Volledige versie bekijken : ogen laten oplichten



herby
17 December 2008, 22:59
psp maatjes,

ik ben een werkje aan het maken dat bijna af is. Graag zou ik de ogen van een hond laten oplichten en weet echt niet hoe eraan te beginnen :shy:
ooit heb ik zo eens een crea gezien ergens op't net maar dat was geen lesje. Dezelfde techniek heb ik al eens gezien toegepast op de koplampen van een wagen, maar da vind ik ni meer op't net :shy:
heeft er iemand een idee hoe dit gemaakt wordt, of weet er iemand een tutorial van staan?

woepi
17 December 2008, 23:17
Kun je op verschillende manieren herby;)
Ik doe het bijna altijd met de filter unlimeted: sunshine
Dupliceer het plaatje met de hond enkele keren.
bijvoorbeeld 5 maal.
Sluit alle ogen behalve de onderste, activeer deze laag ook.
Selecteer nu beide ogen met de tool selectie uit vrije hand, je kan ze beide selecteren door de shift-toets ingedrukt te houden tijdens het selecteren.
Heb je beide ogen geselecteerd ga dan naar je filter sunshine.
Schuif beide schuifjes naar links ( worden ze donkerder)
als dit gedaan is sluit je de onderste laag, activeer de volgende en open deze laag ook.
terug filter sunshine, schuif nu de 2 schuifjes iets meer naar rechts. doe dit met al je lagen.
als je alle lagen hebt gedaan, alle oogjes openen en opslaan als pspimage.
Open ani shop open daar je pas gemaakte image.

PS met de filter moet je wat spelen, ligt eraan of je heel licht wil of donkerder.
Wil je echt heel veel geel of wit licht moet je wanneer je de selectie hebt gemaakt een nieuwe laag toevoegen en dan de 2 selecties vullen met met
geel of wit, laagdekking wat aanpassen, zoveel maal dupliceren als je je plaatje hebt gedupliceerd, om en em een laag zetten met de hond en de ingekleurde selecties van de ogen en telkens de 2 lagen samenvoegen en dan zoals beschreven bovenaan.


hoop dat het duidelijk is :shy:

herby
17 December 2008, 23:25
bedankt Hugo, zal wel lukken zo :) moet eerst crea opnieuw maken, pc vastgelopen, crea vergeten op te slaan :wall:
zal weer nachtwerk worden denk ik:rolleyes: