats......We doen dat nulletje weg en......Minatica Rules!!!!!!
Nee, serieus,....vind dat we het dik vet goed gedaan hebben :good::clap::clap::clap:

worf
16 December 2008, 21:52
Voor mij persoonlijk staan jullie op de eerste plaats

:bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:

Phil O'Sophe
16 December 2008, 22:45
Het feit dat we vermeld staan en dan nog binnen de eerste tien, is
een flinke steun !

Bedankt alle leden en sympathisanten !!! :bow:

herby
16 December 2008, 23:08
Ik ben ook van mening dat de 10de plaats een prachtprestatie is. Proficiat minatica en alle mensen die er achter zitten :clap::clap::clap:

Jule
17 December 2008, 00:01
De tiende plaats is zeker niet slecht! De forumleiding moet ongetwijfeld bergen werk verzetten? De tiende plaats en dat terwijl ik hier lid ben ... :D :p :lol:

Quazie
17 December 2008, 00:14
Het is maar hoe ge het bekijkt. Vandaag staat Minatica.be op de 10e plaats op die o zo belangrijke tabel die morgen bijna iedereen vergeten is.
Vandaag, het voorbije jaar en het komende jaar staat Minatica.be op de 2e plaats.
Bij mij althans, in de tabel die men in de volksmond "Favorieten" noemt en voorafgegaan wordt door mijn startpagina " Postvak IN ". Want daar staan de laatste berichten en reacties van die toffe groep mensen die alweer in een andere tabel staan opgesomd. Een tabel die u vind hier bovenaan de pagina onder de knop "Ledenlijst"

rap
17 December 2008, 10:42
Mina, nen dikke proficiat met de 10e plaats. Ongeacht welke plaats het anders mocht zijn, jullie zijn voor ons 'numero uno' :)

grtz

patje0016
17 December 2008, 11:04
ik wil je toch een proficiat wensen met jullie 10 de plaats want zo slecht is dat toch niet, en toen ik hier op jullie site terecht ben gekomen via google,ben ik al goed geholpen en heb al zeer goede tips kunnen gebruiken!!!!!! nog eens proficiat MINATICA en alle mensen die hier achter zitten voor deze site draaiende te houden.grtz patje

Kapstertje
17 December 2008, 11:33
Bron.clicks magazine
Computer & Games
Thuishaven voor zowat alle sites van moederbedrijf Minoc (http://www.minoc.com/) (ZDNet (http://www.zdnet.be/), GameSpot (http://www.gamespot.be/), IT Professional (http://www.itprofessional.be/), …). Het spreekt voor zich dat sites die in deze categorie een kans willen maken, zéér streng beoordeeld zullen worden door de (verder onpartijdige) jury.

Dit staat bij hun op de site.
De sites in deze categorie worden zéér streng beoordeeld.

Dan vind ik de 10 de plaats voor een forum volledig verzorgd door vrijwilligers echt een :good:pracht:good: prestatie.

Vincent
17 December 2008, 13:04
Kapstertje,U krijgt van mij gelijk;heb de uitslagen niet op Minatica bekeken .:) Minatica doe zo voort!

fryum
17 December 2008, 18:24
Tiende plaats is toch helemaal geen schande? :wtf:
Hoeveel zouden er daar nog achter komen??

Wat mij betreft: "Proficiat Minatica!!!" :clap::clap::clap:
Volmondig mee eens ! :clap:

compuchrisje
18 December 2008, 00:50
Ik ga hier niet overal op die bedanktknop drukken, of ik zit morgen met mijn vingers in een spalk. De reacties hier van jullie zijn

FANTASTISCH!!!!!

Kapstertje haalt daar iets aan waar een complete waarheid in zit.
Ik krijg het hier verdomd warm van pfffff :lol::lol::lol:

peenif
18 December 2008, 02:35
Menopauze misschien CCtje :p, ik weet ervan mee te praten.

Jule
19 December 2008, 00:25
Menopauze misschien CCtje :p, ik weet ervan mee te praten.Waar heeft u last van? Vapeurs, wissellende stemmingen , ... U weet zeker dat het de menopauze is bij u en niet de peno...? :shy: :D :lol: :p

peenif
19 December 2008, 00:35
Precies ook op de hoogte Jule :evil:

Jule
19 December 2008, 00:45
Precies ook op de hoogte Jule :evil:Misschien ben ik wel alleenstaand omdat ik vrouwen te goed begrijp?? :D :p :lol:

Breskuz
19 December 2008, 18:04
proficiat
wat maakt zon wedstrijd ten slote uit ? het gaat er om dat we mensen helpen ... dat gebeurd al weinig ... maar hier gebeurd het altijd ( tenzij je een spammer bent :p )
ik vind dat we allemaal trots mogen zijn ook al staan we " maar " op de tiende plaats ;) 10de zijn is geen ramp !


nogmaals proficiat :p

2B's
19 December 2008, 19:12
Hé, weet je dat door die nominatie alleen al zoveel meer burgers van het bestaan van minatica afweten? Publiciteit net als een ander, alleen gratis! Hoe je nog origineler moet worden zou ik niet weten, je vind de dag van vandaag ALLES op het internet en senioren net vind ik ook al lang niet meer origineel... Het ledental laten groeien met iets waar we toch héél sterk in zijn nl een hechte gemeenschap vormen die bereid is om elkaar belangeloos te helpen en dat is iets waar de ganse crew toch aardig in gelukt is meen ik. Voor mij een dikke proficiat met de bereikte plaats in het klassement.

wdv
22 December 2008, 18:47
go minatica go go go

Peter.B
23 December 2008, 07:35
iedereen op deze site is trots om lid te zijn van minatica,al staan we "" maar"" op de 10de plaats.
bedankt voor jullie inzet,om deze site dagelijks in goede banen te leiden en dat allemaal gratis,daarom staan jullie op nummer 1 voor ons :good::good::good::good:

Mattehh
24 December 2008, 08:59
Uiteraard geen slechte prestatie, maar is de deelname nog wel de moeite? Elk jaar opnieuw blijkt dat professionele website's hoger score, en dat Minatica weinig kans maakt. Dus de tijd is eigenlijk verloren. Desondanks is het toch een goede reclame, maar soit. Iedereen hier doet wel z'n best dus ik zou zeggen keep it up !

compuchrisje
24 December 2008, 09:02
Klopt Mat, hoe we het klaarspelen snappen we zelf niet. En we zullen ook nooit de profs kunnen evenaren, maar anderzijds, als free forum, met freeware medewerkers en al even freeware leden, kunnen we toch wel een beetje fier zijn op onszelf (= zowel wij als jullie).
En wie niet waagt, niet wint. Wie weet, een volgende keer!

dannyma
24 December 2008, 10:03
10 of 1 of 100 of 1000'ste plaats -----I DON'T CARE BECAUSE YOU ARE THE BEST :cool: .

minQkel
25 December 2008, 01:56
Sorry dat ik nie gestemd heb, dat had ons zeker op de 9e plaats gebracht :p