Volledige versie bekijken : iTunes op meerdere schijven



Bougey
24 December 2008, 12:11
Hallo iedereen,
mijn harde schijf is zo goed als vol (op enkele megabytes na).
Ik beschik echter over nogal wat externe schijven en hoop zo mijn grootste harde schijf (die in mijn computer zit) zo wat te kunnen ontlasten.
Het leek mij erg onhandig om mijn muziekbibliotheek op een externe schijf te zetten (omdat ik dan telkens wanneer ik naar muziek wil luisteren een harde schijf zou moeten inpluggen.) Dit is dus geen optie (want wie luistert er nu niet naar muziek terwijl hij achter zijn computer zit?).

Maar ik beschik ook over de volledige 2 seizoenen van "Het Eiland" en zo'n 10 seizoenen van "Southpark". Deze bestanden nemen erg veel plaats in en ik bekijk ze nooit op de computer. Ze staan op mijn iPod en eigenlijk is de enige reden dat ik ze wil bijhouden, voor moest er eens iets gebeuren met die iPod. Deze bestanden komen dus WEL in aanmerking om naar een externe schijf te verhuizen, maar ik vrees dat ze zo uit mijn iTunesbibliotheek zullen verdwijnen.

Nu vroeg ik mij af, of het niet mogelijk is om een primaire iTunesbibliotheek in te stellen (op mijn vaste harde schijf) en een secundaire schijf (op mijn externe harde schijf). Zodat wanneer ik de externe schijf niet heb aanstaan, mijn volledige bibliotheek nog werkt (op de videobestanden na).
Ik heb al eens wat rondgesurft op het internet maar niet echt iets bruikbaars gevonden. Veel mensen zitten blijkbaar ook met volle schijven en kiezen ervoor om hun volledige iTunescollectie naar een externe Harddisk te verschuiven, maar zoals ik al zei, daar ben ik niet zo voor.
Over mijn probleem vond ik echter veel minder...

Misschien kunnen jullie mij helpen?

MVG
Stijn

g_man
24 December 2008, 12:19
Gewoon de hele map iTunes (Gebruiker > Muziek > iTunes) op een externe schijf zetten.

Bij het opstarten vraagt iTunes dan welke bibliotheek je wilt openen.

Aanwijzen, klaar?

Bougey
24 December 2008, 12:34
Ow, dus als ik je goed begrijp, moet ik gewoon mijn iTunesmap volledig kopiƫren naar een externe harde schijf, en op de harde schijf dan gewoon de liedjes die reeds op mijn vaste schijf staan verwijderen?
Bij het inschakelen van mijn externe schijf zou het dan moeten werken (en anders ook...)?