Volledige versie bekijken : Website uploaden



theo2602
19 December 2008, 10:56
Ik heb een website en tot nu deed ik alle updating met SMART FTP. Maar nu werkt die niet meer. Blijkt dat ze na 10 jaar hebben besloten geen gratis service meer aan te bieden. Welk (gratis) programma werkt even gemakkelijk?

g_man
19 December 2008, 11:08
Met Filezilla Client : http://filezilla-project.org/download.php

Bakel
19 December 2008, 11:51
Hey,

Vraag werd verleden week al eerder gesteld hier op minatica.
Je kan filezille perfect gebruiken maar ook cute ftp.
Over cute ftp ben ik althans zeer tevreden en gebruik ik iedere dag zonder problemen en gratis.

theo2602
19 December 2008, 11:52
Ik had die al geladen, maar raak er niet mee in gang. Ik vind alles, krijg verbinding, maar kan niet uploaden. Hoe moet ik de nieuwe bestanden selecteren (er bestaat geen 'select all' en hoe zet ik ze over??

theo2602
19 December 2008, 11:55
Ik bedoelde wel filezilla, zal cute eens proberen (ben geen ster in die zaken)

Bakel
19 December 2008, 12:00
Hey,

Cute ftp is zeer makkelijk te gebruiken hoor Theo.
U haalt het programma gewoon op van het Internet, u doorloopt het en finished de installatie van cute ftp.
U opent Cute ftp, gaat naar bestand new site en u vult de gegevens in van je host wilt zeggen je host, user en pass en drukt op connect en voila u ziet rechts van je de mappen die je nodig hebt.
Zou perfect moeten gaan werkt eigenlijk zo een beetje als smart ftp.

theo2602
19 December 2008, 12:12
En toch raak ik er niet mee weg. Bijzonder die HOST is iets wat ik niet begrijp! Is dat mijn FTP adres of mijn website?

Bakel
19 December 2008, 12:15
Hey

Wacht stuur anders via een PM even je gegevens door die je gekregen hebt van je host waar je bij bent dan zal ik eentje terug sturen wat je juist moet invullen. We geraken er wel uit ben ik zeker van!!

theo2602
19 December 2008, 12:30
Wat is een PM en hoe stuur ik die?

Bakel
19 December 2008, 12:33
Hey,

Een PM is een private message of anders gezegd een geheime boodschap die je verstuurd en die enkel ik en hogere in rang kunnen lezen. Een PM verstuur je gwn door op mijn naam bakel te klikken en vervolgens word je doorgestuurd naar mijn profiel zie je ergens contact info staan en daar heb je een optie me te contacteren via PM.

Jelle
19 December 2008, 12:35
Hey

Wacht stuur anders via een PM even je gegevens door die je gekregen hebt van je host waar je bij bent dan zal ik eentje terug sturen wat je juist moet invullen. We geraken er wel uit ben ik zeker van!!

Euh? Je vraagt gewoon de accountgegevens (wachtwoord enzo) van iemand die je niet kent? En die persoon moet iemand die hij niet kent vertrouwen? :)
Je kan zo'n dingen echt wel gewoon uitleggen zonder meteen iemands wachtwoord te vragen.


En toch raak ik er niet mee weg. Bijzonder die HOST is iets wat ik niet begrijp! Is dat mijn FTP adres of mijn website?

De (FTP) host(naam) is het FTP-adres van je site. Vaak is dat ftp.jouwsite.be of gewoon jouwsite.be (hangt van je hostingprovider af). Het is nooit http://www.jouwsite.be/ (dat is je HTTP-adres, het "gewone" website-adres).

Bakel
19 December 2008, 12:47
Hey,

Ooow sorry hoor ik zal het in het vervolg uitleggen maar ik wou hem zo verder helpen omdat hij er niet al te veel van af bleek te weten. Btw mensen die me kennen kunnen beamen dat ik wel een vertrouwelijk persoon ben en btw iedere dag krijg ik ftp en mysql data binnen voor sites die ik maak zodus. Echt ik ga die persoon in kwestie niet voor schud zetten hoor door die gegevens.

bubsy119
19 December 2008, 13:38
Echt ik ga die persoon in kwestie niet voor schud zetten hoor door die gegevens.

Niet enkel voor die persoon alleen maar je kan jezelf er ook last mee bezorgen.
Stel dat er na een tijdje iets misgaat met de site, wie zou er dan als eerste schuldige worden aangeduid denk je ?
Zelf zou ik eerder gaan voor een stap per stap uitleg, zo help je hem niet enkel met de site online te zetten maar ook te begrijpen hoe het in elkaar zit voor een volgende keer bvb.

theo2602
19 December 2008, 14:08
Alsof ik, Theo, dat niet weet en dus geen wachtwoord of naam doorgeef. Voor de rest mijn website is http://www.theo-beckx.be/ (http://www.theo-beckx.be/) en het andere gaf ik aan bakel als: ftp://naam.paswoord@home.scarlet.be (ftp://naam.paswoord@home.scarlet.be) dus geen gevaar en ook hij bedoelde dat zo niet. Sorry Bakel voor de rare opmerkingen die je kreeg. Theo

Bakel
19 December 2008, 14:11
Hey,

Het is niets enkel niet leuk te horen maar goed.

theo2602
19 December 2008, 14:13
Overigens Bubsy STAAT mijn site on line maar ik wil iets veranderen. Voor de rest vanaf begin lezen. Theo

theo2602
19 December 2008, 14:27
Ondertussen zit ik nog vast omdat de host niet goed is.

Bakel
19 December 2008, 14:57
Hey,

Ik zal het bij deze gewoon even uitleggen.
Je vult bij host gewoon ftp gevolgd door je host zijn naampje in en bij user en pass natuurlijk de gebruikersnaam en pass en vervolgens drukken maar op connect..
Dat zou moeten volstaan om in te kunnen loggen en je directories en files online te plaatsen.
Zo niet is er toch iets flink mis met je host en is het beste wat je kan doen contact op nemen met die partij vanwaar je host komt maar het zou me eigenlijk verbazen dat je die stap al moet gaan treffen.

theo2602
19 December 2008, 15:42
Ok, maar WIE is mijn host? Dat snap ik niet. scarlet, of theo-beckx of wat. Sorry dat ik blijkbaar niet juist snap wat host is, want dat geeft hij inderdaad steeds als fout

Bakel
19 December 2008, 15:55
Hey,

Wel home.scarlet.be is je ftp server, vervolgens username en pass die je gekregen hebt en je bent binnen.

theo2602
19 December 2008, 16:18
Duizendmaal dank, eindelijk gelukt!!!

Bakel
19 December 2008, 16:25
Hey,

Dat is graag gedaan hoor tenslotte zijn we hier op deze site 1 groep met maar 1 doel en dat is de mensen een oplossing bieden voor problemen met computer.
Moest u nog vraagjes hebben in verband met je site vraagt u het maar hoor.