Volledige versie bekijken : Boxen kraken dan wel, dan niet



fosgate
20 December 2008, 15:52
Hey,

Nu heb ik het volgende voor, gisteren was ik muziek aan het luisteren met mn 2.1 setje van logitech, het gaat over de z4 reeks.

Ik heb er nooit problemen met gehad maar op een keer beginnen mn boxen te kraken, en echt een schel geluid, dan weer niet, dan begint dat weer.
Ik heb ze op mn laptop aangesloten en daar doen ze het Perfect!!
Ik heb ook met verschillende media players proberen afspelen , steeds zelfde resultaat.

zou het kunnen dat de aansluiting (dat groene ingangetje) aan mn moederbord stuk zou zijn?

Any help is welcome!

alvast bedankt

mvg fos

sankey
20 December 2008, 16:43
Het kan ook zijn dat de volumeknop wat vervuild is door stof.(Die van uw pc indien aanwezig ook)
Door hem gewoon een aantal keren in een snelle beweging van laag naar hoog volume te draaien zou het probleem kunnen opgelost worden.
Het kan ook zijn dat de stekker wat slecht contact geeft, draai er keer aan of steek hem er een aantal keren opnieuw in.
In het slechtste geval is er een slecht contact op de printplaat, praktisch is dit gewoon een soldeereiland die niet meer goed verbonden is. Even toestel openschroeven en met de soldeerbout de eilandjes hersolderen zou het probleem kunnen oplossen.

2B's
20 December 2008, 17:19
niet moeilijker maken dan het is... contacten zuiver maken met eventuele contactspray kan heel veel problemen voorkomen... als je er niks van kent blijf je beter met je pollen van die soldeer eilandjes af. De kosten zouden weleens hoger kunnen oplopen dan nodig.