Volledige versie bekijken : foto effect vraagje



ladieda
17 December 2008, 16:01
hallo,
ik heb een foto effect gezien op een website maar weet niet welk effect ze hiervoor gebruikt hebben. ik zou dit graag leren zou iemand misschien weten welk effect het is . dit is het effecthttp://img266.imageshack.us/img266/6233/effectvv9.jpg
als iemand mij kan helpen:bow:

frozenmermaid
17 December 2008, 17:18
Het doet mij een beetje denken aan oude foto's van filmsterren.
Eerlijk gezegd vind ik het absoluut niet mooi, die glimmende witte vlekken in de gezichten is iets dat een fotograaf wil vermijden en hier doen ze het expres.
Maar daar ben je natuurlijk niks mee als je het persé wil doen. Misschien eens met levels en curves spelen om het effect te krijgen.

fryum
17 December 2008, 18:22
Ik denk dat dit een combinatie is van desaturatie, verhoogd contrast en waarschijnlijk een toepassing van een kleurfilter.
Maar er zijn zóveel verschillende mogelijkheden om tot dergelijk resultaat te komen ....
Gewoon één naam geven van een effect is volgens mij niet mogelijk, alleen al omdat niet geweten is met welk programma gewerkt werd.

ladieda
17 December 2008, 19:01
Bedankt voor mij toch te proberen helpen.
Grts

Dexter
17 December 2008, 19:42
Ik denk dat dit een combinatie is van desaturatie, verhoogd contrast en waarschijnlijk een toepassing van een kleurfilter.
Maar er zijn zóveel verschillende mogelijkheden om tot dergelijk resultaat te komen ....
Gewoon één naam geven van een effect is volgens mij niet mogelijk, alleen al omdat niet geweten is met welk programma gewerkt werd.

Ik zou juist hetzelfde zeggen :lol:

fryum
17 December 2008, 20:57
Ik heb zonet eens een testje gedaan met een eigen foto in CS3 en kom inderdaad tot de conclusie dat
1- desaturatie
2- verhoogd contrast en hoge klaarheid (??? in engels: brightness)
3- toepassen van fotofilter
een resultaat geven dat erg in de buurt komt van wat U vraagt.

Joga
19 December 2008, 13:01
Volgens mij mag er ook nog een lichte blur op dan. :)

ladieda
19 December 2008, 14:10
Hartelijk dank voor deze informatie, er zijn inderdaad vele mogelijkheden.

ladieda
19 December 2008, 14:12
Ik heb zonet eens een testje gedaan met een eigen foto in CS3 en kom inderdaad tot de conclusie dat
1- desaturatie
2- verhoogd contrast en hoge klaarheid (??? in engels: brightness)
3- toepassen van fotofilter
een resultaat geven dat erg in de buurt komt van wat U vraagt.
:good: dankje wel

ladieda
19 December 2008, 14:29
Ik heb zonet eens een testje gedaan met een eigen foto in CS3 en kom inderdaad tot de conclusie dat
1- desaturatie
2- verhoogd contrast en hoge klaarheid (??? in engels: brightness)
3- toepassen van fotofilter
een resultaat geven dat erg in de buurt komt van wat U vraagt.

Bij het toepassen van de foto filter zou ik dan de warming filter houden, en dan naar een grijze kleur gaan ?

fryum
20 December 2008, 10:55
Bij het toepassen van de foto filter zou ik dan de warming filter houden, en dan naar een grijze kleur gaan ?
Ik had de warmingfilter gekozen en daar inderdaad de kleur 'verschoven' naar een grijzige tint.

Acid
20 December 2008, 20:01
Er zijn natuurlijk vele mogelijkheden om dergelijk resultaat te bekomen ...
Ik had je al een pm gestuurd met een mogelijkheid.

Hier heb je een 2 de die volgens mij nog nauwkeuriger is.

nu beter kan altijd dus aanzie dit slecht als een mogelijkheid om dergelijk effect te creëren.

Enjoy ...

Klik hier (http://www.carpzone.be/tut/PicMin/PicMin.html)

peenif
21 December 2008, 10:19
Mooi imitatie van het gevraagde effect Acid - enkel jammer dat je filmpje in CS4 gemaakt is, denk niet dat er hier al veel deze versie hebben.