Volledige versie bekijken : Problemen dvd-brander



Superke
18 December 2008, 13:30
Hoi mensen,
Sinds deze week heb ik ineens problemen met het branden van een dvd. Hij loopt wel het hele proces af en geeft op het eind aan dat het brandproces gelukt is, maar als ik dan kijk op het dvd schijfje zie ik dat er op sommige plaatsen lijntjes doorlopen. Als ik hem dan afspeel heb ik af en toe geen beeld en gaat ie daarna gewoon verder. Er ontbreken dus stukken film.
Wat kan hier de oorzaak van zijn? Want na ongeveer 30 dvd's die ik de vuilbak heb moeten inpleuren heb ik het echtwel gehad nu :wall:
Alvast bedankt voor jullie hulp!!

falco
18 December 2008, 15:29
(sor)slechte dvd's of wel loopt de brander op zijn laatste beentje's

Fakke_Berto
18 December 2008, 20:26
Het is precies of hij soms blijft hangen. Misschien heeft hij wat vet nodig.

Bakel
18 December 2008, 20:48
Hey,

Volgens mij is er iets mis met je brander zelf en wat je dan eens het best kan doen is je ATAPI apparaten in je systeemconfiguratie verwijderen en even rebooten. Na de reboot even eens terug een film branden en nog eens probberen af te spelen. Met wat geluk is het hierbij opgelost, het kan natuurlijk ook om een fout gaan binnen in de dvd brander.

Superke
18 December 2008, 23:57
@ Bakel> Welke apparaten zijn dat allemaal? Ja sorry, zal wel stomme vraag zijn maar ben echt een leek :shy:

Bakel
19 December 2008, 12:25
Hey,

Is niet erg hoor daarvoor dient dit forum om mensen met computerprobleempjes te helpen en u hoeft helemaal geen sorry te zeggen hoor. Wel ik zal het even uitleggen. Als u even naar start gaat en vervolgens naar configuratiescherm ziet u hardware in xp of apparaatbeheer in vista staan u dubbelklikt er even op en dan word je hardware geladen en opent er zich een nieuw kadertje en ziet u normaal ergens in de lijst IDE ATA ATAPI controllers en deze ga je dan precies verwijderen en daarna rebooten, kan goed zijn dat je probleem dan van de baan is het kan natuurlijk ook ergens anders liggen maar probeer dit eens even. Laat me gerust weten als het probleem hierbij van de baan is zoja of nee.

Superke
19 December 2008, 13:49
Heb ze verwijderd en na heropstart zijn ze automatisch opnieuw geïnstalleerd maar probleem blijft hetzelfde :wall:

Bakel
19 December 2008, 15:13
Hey,

Dan vrees ik eerlijk gezegd dat er vanbinnen in je dvd brander iets mis is maar wat je ook eens kan proberen is de interfacekabel eens uit pluggen en terug inpluggen en eens kijken dat er geen draadjes verpletterd zitten maar ik veronderstel wel van niet.. Heb je toevallig soms BSOD's gehad ?? BSOD is een blue screen of dead een blauw schermpje dat aangeeft dat er in je operating system xp, vista of dergelijk iets mis gegaan is en in jou geval zou dat miss best wel eens een hardwarefout kunnen zijn dat dit blauw schermpje veroorzaakt. Als je antwoord een jh is kan je er al van uit gaan dat het sowiso bij de dvd wrieter zelf ligt en dat je best een andere koopt.

Superke
19 December 2008, 15:53
Die kl*tezooi. Heb deze laptop net een jaar en 1 dag en dit zou de 2de keer zijn dat men writer het begeeft. Heb met dit ding al meer ellende gehad dan wa anders.
Anyway, ik ga er morgen maar terug mee naar de winkel, voor ik nog meer naar de maan help. Echt bedankt voor je hulp!!! :good:

Bakel
19 December 2008, 16:00
Hey,

Dat is heel graag gedaan daarvoor zijn we hier ook eh.
Had je nu eigenlijk af en toe BSOD's ??

Fakke_Berto
19 December 2008, 19:11
Is het een Acer?

Superke
19 December 2008, 20:10
Nee, geen foutmeldingen of blauw scherm gehad.
Mijn laptop is een MSI EX600, geen acer dus.

Ff nog iets. Ik zie bij apparaatbeheer "pcouffin device for 32 bits systems" tussen staan. Heb ik nooit eerder gezien. Kan dit er iets mee te maken hebben? Of is dit nog een bijkomend probleem? :damn:

Fakke_Berto
20 December 2008, 10:16
Die Patin-Couffin heeft inderdaad te maken met je DVD-schrijver. Sommige brandsoftware gebruiken die driver. Je kan eens proberen om hem eraf te gooien of te updaten en eens zien wat voor effect het heeft.

strikerfox
20 December 2008, 11:48
Die Patin-Couffin heb ik ook staan helemaal beneden bij men hardware,het probleem komt zeker niet van daar,je kan meschien eens al de brandtsoftware die je gebruikt eens verwijderen,en terug instaleren, daar kan het probleem zijn.

m.v.g

fox

Superke
22 December 2008, 16:16
Heb alles er af gegooid en weer geïnstalleerd maar probleem blijft hetzelfde.
Zal hem maar weer binnen doen, voor de zoveelste keer :wall:

Toch bedankt voor jullie tijd en goede raad !!!!
Jullie zijn geweldig! :clap::clap::clap: