Volledige versie bekijken : PowerpointViewer 2007 en Vista



Sarana
18 December 2008, 19:42
Het lukt me niet om in Windows mail een powerpoint te kunnen openen ondanks dat de powerpointviewer 2007 is geïnstalleerd. Heb al gegoogled op het probleem en heb al met regedit.exe de mappen "Show" in "Open" veranderd maar dat helpt niks;
Ik krijg steeds de melding dat er geen programma gekoppeld is om powerpoints te kunnen lezen. Dat ik via Configuratiescherm, Koppelingen een koppeling moet maken maar ik vind het deel koppelingen niet in configuratiescherm?
Enkel als ik de powerpoint op mijn Bureaublad sleep opent deze wel maar dus niet in Windows Mail en dat zou ik graag willen.
Iemand een oplossing?

g_man
18 December 2008, 19:45
Heb je dat zowel voor de .pps als voor de .ppt gedaan, die regedit bedoel ik dan?
ZO dus (http://www.vistabits.nl/probleemoplossing/powerpoint_windows_mail.htm)

Sarana
18 December 2008, 20:02
ja. Ik heb 2 keer de naam van de map "Show"" in "Openen" veranderd en wel degelijk deze voor powerpointviewer 2007

compuchrisje
18 December 2008, 20:16
Windows Mail is toch geen office toepassing? Met deze module zal niemand een powerpoint kunnen bekijken hoor. Je moet net als met Outlook express het pps-je opslaan in één van je mappen en van daaruit bekijken.

Sarana
18 December 2008, 20:24
Maar vroeger kon je toch in outlook express een pps koppelen aan Powerpoint? Je kon aanduiden: dit programma altijd openen met het programma.

Ik had ook ergens gelezen dat je de pps uit de mail moet slepen, er dan rechts op klikken, dan "openen met" en aankruisen dat je het altijd met Powerpointviewer wil openen. Vervolgens pc herstarten.

Maar dit helpt ook niet.

Wel gewoon openen op het Bureaublad. Dan zal ik dat zo maar doen. Vind ik wel een achteruitgang. pps-en komen toch vaak met mail binnen en je kan ze niet eens daarin bekijken.
Of is Outlook express wel een Office toepassing?

compuchrisje
18 December 2008, 20:30
Nee Outlook express is een onderdeel van Windows, Windows Live mail vervangt die in Vista. Outlook (zonder express dus) is onderdeel van office en kan de links eventueel gebruiken om via de opdracht voor pps een powerpoint te openen.
Je kan het bekijken hoor, als je op het icoontje voor je mail rechtsklikt en op eigenschappen kiest. Daar zie je welke .exe hiervoor wordt aangesproken, kijk daarna ook even bij die van powerpoint viewer, da's een heel andere.
Dit is wel een simpele uitleg, maar zo is het gewoon. Elk programma krijgt zijn eigen opdracht, binnen office heb je de invoegmogelijkheden om elke onderdeel in elke toepassing te gebruiken (publisher, powerpoint, excel, word,...)

Sarana
18 December 2008, 20:43
Ik kan niet volgen?

Als ik rechtsklik op de snelkoppeling van e-mail op het bureaublad en eigenschappen kies krijg ik het venster:

"Eigenschappen van e-mail snelkoppeling"

Met als tabbladen: Algemeen, Snelkoppeling, Beveiliging, Data.

Ik zie hier nergens .exe of iets dergelijks?

Ook als ik rechts klik op een mail met een pps erin zie ik alleen details over de verzender en het pad van de mail?

ghost
18 December 2008, 21:32
Windows Mail is toch geen office toepassing? Met deze module zal niemand een powerpoint kunnen bekijken hoor. Je moet net als met Outlook express het pps-je opslaan in één van je mappen en van daaruit bekijken.
Hmmm ik kan sjans toch ook rechtstreeks kijken zenne , ik hoeft niks op te slaan naar een map , gewoon klikken op openen en hij begint .

J.W.
18 December 2008, 21:47
Hmmm ik kan sjans toch ook rechtstreeks kijken zenne , ik hoeft niks op te slaan naar een map , gewoon klikken op openen en hij begint .

Maar dan moet je wel het programma PowerPoint op uw pc hebben.
Ik heb het net eens getest. Men heeft alleen de mogelijkheid: openen en niet openen met. Bij dubbelklikken gaat de presentatie dan open in PowerPoint. Ik zie geen mogelijkheid om vanuit Windows Mail de presentatie te linken aan de PowerPoint Viewer.

compuchrisje
18 December 2008, 23:34
Mag ik vragen achter welke sleutel je die aanpassing hebt gedaan?
Mss ben je een stukje vergeten, kijk even hier (http://www.vistabits.nl/probleemoplossing/powerpoint_windows_mail.htm).

J.W.
18 December 2008, 23:37
Ik heb gewoon vanuit Outlook Express een mailtje met als bijlage een PPS naar mijn Windows Mail adres gestuurd.
Rechts op klikken op de bijlagen en kiezen voor openen.
Dat is alles, de presentatie ging direct open.

Sarana
19 December 2008, 11:54
Ik heb wel degelijk de HKEY_CLASSES_ROOT geopend en zowel voor powerpointviewer 2003 en 2007 de map Show veranderd in Open.

Ik denk dat ik Office zal moeten hebben bijkomend bij de powerpointviewer om het vanuit mail te doen werken.

Nu lukt het niet.

theo2602
19 December 2008, 14:40
Ik ken er niet véél van, maar ik denk dat je in verkenner/mapopties/bestandtypes dat kan veranderen. Je kan het in elk geval door in elk bestand bij eigenschappen PPviewer als opener te geven.