Volledige versie bekijken : Muis scrolt vanzelf



worf
17 December 2008, 20:55
Hoi
Ik heb het weer zitten, mijn muis scrolt dus weer van zelf
ik heb daar vorig jaar dus ook al een paar keer last van gehad
ik heb google al volledig afgezocht maar vind daar nergens een oplossing voor
heb daarnet al een volledige scan gedaan met AD AWARE maar dit helpt ook niet
ik heb logitech optical gaming muis MX518 met de bijpassende software setpoint 4.60.122 en voor mijn pc spec. kijk bij profiel

IEMAND HIER EEN OPLOSSING VOOR AUB ??? :wall:

Bakel
17 December 2008, 22:35
Hey,

Nu gehoord te hebben dat het niet aan virussen of lastige beestjes ligt kan het best aan je muis zelf liggen.
Heb dit ook al eens aan de hand gehad en ik heb dit simeplweg opgelost door even men muis te openen en de lens mooi te maken, de muis terug in elkaar gestoken en hij deed het weer zonder om te haverklap te scrollen.

J.W.
17 December 2008, 22:42
Hoi
Ik heb het weer zitten, mijn muis scrolt dus weer van zelf
IEMAND HIER EEN OPLOSSING VOOR AUB ??? :wall:


Hebt u soms als onderlegger iets met veel verschillende kleuren?
Gebruik eens een wit blad papier als ondergrond voor uw muis.

Krikkie
17 December 2008, 22:56
Volgens mij ligt dit niet aan de ondergrond of het optisch oog, het scrollwieltje bevind zich immers bovenaan de muis.
Ik veronderstel dat de muis ook al enkele jaartjes oud is.
Het gedeelte van de muis eens deftig kuisen waar het scrollwieltje en zijn contactoren zich bevinden (ineens heel de interne muis) zou volgens mij de eerste logische stap zijn.
Vroeger, toen de muizen nog met balletjes waren, vervuilde deze de inwendige muis, nu alle muizen optische muizen geworden zijn is dit waarschijnlijk de eerste tekenen van interne vervuiling van uw muis.

Groetjes Krikkie

worf
18 December 2008, 00:00
Ik heb mijn muis uit elkaar gehaald om te kuisen maar dit heeft niet mogen baten, probleem is daarmee niet opgelost.
moet wel eerlijk toegeven dat er niet te veel aan te kuisen viel ik denk gewoon dat het stuk is. Voila heb direct iets voor onder de kerst boom
Ik trek me voorlopig uit de slag met mijn vrouw haar muis, van haar pc hé

Krikkie
18 December 2008, 00:13
Ik heb mijn muis uit elkaar gehaald om te kuisen maar dit heeft niet mogen baten, probleem is daarmee niet opgelost.
moet wel eerlijk toegeven dat er niet te veel aan te kuisen viel ik denk gewoon dat het stuk is. Voila heb direct iets voor onder de kerst boom
Ik trek me voorlopig uit de slag met mijn vrouw haar muis, van haar pc hé

:lol::lol::lol::lol::lol:

Als ik mocht kiezen, zou ik ook kiezen voor de muis van jouw vrouw...:lol::lol::lol:

Al was het maar van haar pc en niet die van... haar duim :lol::lol::lol:

Serieus nu, wat je nog kan proberen;

Mijn muis doet raar als de battrijen een te lage spanning krijgen (maar dat zal bij jouw niet het probleem zijn).

Je kan ook proberen de drivers van je muis te verwijderen en op nieuw te installeren.


Maar waarschijnlijk heb je de beste keuze gemaakt; inderdaad een mooi kerstcadeau.
En eenmaal je in het sukkelstraatje zit kan je wellicht beter een nieuwe aanschaffen (de weg van de minste weerstand).

Vrolijk kerstfeest vanwege Krikkie ;)

P.s.: Bedankt voor de feetback!

compuchrisje
18 December 2008, 00:37
Heb hier zelf ook al wat muizenbeesten en toetsenborden versleten. Ook nu zijn er weer al verouderingsverschijnselen (toetsen die je bijna moet inrammen om iets te tikken of net heel enthousiast 200 tekens tegelijk loslaten). Muizen doen het hier ietsje langer, omdat ik probeer zoveel mogelijk met de functietoetsen te werken, kwestie van niet scheef te groeien. Een optische muis zou het voordeel hebben dat ze op alle soorten ondergrond werkt, vergeet het. Een muizenmat heeft een licht gegroefd oppervlak, meestal hanteer je de muis in één zelfde regio en daar slijt dat laagje dus af, wordt het glad en loopt het oogje verloren op die gladde vlakte. Dàt kan al een oorzaak zijn. Hetzelfde gebeurt ook bij hout. Hoe kregen ze vroeger anders hun meubels zo glad gepoetst? Nadeel: dat plekje op je bureau gaat er na een tijdje tamelijk vies uitzien.
Glas is sowieso al geen keuze, hier lukt het nog het beste met een vel papier, gewoon wit papier. Wordt het te glad, gebruik het als notitievel en pak een ander voor de muis. Is het beestje echt versleten en aftands, dan is de kerstboom een prima alternatief (y)

worf
18 December 2008, 01:13
Muismatje gebruik ik al jaren niet meer, wegens het gamen moet ik mijn muis over een grote oppervlakte kunnen bewegen
Ik zie echt het verband niet tussen de onderkant en de boven kant van mijn muis hoor, scrollwieltje zit toch van boven. De cursor volgt mijn bewegingen nog naar behoren

Voor KriKkie: Batterijen heb ik niet en dat van de software had ik ook al gedaan

In iedergeval al bedankt voor jullie reactie's
En voor iedereen een prettig kerstfeest toegewenst

PeterN
18 December 2008, 13:56
Er zijn precies wat misverstanden bij sommigen. Het gaat over de functie van het scroll wieltje bovenaan de muis. Het bewegingen van de muis zelf is geen probleem;)